“En rigtig god oplevelse”
Anmeldelse af Det Glade Vanvid Aarhus

Det Glade Vanvid Aarhus
nr. 26 af 635 Restauranter i Århus
Køkkener: Dansk
Spisemuligheder: Morgenmad, Reservationer
Beskrivelse: Nyd en aften med det hele på Det Glade Vanvid Appetitvækkende Appetizer fra Køkkenet samt Sprudlende Cava 4 Smukke Serveringer med Dagens Inspiration fra Torvet & Naturen Sommelierens 7 udvalgte internationale Vine 2 Slags øl fra fad, Udviklet i samarbejde med ”Humleland” Sodavand, Isvand & Årstidens Økologiske Saft Store stenovnsbagte Landbrød med masser af Krydderier & Urter 3 slags Pirrende Olier & Vinaigretter med Saft & Kraft Chefens velvalgte Avec, såsom Lagret Rom, Cognac & Calvados Kaffe fra en af Danmarks bedste Baristaer ”Great Coffee” samt økologisk The fra Pukka Og selvfølgelig Sødt til kaffen. Pris pr. person tirsdag-torsdag 395,- fredag-lørdag 595,- Arrangementet starter præcis kl. 18.30 hvor dørene åbnes, det hele slutter præcis kl. 21.30 Vi håber på at byde dig velkommen. - Brødrene Koch, Lasse & Michael Koch.
Anmeldt 7. august 2021

Vi prøvede DGV for første gang, og vi blev ikke skuffede.
Vi havde læst lidt om den dårlige akustik, så vi havde booket pladser i “Gryden” (lokalet til højre) som er mindre end “Panden”. Støjniveauet var nu ikke et større problem, selv om det kunne være svært at få fat i alle detaljerne, når retterne blev præsenteret.
Vi havde fire timer og dem brugte vi fuldt ud. De fire anretninger (Gazpacho, Tun, Gris, Desserttallerken) var alle superlækre og kom ind med passende interval. Vinene var ok, dog uden at imponere. Personalet var meget professionelle og servicemindede.
DGV kan absolut anbefales…..

Tak, 336tod

Anmeldt 9. juli 2021

Virkelig god mad, rigtig god vin og god service. En af deltagerne i vores selskab fik en vegansk variant af menuen. Den fik også rosende ord.
Jeg havde forinden hørt fra andre, at der er meget støj i lokalerne. Det har de fuldstændig ret i. Vi sad heldigvis i hjørnet i Gryden, hvor det var mindre slemt. Det generede dog ikke mig så meget som andre. Men jeg ville ikke tage ældre eller andre lydfølsomme med på DGV.
Stedet er iøvrigt hyggeligt og med udsigt til lystbådehavn, man sidder godt, og vi havde mulighed for trække lidt frisk luft mellem retterne.
I forhold til prisen er dette en rigtig god restaurant i Aarhus. Her kommer jeg helt sikkert og spiser igen.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Brian M
Anmeldt 24. juni 2021

For flere måneder siden bookede vi, 2 vennepar, bord på Det Glade Vanvid i Aarhus, efter at have set stedet i omtalt og vist i programmet Koch’en på toppen.

Vi er på ferie i denne uge, og har allerede besøgt et par spisesteder, hvor vi har fået god mad af gode råvare, og med en fantastik smagsoplevelse, og flot anrettet. Og hvor der alle steder var en hyggelig og intim atmosfære og derfor glædede vi os til en spændende madoplevelser mere, på Det Glade Vanvid.
Særligt også fordi vi i efteråret 2021 besøgte Alsik, og have en spændende og skøn madoplevelse der (selv om det ikke var på restaurant syttende).

På det lille kort vi fik af en medarbejderen der gik rundt og tjekkede Coronapas mv inden vi fik lov til at gå ind, stod der bl.a., at det var en gastronomisk oplevelse…..Ja, det var det så også, men ikke af den slags hvor vi sagde wauw og det er et sted vi vil komme igen, desværre.

