Charmerende lille kirke

Den lille kirke har det hele omend i reduceret omfang. En enkel og smuk altertavle - eller... læs mere

Anmeldt d. 31. august 2020
ibraevdal
Hjørring, Danmark
fra mobile enheder
Speciel ø kirke

Den ottekantede kirke er speciel ved at den menes er bygget som en kopi af Frederiksberg Kirke i... læs mere

Anmeldt d. 15. august 2020
GAage
Viby J, Danmark

Anmeldt d. 22. juli 2020 fra mobile enheder

Nyord kirke er anderledes end rigtig mange andre danske kirker. Alene derfor bør man lige kigge indenfor, når man alligevel går en tur rundt i byen. Der er ikke megen udsmykning i kirken, men det lille orgel tiltrak vores opmærksomhed.

Dato for oplevelse: juli 2020
1  Tak, liselottel512
Anmeldt d. 13. juli 2020

Her er en kirke noget anderledes end det vi forbinder med vores kalkede middelalder kirker . Her er kirken 8 kantet og ikke større end den er til at overskue . Med fine bænke et orgel prædikestol og alter med god plads imellem det hele , pænt og intimt .

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, egeskov2014
Anmeldt d. 11. juni 2020 fra mobile enheder

Denne simple lille kirke er virkelig fin og et besøg værd. Den er skøn tænkt i sin form og virker "samlende" pga. Sin form - Sundt for sjælen :)

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, Yvonne R
Anmeldt d. 4. august 2019 fra mobile enheder

Nyord er er kapitel for sig. Altid en dejlig oplevelse at komme på Nyord. Dette gælder i lige så stor grad Nyord Kirke. En 8-kantet kirke med et unikt design og hvor man føler at kirken nærmest krammer en, når man kommer ind i den. Derudover har den en ret sjov historie - specielt i forhold til både hvorfor den overhovedet blev bygget og hvorfor den blev 8-kantet.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Jkjelkvist
Anmeldt d. 29. juli 2019 fra mobile enheder

Speciel kirke med sine 8 kanter. Åben for alle. Lidt svært at mærke rummets stemning, når der er mange i det, som ikke helt respekterer, at det faktisk er et kirkerum, hvor man er velkommen i stilhed.

Dato for oplevelse: juli 2019
1  Tak, kirstenbonnenr