“Kan anbefales”

nr. 9 af 627 Restauranter i Århus
Køkkener: Skandinavisk
Velegnet til: Lokalt køkken
Spisemuligheder: Reservationer, Takeaway
Beskrivelse: I tæt samarbejde med verdens førende Michelin-restauranter sætter Nordisk Spisehus smagen og råvarerne i centrum, når gourmet- retter fra hele verden fortolkes og præsenteres for at hylde det allerbedste på den kulinariske scene. Når menukortet skifter hver anden måned, følger hele udsmykningen og lydbilledet i restauranten naturligvis med. Du vil altid møde en nærværende service, som skaber en hyggelig og uformel stemning, hvor alle kan føle sig velkomne. Vi på Nordisk Spisehus bestræber os på at give dig en totaloplevelse for alle sanser med vores unikke, gastronomiske oplevelseskoncept.
Anmeldt for 1 uge siden fra mobile enheder

Meget venlig og entusiastisk betjening og dejlig mad.
Fik tilrettet menuen efter vores ønske.
Dejlig vin og champagne.
Desværre lidt koldt i restauranten.

Dato for besøg: november 2018
Tak, pholde

En aften i Oktober spiser min medspiser og jeg den fulde menu ( dog uden ost) med vinmenu til. Vi starter med nogle lidt intetsigende men "ok" snacks, og et glas fornuftige bobler. Set igennem de første 3-4 retter er alt meget råt ? Dog skal første servering med blomkål, kaviar og hasselnødder fremhæves, dette er ikke noget nyt på scenen, men den måde Nordisk har fortolket det, var indret mindre end mesterlig, og KLART aftnens bedste ret, måske enda en af de bedste jeg har smagt af den klassiske "Blomkåls - Kaviar - Hasselnød" servering. Der efter går det ned af bakke for køkkenet. Rå fennikel, med lidt andet lir til, RÅ hjerte salat, med en rå krydderurte salat inden i, Rå glaskål i basilikum olie. Tatar. dækket af rå urter, og så frem deles. Dette var ikke små mængder af rå grønt og urter, det var fantasiløst, og alt alt for meget. Hovedretten skal fremhæves som utrolig velsmagende, og desserten var rigtig fin. Man skal dog være glad for marengs, igen, et enkelt element, som bare fylder for meget, når det ikke er hovede elementet, eller enda det bærrene element. Vinene var utrolig godt afstemt, faktisk er jeg ret imponeret over tjener teamets evne til at sammen sætte vine til sådan noget mad som er så "råt" og mangelfuld set med øje for balance, og nerve. Dertil trækker siddeoplevelsen utrolig meget ned, dårlige små stole, MEGET små borde, med 4 bordben, istedet for en centreret stolpe, man føler lidt med sidder klemt i et sæde på et ryanair fly. Det kan de sagtens gøre bedre. Jeg kommer gerne igen, men der går nok lidt tid.

1  Tak, Lars K
Anmeldt 27. oktober 2018

Hyggelig aften, vi valgte den korte menu 3 retter + ost og kaffe- Fantastisk veltiberedt pighvar med hummerbisque, små lækre appetiser. Hvis man kunne anmelde 4,5 havd de fået det

Tak, ivannoes9560
Anmeldt 21. oktober 2018 fra mobile enheder

En fantastisk aften for både min mand og jeg og vores 2 piger på 9 og 12 år.
Vi havde høje forventninger udefra de gode anmeldelser vi havde læst inden. Alle vores forventninger og mere til blev indfriet.
Vi startede med bobler og appetizer, pigerne også bobler en vin uden alkohol som smagte udsøgt. Vi valgte en 5 retters inkl. Vin menu og pigerne 3 retters, hvoraf vi skiftede Mocha isen ud med kanelis.

Middagen var utrolig smuk og vinene var smukt tilpasset hver enkelt ret. Det var virkelig lækkert.

Personalet var virkelig søde, smilende, imødekommende og virkelig dygtige. Vi elskede beskrivelserne af hver enkelt vin vi fik præsenteret.

Vores 2 kreative piger blev under middagen udfordret på at tegne køkkenchef Jacob Freitag.
De endte efterfølgende med at modtage de fineste gaver med Kähler vader. Meget stolte

Tak for en uforglemmelig aften, vi vender helt klart tilbage en anden gang og vil anbefale jeres perle til andre.

1  Tak, MariaChristinaRJ
Anmeldt 2. oktober 2018 fra mobile enheder

Ville forkæle os selv på en lille weekendtur i Århus - og valget faldt på Nordisk Spisehus, og det fortrød vi absolut ikke!!! Alt var i topklasse. Maden var naturligvis et helt (positivt og spændende) kapitel for sig - alt var lækkert og velsmagende. Vi valgte 5 retters menuen og nød alle retter inkl. de små snacks til boblerne i starten og de små lækker-hapser til kaffen til slut. Vinmenuen var et meget velvalgt og spændende udvalg af gode vine - og så var det en “jysk” ;-) vinmenu - dvs. med venligt refill efter behov. Der manglede bestemt ikke noget. Oplevelsen blev toppet af en yderst kompetent og meget imødekommende (og usnobbet) betjening. Simpelthen topkarakter hele vejen rundt. En middag i den dyre ende, men helt klart det hele værd.

Dato for besøg: september 2018
Tak, ABKH1966

Rejsende, der kiggede på Nordisk Spisehus, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Nordisk Spisehus? Fortæl om dine oplevelser!