StineStinesen
København, Danmark

Et dejligt personligt hotel

Anmeldelse af Villa Provence
5,0 ud af 5 boblerAnmeldt 2. feb. 2024fra mobile enheder
Vi ville prøve et anderledes hotel. Fik Villa Provence anbefalet og vi er nødt til at give hotellet vores varmeste anbefalinger.
Personligt, hjemmeligt, skønt interiør, stille område men super centralt. Meget imødekommende personale. Og - Honesty bar hvor du selv laver dine egne cocktails og skriver på regningen. Det hele kan noget. Book heller dette end en af de store hotelkæder. Det er den ekstra lille mer betaling værd.
Dato for ophold: februar 2024
Problemer med denne anmeldelse?
    1.282 kr.
3.1 km fra Villa Provence
Pool
Vis flere hoteller i Århus
Anmeldt d. 8. november 2023

Jeg havde igen i år arrangeret en bette "julefrokost" med min mands kolleger i Århus.

Vi har nu gjort det til en årlig tradition, så et par stykker af os tjekker ind på Villa Provence.

Det er et luxus hotel og prisen er høj, men det ligger midt i centrum i kort gåafstand til det meste.

Man skal kunne lide stilen, romantiske tunge gl træmøbler, fx stor blomstret sofaer ved Tillidsbaren, hvor det er skønt at slænge sig. Her laver man selv en drink, tar en øl eller et glas vin. Du skal selv holde styr på regningen, hvor du skriver dit værelsesnummer og hvad du har taget i baren.

Ved Tillidsbaren startede vi med en før-dinner-drink, og sluttede med en go-nat-drink, og lige det sidste er nok det vi bedst kan lide ved hotellet. Vi nyder at kunne sidde og slå mave efter en god middag ude i byen og lige få sagt tak for i aften.

Så er det op i de lækre bløde senge, med et par skønne hovedpuder (2 stk til hver), hvor vi ku sumpe til lidt tv fra en stor fladskærm.

I år havde vi fået tildelt værelse 17 lige op af trappen med en stor himmelseng, et værelse med skrå vægge som gør det extra hyggeligt :) På værelset var der blandt andet et stort spisebord med 2 gode stole, hvor min mand ku sidde og arbejde.

Badeværelset fungerer, og der er rigtig lækre sæber og cream, dog ku man godt bruge mere lys når der skal ligges make-up

Næsten morgen er der lækker morgenmad i den hyggelige kælder. Vi er ikke de store morgenmads spisere, men der er virkelig kredset om gode råvarer og produkter af god kvalitet.

Hotellet råder over nogle parkeringspladser, så man bør ikke blive nervøs for ikke at kunne finde en parkeringsplads.

Hvis du er villig til at betale for den extra luxus, så skal du vælge Villa Provence.

Dato for ophold: november 2023
  • Rejsetype: Rejste i forbindelse med forretninger
Tak, HSloth
Anmeldt d. 23. september 2023

På hjemmesiden beskriver man sig som eksklusivt og pynter sig med at vare "fransk". Virkeligheden er et middelmådigt lettere slidt hotel som højst fortjener 2-3 stjerner. Kun prisnivået er 5-stjernigt. Vores de luxe værelse var det ikke meget de luxe over men det hade en seng som var altfor smal til to personer. De stejle trapper uden elevator er en udfordring også for godt gående gæster."Signatur" morgenmaden var OK men heller ikke mere. Receptionen var som regel ubemandet.

Værelsestip: Slet ikke vært prisen
Dato for ophold: september 2023
1  Tak, nilss529
peter jensen, Direktør hos Villa Provence, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 27. september 2023

Hej Nils, jeg beklager vi ikke kunne leve op til dine forventninger, vores gæster roser meget den franske identitet og vores stil i øvrigt. Jeg medgiver at vores ,møbler ikke er nye 'hotelmøbler' men originale franske, men skulle gerne være en del af charmen. Må jeg anbefale en af vores gode kollegaer i Aarhus næste gang du gæster byen, helt sikker på der findes en stil der passer til dine forventninger af et hotel. Bedste hilsner Peter - vært

Anmeldt d. 12. september 2023 fra mobile enheder

Når du ikke lige har tid til en tur til Sydfrankrig, så vend næsen mod skønne Århus og book dette hotel. Det var min 3. gang her og det bliver ved med at overraske mig, hvor autentiske værelserne, loungen og gårdhaven virker. Denne gang havde vi værelse 1 og 2 lige ud til gården og kunne nyde springvandet hele natten. Vejret var lige i øjet, så tak for en dejlig weekend. Hotellet anbefaler Restaurant Et, og vil du holde den franske stil hele vejen igennem, er dette en fantastisk kombination. Merci beaucoup et à bientôt!

Værelsestip: Book parkering i gården og slip for glasskår på torvet. Book middag på Restaurant Et i Mindegade
Dato for ophold: september 2023
Tak, ldt4000

Tak for den pæne rating og ordene. Bedste hilsner Peter - vært

Anmeldt d. 28. maj 2023 fra mobile enheder

Skøn oplevelse at bo på Hotel Villa provence! Fantastisk modtagelse fra Jan i receptionen, lækker morgenmad og et unikt og skønt værelse vi boede på. Gårdhaven er så hyggelig og vi nød vores morgenkaffe derude. Tak for det - vi kommer helt sikkert igen en anden gang! 🥰 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ 5/5

Værelsestip: Parkering tilbydes, men man skal holde tungen lige i munden hvis man har en stor bil når man skal gennem porten. Det er dog muligt! :-)
Dato for ophold: maj 2023
Tak, AnnaAndresen

Tak for de pæne ord, det værdsættes

Anmeldt d. 16. april 2023

Det smukkeste og hyggeligste lille franske hotel. Meget sød og venlig modtagelse, vi fik et rummeligt og meget dejligt værelse, der var en stor dobbeltseng med en skøn madras, dunpuder og dundyner, så lette som en fjer. Stort rummeligt badeværelse med smukke fliser. Alt i smuk fransk stil og lækre farver. Udsigt til gårdhaven med toppede brosten og oliventræer. Det rislende vand i fontænen kunne vi høre om natten. Der manglede ikke noget, alt var der tænkt på. Morgenmaden var virkelig lækker og gennemført, og med supersød og opmærksom betjening. Vi elskede vores ophold her, og vil helt sikkert vælge det igen, når turen går til Aarhus en anden gang.

Værelsestip: Værelse mod gården kan anbefales, hvis man ønsker helt ro om natten, især i weekenden.
Dato for ophold: april 2023
Tak, LenaHougaard-Thorsen

Tak for den pæne anmeldelse, det værdsætter vi meget