Nysted Camping

Anmeldt d. 19. juli 2015
HenrikH28
Møn, Danmark

Anmeldt d. 30. juli 2020 fra mobile enheder

Pæn men kedelig. Pæne huse, masser af stokroser, en vistnok god restaurant der havde lukket, en anden der også havde lukket og så var der havnegrillen tilbage.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Flemming H
Anmeldt d. 28. april 2016

dejlige rolig campingplads, nær til by og strand. der er mulighed for gå ture i området. fin legeplads til børnene.

Dato for oplevelse: april 2016
Tak, sambo09
Anmeldt d. 19. juli 2015

Denne lille købstad på Lollands østkyst, virke helt glemt - desværre. Smukt beliggende ved Østersøen og overfor det nu helt aflukkede Ålholm slot finder man Nysted.

På en sommerdag bliver idyllen i gaderne understreget af d
stokrose beklædte smukke gamle huse bliver.
Kirke har med sit løgkubel tårn minder til "Livets gang i Lidenlund"
Jo her ligger en guldgrube af fortællinger gemt.

Dato for oplevelse: juli 2015
Tak, HenrikH28
Anmeldt d. 13. september 2014

Jeg var medrytter på denne tur og må sige at som indfødt Lollik blev jeg overrasket over at opdage perler jeg ikke kendte. Med 5 km/t havde vi tid og ro til at nyde alle de smukke indtryk og tale med venlige og gæstfrie beboere undervejs. Overalt blev der taget venligt imod os og vores heste og i trafikken følte vi os trygge, da der blev taget hensyn til os. Selv rideturen igennem Maribo by blev en fantastisk oplevelse med pause ved Frilandsmuseet, hvor hestene græssede, mens vi nød udsigten til Maribosøerne.
Jernbanestien må fremhæves for at give uvurderlig mulighed for at ride uden anden trafik end cykler, på en strækning på mere end 40 km - og mens tjørnen blomstrer dufter der rigtig dejligt.

Dato for oplevelse: maj 2014
1  Tak, Danishfamily939
Anmeldt d. 3. september 2014

Ad stier, småveje - gennem skove, ad cykelruter og markveje har Ferierytter.dk lagt en fantastisk smuk rute gennem det lollandske landskab. Vi red i alt 150 km fordelt over 3 weekends med 14 dage imellem hver tur. Vi startede på Østlolland og red via Nysted over Godsted, Rødby, Maribo og Blans til Halsted på Vestlolland. Vi skridtede - næsten - alle 150 km. Efter de tre weekends var det som at have fået ny hest - stærke muskler og mere mod. Det var helt vidunderligt at opleve den landskabelige skønhed, de små byer med nysselige haver og liv, som osede af, at folk var glade for deres sted. Det var også en stor oplevelse at ride forbi godserne Kærstrup og Bremersvold - der er simpelthen så smukt. Nysted er indgangen til denne anmeldelse, fordi jeg - der kender meget af Lolland så steder jeg aldrig havde set før. Især blev jeg bjergtaget (godt klaret på det flade Lolland ! ;-)) af landskabet øst for Ålholm Slot, hvor der rides på den cykelrute, der hedder 'Paradisruten'. Det må være nok at skrive, at den lever op til sit navn ;-).

Dato for oplevelse: maj 2014
3  Tak, Annelise49