“Det nye nordiske køkken lever stadigvæk”
Anmeldelse af Restaurant Domestic

Restaurant Domestic
nr. 26 af 627 Restauranter i Århus
Anmeldt 27. juli 2018

Domestic laver nyt nordisk mad og de gør det godt. Samtidigt er retterne et fund til prisen når man tænker kvalitet.

Lokalerne er flotte og lyse med masser af træ i bedste nordiske stil, som giver stedet en hyggelig atmosfære. Stemningen på Domestic er mere afslappet end f.eks. på Frederikshøj, så et godt sted at tage hen, hvis man vil opleve lidt mere afslappet gourmet.

Servicen er i øjenhøjde med gæsten, hvor der er plads til smil, grin og gode historier, samtidigt med at der ikke slækkes professionalismen. Der var en god parring af vin til menuen, samtidigt med at der valgt nogle fantastiske utraditionelle vine.

Vi bestilte en menu med 5 retter og snacks. Ingen af retterne føltes som om at de var fyld og alle retter var tilberedt til perfektion. Anretningen er meget minimalistisk, og er med til at underspille retterne og give en glædelig overrraskelse.

Dato for besøg: juli 2018
1  Tak, Tobiasdabelsteen

Anmeldt 24. juli 2018

Når du vælger at spise på en Michelin-restaurant, kommer du til at smide flere penge end ellers. Men dine penge er bestemt ikke spildt, når du spiser på Domestic.
Maden i sig selv er vanvittig. Der er kræset for smage, æstetikken og råvarerne generelt. Vi oplevede en service på meget højt niveau. Der var meget uddybende forklaringer til alle retter og til alle vine.
Selve lokalet skaber i sig selv en fantastisk ramme for middagen, og man føler sig utrolig godt tilpas og forkæles hele aftenen igennem.

Dato for besøg: april 2018
1  Tak, Louise L
Anmeldt 10. juni 2018

Domestic er sin Michelin stjerne værd. Dvs. ikke kun utrolig lækker mad, men en hyggelig aften, hvor man er i centrum.
Domestic er e hyggelig restaurant som ligger i en baggård.
Vi fik begge 8 retters menuen.
Jeg fik vinmenu. Vinene passer perfekt til maden. Dvs. alene er det ikke store vine, men sammen med maden gik det op i en højere enhed.
Min kone fik halv vinmenu og halv saftmenu. Da Domestic laver alt selv inkl. safterne, var det næsten en større oplevelse end vinene.
Betjeningen er god og hvis man vil snakke, var der også tid til det.

Dato for besøg: juni 2018
1  Tak, Claus N
Anmeldt 24. maj 2018

Jeg troede jeg havde spist gourmet på restauranter men det var før jeg prøvede denne. En helt igennem superlækker oplevelse med særdeles kompetent betjening. Maden er så veludført og sindsygt lækker både i smage og visuelle oplevelser. Alt sammen med en rolig og sikker betjening krydret med en lille fortælling om maden og vinen. Du får en ro og en fantastisk oplevelse der for mig var en helt ny verden og nu ved jeg hvorfor der er nogen der får Michelin stjerner og at der er forskel på dem og andre restauranter.
Tak for en rigtig dejlig oplevelse der strakte sig over fire skønne timer med snack, hovedretter og dejlig vinmenu specielt valgt til de enkelte retter.

Dato for besøg: maj 2018
2  Tak, MHolmer
Anmeldt 15. februar 2018 fra mobile enheder

Restaurant Domestic ligger i Mejlgade i Aarhus og udgør med sin Michelin Stjerne en af Danmarks top restauranter og forventningerne var selvfølgelig skyhøje!

Serviceniveauet er højt lige fra man træder ind af døren på Domestic.
Lokalerne er moderne, indbydende, varme og med masser af luft omkring hvert bord. Man føler sig velkommen og taget godt af fra starten. Selv de små dametasker får særbehandling i form af egen lille skammel ved siden af din stol.

Det spiselige:
Der serveres 8 snacks efterfulgt af 4 eller 8 retter. Selskabet valgte de 8 retter + 3 x vinmenu og 1 x saftmenu.
Ikke overraskende var vin og mad fuldstændig perfekt afstemt. Det overraskende var dog at mange af vinene kom fra små gårde i Sydeuropa, nogle med meget lokale druer eller blandingsforhold. En spænende, anerledes og anbefalelsesværdig vinmenu.
Saftmenuen var også fuldstændig formidabel. Hjemmelavede, rå, syrlige og eksperimenterende safter, med masser af smag, kærlighed og nøderi.
Et sublimt alternativ til vinmenu! Ud over at være afstemt til maden, fulgte farverne på saftmenuen også vinmenuen. Kun den aller sidste saft stak ud i farven.

Det man får på Domestic er ikke bare Gourmetmad og god service ud over det sædvandlige. Det er en oplevelse! En helt særlig oplevelse, hvor man drages ind i den passion, det vanvittige arbejde, den akkuratesse og den nørdedhed der skal til for at skabe, fastholde og vedvarende udvikle et så ekstravagant spisested.

Der hvor Domestic virkelig skiller sig ud i stjerneregnen er deres råvarekoncept.
Råvarerne skrives på hjemmesiden som nordisk, men det er langt mere end bare det. Det er dansk, det er jysk, det er lokalt.
Det er så konkret at blåbærerne ikke plukkes i Sverige men i Vestjylland, kakao/chokolade er et no go, men laves istedet på lokale korn tilsat geniale ideer, og end ikke peberkorn anvendes i køkkenet. Som erstatning herfor udvikles en “nordisk peber” af tørrede og pulveriserede kapersblomster.
Den stjerne de i forvejen har, fortjener virkelig at blive fastholdt og der forligger absolut også, efter min mening, en mulighed for på sigt at høste nr. 2. Det er svært at forestille sig at det kan blive meget bedre.

Dato for besøg: februar 2018
2  Tak, Line U

Rejsende, der kiggede på Restaurant Domestic, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Restaurant Domestic? Fortæl om dine oplevelser!