Flot kirke

Egentlig for dårligt at jeg ikke har været her i 30 år. Det er en super flot domkirke med mange... læs mere

Anmeldt d. 19. juli 2020
Frank J
Sabro, Danmark
fra mobile enheder
Julebesøg i Domkirken

D 22 december var vi i Århus på familie tur. Vi besøger altid en kirke når vi ankommer til en by vi... læs mere

Anmeldt d. 23. december 2019
kenthvidbjergk
Slagelse, Danmark
fra mobile enheder

Google
Anbefalede oplevelser i og omkring Århus
fra 24,07 $
Tidsrejse i Århus
1 anmeldelse
fra 93,91 $
fra 39,79 $
fra 36,36 $
Anmeldt d. 30. juni 2016

Århus Domkirke er et oplagt valg, hvis man gerne vil se en smuk kirke. Kirken er Danamrks længste, og der er plads til 1200 personer. Man kan frit besøge kirken, hvis der ikke er kirkelige handlinger. Kig op i loftet og se de smukke kalkmalerier, eller se de smukke gyldne gitre. Man kan også se, Maselisslægten imponerende gravkapel med krypt. Eller bare sidde lige så stille og finde ro.

Dato for oplevelse: juni 2016
Tak, Annette B
Anmeldt d. 5. juni 2016 fra mobile enheder

Man kan være heldig og opleve andet end gamle smukke kalkmalerier, den store gyldne altertavle og orgelmusik.
I forbindelse med Verdensbilleder kunne man opleve spansk dans på kirkens tårn, hvor tre dansere dansede vertikalt til tonerne af rockmusik.
Det er ikke første gang at tårnet lægger sten til kreative udfoldelser.

Dato for oplevelse: maj 2016
1  Tak, BKC2013
Anmeldt d. 25. maj 2016

Bestemt et besøg værd. Kirken er meget smuk og fascinerende. Vil bestemt også anbefale at komme en søndag formiddag og være med til gudstjenesten.

Dato for oplevelse: marts 2016
Tak, Beritspirit
Anmeldt d. 11. maj 2016

Har været til nogle bryllupper i aarhus domkirke. Den er et besøg værd. Sjovt nok står den ikke på top 10 af steder man skal se i aarhus.

Dato for oplevelse: maj 2016
Tak, Fridthjof
Anmeldt d. 11. maj 2016 fra mobile enheder

Smuk domkirke med interessante kalkmalerier, kunst og altertavler. Smuk domkirke som giver en fantastisk ro at være i.

Dato for oplevelse: november 2015
Tak, Jkrroemer