“Skønt kro og dejlig mad”
Anmeldelse af Sønderho Kro

Sønderho Kro
nr. 5 af 22 Restauranter i Fanø
Køkkener: Dansk, International
Velegnet til: Romantisk, Lokalt køkken
Spisemuligheder: Morgenmad, Udendørsservering, Reservationer
Anmeldt 9. august 2020 fra mobile enheder

Vi spiste frokost på kroen. Alle små seks serveringer var meget lækre. Betjening i top og det er en dejlig afslappet atmosfære.

Tak, Jo65_DK

Anmeldt 27. juli 2020

Ventetid på 1 time var det værd, vi fik skøn frokost i haven, fin betjening, selv om der var travlt da der var mange turister på Fanø pga. gratis færger i Juli måned.

Tak, annetteaarrenstrups
Anmeldt 24. juli 2020 fra mobile enheder

Hyggeligt og dejligt mad og vin.
Vi havde igen et par skønne dage på kroen, og nød i fulde drag den hyggelige stemning. Vi fik et par gode middage og særligt deres 5 retters menu, var meget vellykket og parret med en god og spændende vinmenu.
Tak for et par dejlige dagen, vi kommer helt sikkert igen.

Tak, 917perr
Anmeldt 21. juli 2020 fra mobile enheder

Kroen oser af stemning, især indenfor. Desværre virker det som om, ejerne hviler lidt på, at dette unikke sted bør sælge sig selv.
Denne gang skulle vi bare have en kaffe og lidt kage efter vandreturen i naturen. Men vi har tidligere spist frokost og middag der. Denne gang er nok også sidste, indtil vi hører fra pålidelig kilde, at der er sket noget med betjeningen, og værdien for pengene.
Modtagelsen i receptionen var, desværre som sædvanligt, lidt ligegyldig: det er ikke “VELKOMMEN til Sønderho Kro. Hvad kan vi hjælpe jer med?” Det er nærmest en misforstået udgave af en vestjysk “I skal ikke tro, I er noget”.
Fleksibiliteten hos tjeneren er overraskende lille; “vi kan ikke varme mælken til kaffen”, hvor man havde lyst til at sige “giv mig en gryde og noget mælk, så gør jeg det selv”. Der var én slags kage: en såkaldt “mazarin”, men de havde vist glemt mandelmelet/mandlerne/marcipanen i dejen, så det var faktisk bare sandkage med et fint navn. Jordbærkompoten, som var tilbehør var nu godt nok lækker - lidt positivt skal de også have.
Selve haven, hvor vi blev betjent, bar netop præg af ejernes manglende “drive”: uslået græs, faldefærdigt murværk, og uvedligeholdt træværk på havemøblerne.
I det hele taget lader stedet til at være på vej nedad bakke.
Desværre er det begrænset med gode caféer på Fanø, selv om der er nogle stykker på vej op. Det forklarer nok, hvorfor kroen får lov til at køre den linje, men vi har tænkt os støtte “the up and coming”, når vi er på Fanø fremover.

Tak, ThomCharlie
Anmeldt 18. juli 2020

Vi havde valgt at bestille bord til frokost. Vi blev ikke skuffet. Vi fik dejlig betjening og vores mad og øl var rigtig god. Vi sad i haven og spiste i solskin. Så alt i alt en anbefales værdig oplevelse.

Tak, Dambo1

Rejsende, der kiggede på Sønderho Kro, kiggede også på

Har du været i Sønderho Kro? Fortæl om dine oplevelser!