Åben i dag: 10.00 - 17.00
Informativt og flot

Utrolig flot og spændende. De er super dygtige formidlere derude Man skal bruge 2 dage for at se... læs mere

Anmeldt d. 20. marts 2024
Bente W
København, Danmark
Fantastisk sted

Anmeldt d. 7. marts 2024
Birgitte H
Læs alle 2.064 anmeldelser

Google
Anbefalede oplevelser i og omkring Århus
fra 420,47 kr.
Tidsrejse i Århus
11 anmeldelser
fra 990,00 kr.
fra 147,88 kr.
fra 389,00 kr.
Anmeldt d. 20. marts 2024

Utrolig flot og spændende.
De er super dygtige formidlere derude
Man skal bruge 2 dage for at se det hele
Der kommer en spændende udstilling om krigere

Dato for oplevelse: december 2023
Tak, Bente W
Anmeldt d. 7. marts 2024

Fantastisk sted, flotte udstillinger, sjovt udendørs, flink personale. 🇩🇰🇩🇰👍👍👍🇩🇰🇩🇰💪💪🇩🇰🇩🇰👍👍

Dato for oplevelse: marts 2024
Tak, Birgitte H
Anmeldt d. 26. december 2023

Særudstillingen om Egypten er fremragende.
Den permante udstilling er som altid helt enestående historiefortælling.

Dato for oplevelse: oktober 2023
Tak, Marianne A
Anmeldt d. 14. november 2023 fra mobile enheder

Spændende udstilling om Egyptens fortid. Du starter med at dufte til de perfumer/olier, som man anvendte til balsameringen. Får forklaret deres tankeverden om balsamering, både hvorfor og hvordan. Der var flere grader. De dyreste indebar dyrt træ fra Libanon, lange kostbare klædestykker, nedgravning til dyrt gravkammer, hvorfra du som død stadig var en del af livet. Udstillingen afsluttes med at vise møbler, som de fandtes i Tutankhamons grav fundet i 1922 af Howard Carpenter

Dato for oplevelse: november 2023
Tak, OleK813
Anmeldt d. 23. oktober 2023 fra mobile enheder

Tak til Moesgård for at gøre fortiden spændende og relevant. Vores første besøg, på dette smukke sted, der både lærte os om Grauballemanden, førte os interaktivt gennem vikingetidens liv med hverdag og togter. Fed måde at engagere ungerne på med brikkerne, der fik levendegjort fortællingerne med stemmer og andre lydeffekter.
Højdepunktet var dog udstillingen om det gamle Egypten. Vi havde købt billetter til “Mumieshow” hvor vi lærte at balsamere og forstå ritualer, mytologien og diverse symboler af Johnnie, der i behageligt taletempo førte store og små igennem udstillingen. Super med head set på alle, så man kunne høre godt og samtidig fordybe sig i en genstand uden at skulle være helt oppe på siden af formidleren for at høre med. Jeg synes altid en guidet rundvisning er pengene værd, men du er en ener, Johnnie.

Dato for oplevelse: oktober 2023
Tak, ldt4000