“Ål som dørhåndtag”

Anmeldt 14. november 2015

Det er altid spændende at være på jagt efter detaljer på bygninger. Læg fx. mærke til hovedindgangen, som har ål som dørhåndtag, og lampen over døren som er en eksotisk fugl.
Bygningen er opført af den berømte Aarhusarkitekt Hack Kampmann - samme arkitekt som bl.a. har tegnet adskillige andre markante bygninger i Aarhus, herunder Marselisborg Slot, Toldboden og Aarhus Teater.

Dato for oplevelse: november 2015
Tak, BKC2013
Filtrér
Anmeldt 16. oktober 2015

Tidligere kunne man gå ind i den Gamle Post & Telegrafbygning og købe frimærker, men det er nu slut. Bygningen har intet med Postvæsenet af gøre, og det er en skam, det man kalder service er lig med nul spec indenfor postvæsenet---

Dato for oplevelse: oktober 2015
Tak, J. K
Anmeldt 11. oktober 2015 fra mobile enheder

Kannikegade 16 kender vi i Århus som "Postpalæet" i dagligdagen. Det er den kendte arkitekt Hack Kampmann, der har tegnet den røde bygning af tegl og kampesten. Den kom til at hedde Århus Post og Telegrafbygning, da den stod klar 1905. Byretten har til huse her i dag og bygningen rummer også flere retssale, som midlertidig er placeret her, mens Tinghuset er under renovering.
Bygningen ligger centralt lige overfor Århus Teater, som er tegnet af samme arkitekt.
Det er en flot bygning, som også indenfor har bevaret sin storhed, f.eks. teaktræspaneler og massive
teaktræsdøre.

Dato for oplevelse: oktober 2015
Tak, 748Rita

Rejsende, der kiggede på Den Gamle Post & Telegrafbygning, kiggede også på

Har du været i Den Gamle Post & Telegrafbygning? Fortæl om dine oplevelser!