“Så hyggeligt!”
Anmeldelse af L'estragon

L'estragon
Reservér med
L'estragon er ikke tilgængelig på det valgte tidspunkt. Vælg et andet tidspunkt, eller søg efter restauranter med kapacitet.
Det tidspunkt, som du har valgt, er allerede passeret.
nr. 23 af 627 Restauranter i Århus
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Midtbyen
Anmeldt 2. juni 2018 fra mobile enheder

Hold nu op hvor var det godt på l'estragon. Igen-igen. Helt fyldt i det lille lokale og åbent ud til gaden. Så god og afslappet stemning findes bare ikke bedre andre steder i Århus. Vedhæfter lige et par fotos af nogle af retterne.

Dato for besøg: juni 2018
Tak, Troels P

Anmeldt 2. maj 2018 fra mobile enheder

Kone og mand på fødselsdags date. Lækker mad og hyggelig servering.4retter, samt vin for 500 pr. person. Kan anbefales på hverdage hvor der er fred og ro.

Dato for besøg: maj 2018
Tak, Christian184
Anmeldt 31. marts 2018 fra mobile enheder

Frokost med 5 serveringer 175kr ! Super lækker mad og sikke en indretning af lokalet. Charmerende betjening - her kommer vi igen.

Dato for besøg: marts 2018
1  Tak, BoSa9700
Anmeldt 29. januar 2018

Endnu en fantastisk mad oplevelse. Jeg fik både fisk, grønt, kalv og dessert. Næste gang tager jeg hele runden! Alle retterne er fyldt med mange små detaljer, og man får lyt til at gå på opdagelse i retten. Jeg har spist på flere Michelin-restauranter, men vender altid tilbage til L'estragon. Vinkortet består KUN af økologiske eller biodynamiske vine, og naturvine, som efter min mening er bedre end de fleste vinkort. Jeg fik rigtig meget mad for pengene. Meget opmærksom og venlig betjening.

Dato for besøg: januar 2018
Tak, gittekuhr
Anmeldt 13. januar 2018 fra mobile enheder

L’estragon er en fin lille restaurant beliggende i det skønne Latinerkvarter i Aarhus.
Restauranten har efterhånden været en del af kvarteret i en længere årrække og på sommerens lune aftener slår stedet vinduespartierne op, så gæster kan sidde ud mod gaden i ægte fransk stil.
Denne kolde januaraften var vinduespartierne dog hermetisk lukkede.
Når man går ind på L’estragon, skal man ikke forvente det store a la carte kort. Få og enkelte retter er at vælge imellem.
Valget blev denne aften til:
Forret: Porre med tang og lun marv-vinagrette.
Hovedretter: Torsk med kejserhatte, mungbønner, selleri og asiatisk sauce./
Græskalv fra Egå Engsø med jordskokker, løg, vinterurter og mørk sauce.
Dessert: Cremefraiche-parfait med bergamot, rødbede og lakrids

Forretten smagte helt fantastisk, men var i den lille portionsstørrelse, set ud fra en 3-retters menu.
Hovedretterne fald også i god jord. Duften fra torsken var helt i top. Undertegnede fik Græskalv og hvor det braserede stykke var helt suverænt, var det rosastegte stykke så sejt at det måtte blive på tallerkenen, øv.
Desserten var helt i en gastronomisk særklasse. Rødbede og bergamot med fed cremefraiche-parfait og maltflager med lakrids, løftede dessertuniverset til nye højder. Det er uden tvivl en af de absolut bedste desserter jeg nogensinde har smagt! Spænende, krydret, interessant, anderledes og helt igennem genial.
L’estragon er også et af de få steder der tilbyder en spænende adspredelse af drikke uden alkohol. Her behøver man ikke sidde med en kedelig sød Fanta til alle retter, hvis ikke man er til alkohol. Her tilbydes et væld af druesafte, hjemmelavet tonics og andre spænende drikke, dejligt!
Jeg må dog tilføje at, uanset hvor hyggeligt man forsøger at gøre det med levende lys, gæstebog og små finde detaljer så bliver jeg ALDRIG fan af at skulle ud i gården en kold vinteraften for at komme på toilet - som i øvrigt også var bidende koldt at komme ind på!
L’estragon høster 4 flotte stjerner herfra.

Dato for besøg: januar 2018
Tak, Line U

Rejsende, der kiggede på L'estragon, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i L'estragon? Fortæl om dine oplevelser!