“Opdateret på den gode måde”
Anmeldelse af hotel Britannia

Bedste priser for -
Indtjekning dd/mm/åååå Udtjekning dd/mm/åååå
Priser er for 1 værelse til 2 personer
Vis priser
Sammenlign de bedste priser fra de mest populære rejsewebsites
og 7 websites mere!
hotel Britannia
Vurderet som nr. 4 ud af 15 hoteller i Esbjerg
Anmeldt 4. september 2016

Man er ikke i tvivl om at hotellet har år på bagen her, men det er f.eks. når du tager elevatoren, og det er ret charmerende faktisk.
Alt andet interiør med mere er opdateret i tidens standard. Personalet er virkelig venlige og hjælpsomme og man kan ikke sætte en finger på servicen på nogen måde. Well done.
Vi fik aftensmad på hotellet en af aftenerne som de også klarede på forbilledlig vis. Maden var vel dansk (stor dessert ;D) og vinen til var super fin.
Morgenmaden har stort udvalg af mad og drikke, og det er til at finde noget der også er sundt
Helt sikkert et sted jeg ville bruge igen.

Værelsestip: Øverste værelser
Vis flere værelsestip
  • Overnattede: September 2016, rejste i forbindelse med forretninger
Tak, Steen V
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 21. august 2016 fra mobile enheder

Dejlige værelser og et meget opmærksomt personale. Man føler sig rigtig velkommen.
Morgenmaden er fantastisk, dog synes jeg aftensmaden der var med i opholdet har været bedre førhen.
MEGET fair priser for overnatning og mad. Alt en super weekend i roen og afslapningens tegn.
Hvis man er til fest og farver er der bar i kælderen med gode drinks og live musik.

Overnattede: August 2016, rejste som par
Tak, Jeanette R
Anmeldt 6. august 2016

Det flyder ikke med overnatningsmuligheder i Esbjerg. Og slet ikke i centrum. Men hotel Britannia er rigtig godt bud på en overnatningsmulighed med central beliggenhed vis a vis Heerups Have og med mindre end 50 meter til torvet og tæt på Fanø færgerne. Hotellet råder over mere end 100 værelser og konferencefaciliteter, så der er nok at se til på det gamle renoverede hotel.

Ved vore booking, havde vi ønsket udsigt mod byen på øverste etage, hvilket blev indfriet. Ud over prisen på værelset, betalte vi for ekstra for hotellets private parkering.Værelse var stort og nydeligt indrettet i let skandinavisk stil. En super god udsigt til torvet og mod havnen. Dog skal man være opmærksom på, at såfremt man ønsker udsigt denne vej, kan det medføre lidt nattelig støj fra gaden. Værelset indeholdte et flot og enkelt badeværelse med en rigtig god og stor bruser. Efter min mening er badekar på hoteller fortid hvis det da ikke ligefrem er en Jacuzzi der er installeret. Hotellet bør overveje, at lægge lidt skridsikret materialet i badekarrets bund, da det er yderst glat efter brug.

På skrivebordet fandt vi et bedømmelses-skema som værelsets tidligere havde udfyldt, men som housekeeping havde glemt at fjerne.Værelsets mini-bar var aflåst og håndtaget til lågen var defekt. Det var ikke muligt for receptionen at få låst mini-baren op. To kedelige og ærgerlige ting der var smuttet på tjeklisten inden nye gæster entrere værelset. Der var desværre ikke meget Deluxe over sengen. Den skilte ad på midten hvilket var ret generende. Endelig savnede vi en stikkontakt tæt ved natbordet der gav mulighed for, at oplade mobiltelefon. En mindre detalje, men en detalje som kan være effektiv. Sidst på aftenen, var det flere værelser der havde efterladt deres beskidte service efter room-service på gulvet uden for værelset og som ikke blev fjernet.

