“Rigtig god spise oplevelse”
Anmeldelse af Nordisk Spisehus

Nordisk Spisehus
nr. 9 af 627 Restauranter i Århus
Køkkener: Skandinavisk
Velegnet til: Lokalt køkken
Spisemuligheder: Reservationer, Takeaway
Beskrivelse: I tæt samarbejde med verdens førende Michelin-restauranter sætter Nordisk Spisehus smagen og råvarerne i centrum, når gourmet- retter fra hele verden fortolkes og præsenteres for at hylde det allerbedste på den kulinariske scene. Når menukortet skifter hver anden måned, følger hele udsmykningen og lydbilledet i restauranten naturligvis med. Du vil altid møde en nærværende service, som skaber en hyggelig og uformel stemning, hvor alle kan føle sig velkomne. Vi på Nordisk Spisehus bestræber os på at give dig en totaloplevelse for alle sanser med vores unikke, gastronomiske oplevelseskoncept.
Anmeldt 27. oktober 2018

Hyggelig aften, vi valgte den korte menu 3 retter + ost og kaffe- Fantastisk veltiberedt pighvar med hummerbisque, små lækre appetiser. Hvis man kunne anmelde 4,5 havd de fået det

Dato for besøg: oktober 2018
Tak, ivannoes9560

Anmeldt 21. oktober 2018 fra mobile enheder

En fantastisk aften for både min mand og jeg og vores 2 piger på 9 og 12 år.
Vi havde høje forventninger udefra de gode anmeldelser vi havde læst inden. Alle vores forventninger og mere til blev indfriet.
Vi startede med bobler og appetizer, pigerne også bobler en vin uden alkohol som smagte udsøgt. Vi valgte en 5 retters inkl. Vin menu og pigerne 3 retters, hvoraf vi skiftede Mocha isen ud med kanelis.

Middagen var utrolig smuk og vinene var smukt tilpasset hver enkelt ret. Det var virkelig lækkert.

Personalet var virkelig søde, smilende, imødekommende og virkelig dygtige. Vi elskede beskrivelserne af hver enkelt vin vi fik præsenteret.

Vores 2 kreative piger blev under middagen udfordret på at tegne køkkenchef Jacob Freitag.
De endte efterfølgende med at modtage de fineste gaver med Kähler vader. Meget stolte

Tak for en uforglemmelig aften, vi vender helt klart tilbage en anden gang og vil anbefale jeres perle til andre.

Dato for besøg: oktober 2018
1  Tak, MariaChristinaRJ
Anmeldt 2. oktober 2018 fra mobile enheder

Ville forkæle os selv på en lille weekendtur i Århus - og valget faldt på Nordisk Spisehus, og det fortrød vi absolut ikke!!! Alt var i topklasse. Maden var naturligvis et helt (positivt og spændende) kapitel for sig - alt var lækkert og velsmagende. Vi valgte 5 retters menuen og nød alle retter inkl. de små snacks til boblerne i starten og de små lækker-hapser til kaffen til slut. Vinmenuen var et meget velvalgt og spændende udvalg af gode vine - og så var det en “jysk” ;-) vinmenu - dvs. med venligt refill efter behov. Der manglede bestemt ikke noget. Oplevelsen blev toppet af en yderst kompetent og meget imødekommende (og usnobbet) betjening. Simpelthen topkarakter hele vejen rundt. En middag i den dyre ende, men helt klart det hele værd.

Dato for besøg: september 2018
Tak, ABKH1966
Anmeldt 1. oktober 2018

Vi var en gruppe veninder, som var inde at spise frokost. Vi fik forskellige retter mindre retter fra frokostkortet. Alt smagte godt og var meget flot præsenteret .. Jeg plejer ikke at tage fotos af mad, men var virkelig æstetisk i særklasse.

Til gengæld var jeg virkelig ikke begejstret for glasvinene (hvid), det endte med at jeg fik et glas vin der ikke var på kortet til 110 kr. Vinen var udemærket, men ikke noget der kunne retfærdiggøre 110 kr synes jeg. Næste gang vælger jeg øl i stedet.

Servicen var upåklagelig. Meget dygtig og opmærksom tjener.

Alt i alt en rigtig god oplevelse, og jeg vil glæde mig til at nyt besøg på restauranten. Dog skal man have pengepungen i orden, da den hører til highend restauranter i Århus.

Dato for besøg: december 2017
Tak, Thomsen8660
Anmeldt 17. september 2018 fra mobile enheder

Lækker nordisk mad - både godt for øjne og mave.
Kunne godt have brugt lidt mere indlevelse/fortælling fra tjenerne for at opnå den sidste stjerne = stemning.

Dato for besøg: juni 2018
1  Tak, 867winnief

Rejsende, der kiggede på Nordisk Spisehus, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Nordisk Spisehus? Fortæl om dine oplevelser!