Anmeldt d. 1. oktober 2013

Perfekt udgangspunkt til sightseeing på Møn. Ligger utroligt skønt, med en fantastisk udsigt, et rigtigt lille smørhul, og med masser af forkælelse, af den ene og anden slags. Perfekt værtinde. Aftensmaden kunne godt opgraderes lidt, især til prisen.

Dato for ophold: september 2013
Tak, 325flemmings
Christine N, Owner hos Tohøjgaard Bed & Breakfast, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 23. oktober 2013

Kære Flemming

Tak for jeres besøg her i smørhullet, og mange tak for din anbefaling her på sitet.
Udsigten kan jeg ikke gøre noget ved, men den kan vist heller ikke blive ret meget bedre :-)

Forkælelse derimod, det er, hvad jeg stræber efter at give mine gæster, og så er tilfredsstillelsen så meget desto større, når I vælger at skrive om jeres oplevelse.
Og jeg er selvfølgelig ked af, at aftensmaden ikke levede helt op til forventningerne. Som ene kokkepige forsøger jeg at lave forholdsvis enkel mad med god smag, tilberedt fra bunden af gode råvarer og uden alle mulige tilsætningsstoffer. I fik oksebryst i peberrod - koen har gået og muhet her i området - og til dessert hjemmelavet blommetrifli. Dagen efter stod den på kylling - fra et opdræt i Jylland, der lægger vægt på dyretrivsel - ovnstegt på bund af kartofler og selleri. Desserten var æblekage som i gamle dage - igen lavet helt fra bunden af bl.a. egne æbler. For nogle er det måske ikke lige, hvad man forventer, når man går ud og spiser, for andre er det indbegrebet af god, dansk mad, serveret i hyggelige opgivelser. Og så tager jeg i øvrigt også altid hensyn til evt. allergier, særlige ønsker eller fravalg, som I også havde.

Jeg håber at kunne få lov til at gøre det endnu bedre en anden gang :-)
Bedste hilsner Christine

Anmeldt d. 4. august 2013

Der er fin, personlig og betænksom betjening.
Omgivelserne er dejlige, og der er en fantastisk udsigt fra fælles arealer og værelser.
Morgenmaden er lækker, og der er noget for alle.
Tohøjgaard kan klart anbefales!

Dato for ophold: juli 2013
Tak, Birgitte2013
Christine N, Owner hos Tohøjgaard Bed & Breakfast, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 11. august 2013

Kære Birgitte

Tak for dine pæne ord her på sitet, jeg bliver glad og stolt, når mine gæster ta'r sig tid til at anmelde - og anbefale - Tohøjgaard Bed & Breakfast. Når de, som jeg, synes, at denne lille plet på det rolige og uforstyrrede Vestmøn er værd at besøge. Der er ikke langt til øens seværdigheder, bl. andet selvfølgelig Møns Klint, og så er det sikkert skønt at vende "hjem" til freden med skov og strand lige "uden for døren" efter en oplevelsesrig dag på øen.

Tak for jeres besøg
Christine

Anmeldt d. 6. august 2012

En cykelferie på Møn kan anbefales, og Tohøjgaard er et perfekt sted at lægge vejen forbi. Fine værelser, dejlig morgenmad og skønne omgivelser. Blot ville vi ønske at vi havde husket at aftensmad skal bestilles et par dage i forvejen.

Dato for ophold: august 2012
Tak, Lisbeth M
Chrismaralda, Owner hos Tohøjgaard Bed & Breakfast, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 12. august 2012

Kære Lisbeth
Tak for din fine anmeldelse - ja, det var ærgerligt med aftensmaden, men da jeg bestræber mig på at lave mad af gode, friske råvarer, er det nødvendigt for mig at vide i forvejen, hvor mange jeg skal lave til. Når det er sagt, så er det også af og til muligt at klare et par kuverter ekstra på mad, jeg har forberedt. Desværre havde jeg ingen andre bestillinger netop den dag, I var her.
Så skulle I få lyst at komme forbi en anden gang, så husk endelig at bestille aftensmad sammen med værelset - så har jeg et dejligt måltid klar til jer.
Bedste hilsner
Christine

Anmeldt d. 22. maj 2011

Genialt sted. Super betjening - omsorgsfuld og omhyggelig. Fantastisk natur. Pragtfuld udsigt. Vidunderlig mad. Alt er tilrettelagt for at gæsterne skal have et godt ophold, det mærker man.
Vi var der en hverdag uden for højsæsonen og havde dermed stedet næsten for os selv.
Bl.a. nød vi i fulde drag terrassen i den sene eftermiddagssol med de optrin som naturen opførte for os der: harerne med deres killinger på marken og gårdens katte, der var ekstremt interesserede i de små, og så en flok hjorte, der kom hen over marken i graciøse spring. Om aftenen sad vi i gæsternes udestue og så lysene fra skibene ude på vandet. Helt genialt! Vi kommer igen.

Dato for ophold: maj 2011
Tak, bgjpbp
Chrismaralda, Owner hos Tohøjgaard Bed & Breakfast, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 6. juni 2011

Kære Gæster

Tak for jeres flotte anmeldelse - "genialt sted" - det vil vi sandelig forsøge at leve op til og til stadighed yde det bedste, vi har lært.
Dog må vi nok erkende, at den "naturlige" underholdning fra gårdens og egnens dyr, den er vi ikke helt herre over. Vi prøver at lære vores katte ikke at genere hverken gæster eller harerunger, men om de har forstået budskabet, - ja, det må alle I, der besøger os være med til at afgøre.
Vi håber at se jer en anden gang her på skønne Møn.
Bedste hilsner
Christine & Allan

Anmeldt d. 6. april 2011

Perfekte rammer til en weekend væk fra byen. Møn er et dejligt sted og der er mange steder at se. Opholdet på Tohøjgaard var super. Søde værter, godt værelse - der er flere stile at vælge imellem. Dejligt med en opholdsstue hvor man frit kan lave kaffe og te, se fjernsyn og ikke mindst lade sig inspirerer af de mange bøger om Møn og mad. Efter en stor dejlig og lækker morgenmad gik turen atter hjem. Men vi kommer gerne igen en anden gang.
Helene og Glen

Dato for ophold: april 2011
Tak, GlenOxf
Chrismaralda, Owner hos Tohøjgaard Bed & Breakfast, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 18. maj 2011

Kære Helene og Glen
Tak for jeres anmeldese - det er dejligt at læse, at I nød jeres ophold. Vi håber at se jer igen - og så skal i måske prøve et af de andre værelser :-)