Vi undrede os over antallet af gæster der spændt stod og ventede op at klokken blev 18.30. Men tænkte, det er da styr på ift. Corona restriktioner. Men vi var lige ved at gå igen, for der var da bestemt ‘fyldt’ godt op, og man sad MEGET tæt. Det gav også et støjniveau/snakken, hvor man knap kunne høre hvad ens venner på den anden side af bordet prøvede at fortælle. Vi havde ikke en fornemmelse af at være på en restaurant, men mere i et stort festlokale, uden den hyggelige intime stemning, som vi også havde fornemmet af stedet, da vi så lidt fra Det Glade Vanvid i Koch’en på toppen. Og det var måske ikke så smart med en vinbar, hvor alle rørte flaskerne uden at sprite af før eller efter! Og det kom bag på os, at selv om vi havde læst at der var vinbar, havde vi da forestillet os, at der blev skænket vin af tjenerne og ikke at vi selv skulle hente vin, og at ALLE skulle røre de samme flasker, i disse corona-tider.

Forretten lød på menukortet spændende, men halvdelen var gemt under en smagsløs syrnet fløde, og ingen smag heller i den del hvor rødspætten lå. Så vi valgte alle 4 ikke at spise det, efter et par smagsfulde.
Næste ret mør dansk kalvekød, som vi fik at vide havde været 60 timer i ovnen, var en pudsig og meget lidt gourmet agtig oplevelse, lidt blævrende, som budding. Og den sprøde kartoffel, var vildt saltet. Den blødende unghane souffle, lignede noget der var placeret forkert på tallerken, ved en fejl. Så desværre også her, lød vi efter et par smagsfulde, maden gå stå.
Da vi kunne se at tjeneren der tog vores tallerkener kikke på alt det vi havde efterladt, og sprugte om vi var mætte og ikke kunne spise mere. Fortalte vi kort, som allerede beskrevet i mailen her. Hun gik med vores tallerkener og min mand gik op for at betale, så vi kunne gå lige så snart vi havde fået dessert, så vi kunne undgår at står i kø (for at undgå at står for tæt med så mange mennesker som sikkert på en gang ville forlade stedet).
Da jeg sad, så jeg kunne se det sted hvor tjenerne tog de færdige anretninger, og jeg kunne se den tjener der lige havde taget vores tallerkener, med øjne ned til os et par gange under samtalen med sine kollegaerne, var jeg ikke i tvivl om, at vores ord om maden, blev gengivet til kollegaerne.
Kort efter kom tjeneren tilbage og fortalte at kokken ville komme og tale med os.
Og det gjorde ham så, da vi modtog den lækker dessert, den var iøvrigt god.
Vi fortalte vores oplevelse med maden, til kokken. Og han ville sørge for at trække 30% fra når vi betalte. Vi fortalte så , at vi allerede havde betalt. Min mand gik så med op til kassen, og de fandt ud af, at vi fik det allerede betalte beløb retur, og så betale på ny, nu minus 30%.
MEN vi nævnte ikke det med madoplevelsen til tjeneren eller kokken for at få noget af regningen refunderet. FOR vi ville da heller havde haft den gourmet oplevelse som vi nu så længe havde glædet os til og havde forventet, men som Det Glade Vanvid ikke i aften formået at levere.

Dato for besøg: juni 2021
Tak, rosenstjerne
Anmeldt 13. juni 2021

Vi vidste hvad vi gik indtil, så er med på konceptet, som viste sig ikke helt at være os. Når det så er sagt, så blev vi meget skuffede over maden. Meget intetsigende på nær hovedretten, og alt for meget mousse, skum og fromage. Retterne var ikke særlig indbydende og især desserten var meget stor. Vinene var en skuffelse og en lille chokoladekage/brownie i en skål kan ikke kaldes petit four, som der bliver reklameret med.

Meget venligt personale.

Dato for besøg: juni 2021
2  Tak, MN2300
Anmeldt 4. juni 2021 fra mobile enheder

Alt i alt en rigtig god oplevelse, og en fornuftig pris ift. kvalitet. Så stedet kan helt sikkert anbefales.

Intet at sætte på smagen på maden. Alt var veltilberedt. Desserten var kæmpe, der ville jeg hellere have hovedretten var lidt større, men mæt blev man.

Vine ok men ikke noget specielt.

Venlig betjening

Dato for besøg: maj 2021
1  Tak, bnolesen

Rejsende, der kiggede på Det Glade Vanvid Aarhus, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Det Glade Vanvid Aarhus? Fortæl om dine oplevelser!