Kalkmalerier

Denne kirke har kalkmalerier af verdensklasse. Stort set alt i kirken er udsmykket med malerier. Et... læs mere

Anmeldt d. 1. juni 2021

liselottel512
Nordjylland, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 22. juli 2020 fra mobile enheder

Er du interesseret i kalkmalerier ? - så husk at sætte godt tid af til at studere Elmelundemesterens kendetegn. Kirken er fantastisk smuk og fyldt med smukke velbevarede kalkmalerier med tydelige detaljer. Smuk og bestemt et besøg værd. Selv vores teenagere blev optaget af kalkmaleriernes historier.

Dato for oplevelse: juli 2020
3  Tak, liselottel512
Anmeldt d. 14. november 2019 fra mobile enheder

Det er en utrolig historie bag mange af de gamle Danske landsbykirker, ikke mindst Denne kirke, med dens kalkmalerier nær var gået i glemmebogen, da de var kalket over i flere hundrede pr

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Koldby
Anmeldt d. 12. juli 2019

Når man nu er på øst møn bør man holde ind ved Elmelunde kirke og se de smukke kalmalerier af Elmelundemesteren.
Malerierne er flot optegnede og fortæller flot historierne om Adam og Eva, Jesu korstfæstelse og meget mere.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Patrizia70811
Anmeldt d. 20. maj 2019

Kirken er absolut et besøg værd, f.eks. som stop mellem Stege og Møns Klint. Kalkmalerierne er meget flot restaurerede, noget af det flotteste vi har set.

Dato for oplevelse: maj 2019
Tak, Ronald B
Anmeldt d. 4. april 2019 fra mobile enheder

En meget smuk, næsten 1000 år gammel kirke med de mest imponerende kalkmalerier. Absolut værd at stoppe for at se på turen mod Møns Klint.

Dato for oplevelse: april 2019
Tak, Jkjelkvist