Fnis dig igennem bibelhistorien

liselottel512
Nordjylland, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 27. juli 2020

Elmelundemesteren, som har malet hvælvingerne i næsten hele kirken, havde tilsyneladende ikke meget til overs for mimik, eller også var det datidens stil. Om figurerne så bliver korsfæstet, trukket i helvede, er ved at massakre spædbørn eller får hamret noget, der ligner en juletræsfod, gennem ansigtet, ser de fuldstændig ligeglade ud. Det er virkelig bizart, og heldigvis var vi på besøg en dag hvor der ikke var så mange gæster. Vi kunne pege og fnise næsten ubemærket. Det er jo ikke særlig respektfuldt at gå rundt og grine højlydt af kristendommens historie på den måde. Men sjovt, det var det.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Lotte8355
Anmeldt d. 22. juli 2020 fra mobile enheder

Er du interesseret i kalkmalerier ? - så husk at sætte godt tid af til at studere Elmelundemesterens kendetegn. Kirken er fantastisk smuk og fyldt med smukke velbevarede kalkmalerier med tydelige detaljer. Smuk og bestemt et besøg værd. Selv vores teenagere blev optaget af kalkmaleriernes historier.

Dato for oplevelse: juli 2020
3  Tak, liselottel512
Anmeldt d. 14. november 2019 fra mobile enheder

Det er en utrolig historie bag mange af de gamle Danske landsbykirker, ikke mindst Denne kirke, med dens kalkmalerier nær var gået i glemmebogen, da de var kalket over i flere hundrede pr

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Koldby
Anmeldt d. 12. juli 2019

Når man nu er på øst møn bør man holde ind ved Elmelunde kirke og se de smukke kalmalerier af Elmelundemesteren.
Malerierne er flot optegnede og fortæller flot historierne om Adam og Eva, Jesu korstfæstelse og meget mere.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Patrizia70811
Anmeldt d. 20. maj 2019

Kirken er absolut et besøg værd, f.eks. som stop mellem Stege og Møns Klint. Kalkmalerierne er meget flot restaurerede, noget af det flotteste vi har set.

Dato for oplevelse: maj 2019
Tak, Ronald B