“Fantastisk sted”

nr. 2 af 627 Restauranter i Århus
Køkkener: International
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Holme-Højbjerg-Skåde

Min kone og jeg var ude at spise for føste gang på frederikshøj i fredags og hold nu op et sted, fra vi kommer ind af døren til vi går igen var vi i verdens klasse betjening og vilde retter som vi aldrig kunne drømme om at smage, vi glæder os til at komme tilbage.
Tak frederikshøj

Dato for besøg: marts 2018
Tak, AVA1515

Hvis de mister deres Michelin stjerne, no surprise.

Velkomst meget voldsom, man bliver mandsopdækket af flere personer, der tydeligvis har et internt sprog og visker om gæsterne, og kommer lige lovlig meget til bordet.

Meningen er god, men det skal tones ned.

Hver gang min mand og jeg samlede samtalen op, blev vi afbrudt. Det er lidt for meget. Hvis man skal på toilettet, kommer det straks en tjener og folder ens serviet op, som om, man ikke kan selv? Det er for meget.

7-retters menu med vine.

Dagen efter måtte vi slå menuen op, for at minde os selv om, hvad vi har spist. Intet står ud som særligt i smag eller oplevelse. Desværre.

Vi er kommet her i nogle år, men nu skifter vi sted. Det er det samme og samme.

Ved ankomst får man appetizers. Tidligere har det været en oplevelse i servering og smag. Nogle glas dimser blev sat på en tallerken, så det skøjtede rundt, smagen er ligegyldig. En skål tomater skjulte så en tomat med røget fisk, men den der skjulte servering er brugt for meget nu, sidst var det sten.

En toast, en lille brøddims med gedeost, intet at juble over, desværre.

Ingen af retterne havde karakter af en ordentlig VARM hovedret, vi er gået med fornemmelse af smagsprøver og tapas.

Tjeneren forsikrede os, at vi ville blive mætte og skulle lade brødserveringen stå, vi slugte den og spiste mere chokolade til en ligegyldig te, end vi ønskede, vi gik hjem og smurte en ostemad.

Vinmenuen var en skuffelse. Flere rødvine overdøvede smagen af maden. Et ”æg” var så sødt så det hviner og er helt smags forladt, om end ideen med at slå et æg er sjov, så hører det vidst til i en børnehave.

En kvindelig tjener ved et nabobord lød så indstuderet og nærmest råbte sine fortællinger om vin og mad, upassende.

I vintermørket er det trist at se på store sorte flader, vinduer uden et kønt let gardin, der giver hygge og lys.

Man har skiftet leverandør af te, og valget er fire ret almindelige sorter, bl.a. sort, hvid, urte the og ?

Vi fik to slags. Min mands the smagte næsten som Medova, min var en ligegyldig hvid the.

Generelt er der et problem med, at der ”rodes” så meget med maden, at den ikke er varm nok, når man får den serveret. Minus for portions størrelserne og en hovedret, der er glemt, simpelt hen fordi den ikke gør indtryk.

De to forretter var mikroskopiske og havde mere karakter af smagsprøver end af en egentlig "ret".

Desserten var en ligegyldig serie af kugler, der skulle smage af kirsebær og bl.a. ris a la mande, alt for sødt og ikke særlig ”naturlig” smag.

Åh Wassim, too much same same, det kan du gøre beder, skynd dig inden I mister en stjerne.

Dato for besøg: oktober 2018
2  Tak, Wendy W
Anmeldt 9. september 2018 fra mobile enheder

Så bliver det vist ikke bedre i Danmark - ja måske ikke i hele verden
Absolut den lækreste, mest spændende og opfindsomme menu nogensinde
Kan anbefales alle der ønsker en gastronomisk TOP TOP TOP oplevelse

Dato for besøg: november 2017
Tak, Soerenwn
Anmeldt 31. august 2018

Vi holdt vores sølvbryllupsfest med 82 deltagere.
Vi oplevede sublim mad, fantastisk service og omgivelser i verdensklasse.
Alle fik lækker Michelin-mad dygtigt præsenteret af kompetente tjenere ved hvert bord. Vinen komplimenterede maden og bragte oplevelsen op på sit helt eget niveau. Bryllupskagen var i sandhed et mesterværk. Til sidst og ikke mindst Wassim egne pizzaer, der fik selv dem der ikke kunne spise mere til at finde plads til en ekstra mundfuld.
I sandhed meget mere end en Michelin-stjerne værd.

Dato for besøg: april 2018
1  Tak, claus2206
Anmeldt 24. august 2018 fra mobile enheder

Vi var 9 kolleger der fik 12 retter med tilhørende vine. En overvældende oplevelse. Fantastisk mad og fremragende vin. Meget opmærksom og samtidig munter og uformel betjening.
En helt igennem enestående oplevelse som varmt kan anbefales.

Dato for besøg: august 2018
Tak, 345knuds

Rejsende, der kiggede på Restaurant Frederikshoj, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Restaurant Frederikshoj? Fortæl om dine oplevelser!