Hotellets morgenbuffet var glimrende. Et godt varieret udbud af morgenmadsprodukter, blandt andet 5 slags juice, rigtig bagerbrød, afskåret pålæg, yoghurt og frisk frugt. Ud over det, det sædvanlige udbud af æg, bacon og pølser. Kaffen var udsædvanlig god. Hotellet skal have ros der den store dispenser med håndsprit der stod meget centralt ved indgangen til restauranten. Desværre var det ganske få gæsterne der valgte at afspritte deres hænder inden de gik ombord i buffeten. Desværre var der også gæster der ikke enten kunne eller ville benytte bestikket til at øse op med, men valgte at stikke fingrede direkte ned i maden. En opfordring fra mig er, at sætte små vejledende skilte på bordene med pæn henvisning til at om ikke at benytte sine fingre i maden.

Endelig, og desværre, var der blot en enkelt tjener på arbejde den morgen til at udføre alle opgaverne i restauranten; afrydning og opfyldning på buffet, fjerne service og tørre borde af efter gæsterne etc. Det kunne tydeligt ses, men tjeneren gjorde sit allerbedste og derfor stor ros til hende.

Hotel Britannia er et fire-stjernet hotel, men på dagen hvor min gæst og jeg besøgte hotellet var det, med de skrevne observationer in mente, blot et tre-stjernet hotel dog med en pil op. Jeg håber man ser seriøst på punkterne og det er til at se en forbedring næste gang jeg gæster Britannia.

Værelsestip: vær forberedt på eventuel gadestøj såfremt værelset har udsigt til Torvet.
Vis flere værelsestip
  • Overnattede: Juli 2016, rejste som par
2  Tak, Arne M
Anmeldt 1. august 2016

Vi havde booket dette hotel og havde regnet med at komme til et mindre komfortabel hotel. 1900 kr for 3 nætter. Billigt og hotellet så heller ikke ud af noget på foto.
Da vi ankom fandt receptionisten et luksus værelse, selvom vi kun havde betalt for et standard. Det var så dejligt værelse - rent luksus. Udsigt over torv. Morgenmad var super godt. Vi spiste aftensmad i deres restaurant. Aldrig har jeg fået så stor en rødspætte med tilbehør. Også kun til 150 kr. Fyldte hele tallerknen. Vi har mødt søde, smilene personale under hele opholdet. Vi fik endda lov til at chekke ud 2 timer senere end normal chek ud. Det har været en dejlig ferie og vi kommer helt sikkert igen.

• Overnattede: Juli 2016, rejste som par
Tak, Lis J
Anmeldt 25. juli 2016

jeg foretrækker bestemt dette hotel i Esbjerg, betjeningen er unge, men rigtig dygtige og villige til at levere et super god service, sidste gang blev jeg sågar opgraderet til "business class" via firmaet naturligvis, jeg kan kun anbefale dette hotel

• Overnattede: Marts 2016, rejste i forbindelse med forretninger
Tak, BobMally
Hoteller, som du muligvis også vil synes om...
Rejsende så også på disse hoteller i Esbjerg
0.6 km væk
Hotel Dagmar
Nr. 2 af 6 i Ribe
252 anmeldelser
Vis priser

Har du været i hotel Britannia? Fortæl om dine oplevelser!

Supplerende oplysninger om hotel Britannia

Adresse: Torvegade 24, Esbjerg 6700, Danmark
Beliggenhed: Danmark > Jylland > Sydjylland > Esbjerg
Faciliteter:
Bar/lounge Forretningscenter med internetadgang Gratis højhastighedsinternet (WiFi) Kæledyr tilladt (hunde-/dyrevenligt sted) Restaurant Roomservice Suiter Kørestolsadgang
Hotelstil:
Vurderet som nr. 4 ud af 15 hoteller i Esbjerg
Prisområde: 942 kr.-1.984 kr. (Baseret på gennemsnitspriser for et standardværelse)
Hotelklasse:4 stjerner — hotel Britannia 4*
Antal værelser: 108
Reservationsmuligheder:
TripAdvisor er stolte af at være samarbejdspartner med Hotels.com, Booking.com og TripOnline SA, så du med ro i sindet kan reservere på hotel Britannia. Vi hjælper millioner af rejsende hver måned med at finde det perfekte hotel til både ferier og forretningsrejser og altid med de bedste rabatter og særtilbud.
Også kendt som:
Britannia Hotel Esbjerg

Er dette din TripAdvisor-registrering?