“Til dig der elsker trapper (og smuk natur)!”
Anmeldelse af Møns Klint

Møns Klint
nr. 1 af 41 aktiviteter i Møn
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 6. juli 2016 fra mobile enheder

Trapperne ned og endnu vildere op er i sig selv utrolig "breath taking" - ja, der er nemlig rigtig mange af dem!

Er de det værd? JA!
Møns Klint er virkelig et besøg værd og en skøn måde at bruge en dag på i stedet for en tur rundt i hovedstaden.

P.s. Er vejret bare lidt godt, så smør nogle sandwiches og pak en picnic-kurv - det er simpelthen så hyggeligt at spise frokost i det grønne.

P.p.s. Har du kontanter med, så kan jeg også varmt anbefale de små gårdboder, der ligger ved landevejen...
Nye kartofler, agurker og jordbær - mums!

Tak, Louise D

Anmeldt 27. juni 2016 fra mobile enheder

Vi var indlogeret på Liselund Slots Hotel, som jeg har anmeldt i et senere tidspunkt.
Møensklint er står slået, et naturligt fænomen, som er super smukt.
Jeg vil anbefale at man afsætter en hel dag, da hvis man skal op på Dronning stolen, og derefter ned på stranden. Det vil være en god idé at lave et lille ophold på klint museet, se udstillingen, og få en lille forfriskning i restauranten, og så går man ned på stranden, der med får man den fulde version / forståelse for møensklint og den opståede.
Således valte jeg og min kone, og vi blev meget betaget af stedet. Vi vil med garanti komme igen.

Tak, DragonAvisen123
Anmeldt 5. juni 2016

Jeg har altid drømt om, at se Møns Klint fra søsiden, jeg havde også hørt om Sejlkutteren Discovery, så den 4. juni var dagen, hvor jeg måtte handle. Grunden til det var, vejret kunne ikke være smukkere, himlen var sommerblå og næsten ikke en vind rørte sig. Jeg ringede til reservation (+45)21404181 og kunne så først få plads til os kl. 14:00, så husk at bestille plads.
Vi kørte den smukke tur til Klintholm Havn, vi kom fint om bord, nu ventede os de to smukkeste timer - jeg længe har oplevet og sent vil glemme. Møns Klint var klædt på til fest i det smukke danske sommervejr, det var simpelthen så smukt, da vi nærmede os Møns Klint fra søsiden, samt da vi sejlede langs klinten og fik en fin lille forklaring om, hvad det var vi så.
Jeg kan varmt anbefale, at se Møns Klint fra søsiden med Sejlkutteren Discovery, der sejler fra Klintholm Havn, det var bare så herligt, jeg tror, at hvis Discovery sejler ud på trods af kulde og måske regn, så vil det stadig være en oplevelse. Der er plads til måske 20 vil jeg tro, faste borde og bænke samt et par stole oppe foran i stævnen.
Turen kostede 175,00 kr. per person.
Daglige afgange i hele sommerhalvåret (hvis vejr og vind tillader det). Husk praktisk tøj efter vejr og vind.
Rigtig god vind til jer alle.

2  Tak, Vicki E
Anmeldt 22. maj 2016

Jeg har besøgt Møns Klint mange gange - men sjældent set så skønt som i maj måned 2016. Skovens træer med de "clorofyl" friske grønne blade!
Prøv en 2 timers sejltur med Discovery fra Klintholm Havn - Husk vindjakke - og se Klinten fra den flotteste side! Typisk tur kl. 10 og 12.

Tak, Arne B
Anmeldt 16. maj 2016

Møns Klint er vidunderligt smuk, især i solskinsvejr. Dansk natur i særklasse, ingen tvivl om det. Der er også dejlige vandreruter i skoven omkring klinten. Hele turen værd trods den laaaange vej op igen.

MEN:
Man betaler for en p-billet på 35 kr. for at holde der med bil, som så skal indløses ved udgangen. Det er fair nok at give lidt for at vedligeholde området, men automaten ved udgangen var forvirrende at bruge. Resultat: lange køer af opgivende turister, der ventede på hjælp. Det kan gøres meget nemmere og bedre, synes vi.

Tak, dorthe1977

Rejsende, der kiggede på Møns Klint, kiggede også på

Har du været i Møns Klint? Fortæl om dine oplevelser!