“Fint lille sted”

Besættelsesmuseet
nr. 26 af 242 aktiviteter i Århus
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 30. september 2017

De tager kun kontanter og meget af den information der er er kun på dansk.
Men det er et fint sted, der fortæller og viser tiden under 2. verdenskrig i Århus.

1  Tak, Dorte M
Filtrér

Anmeldt 8. juli 2017 fra mobile enheder

På besøg med min teenagedatter. God oplevelse, hvor historien formidles på en lidt gammeldags måde, men som alligevel bidrager til oplevelsen af tiden under krigen. Spændende uddybning af historien i Aarhus under krigen

2  Tak, cala1968
Anmeldt 24. maj 2017

Ligger lidt skjult under kvindemuseet, men er et besøg værd. Museet formidler på god vis en gennemgang af besættelsesårene i Århus.

1  Tak, GAage
Anmeldt 30. april 2017

Vi havde ikke troet, at der var så meget at se her, og at det var så autentisk og virkelig gennemført. Alle breve, uniformer og våben gør et stort indtryk, især brevene.
Det giver et særligt indblik i hvordan tingene var, og egner sig til de fleste aldre, især med rundviser på.

1  Tak, Ptotti
Anmeldt 27. april 2017

Jeg var sammen med min dreng (18år) det var rigtig spændende at se noget lokalt fra 2. Verdenskrig. Personalet var yderst hjælpsom og gode til at fortælle om besættelsen. Det kan anbefales. En god måde at bruge et par timer på.

1  Tak, janf438

Rejsende, der kiggede på Besættelsesmuseet, kiggede også på

Har du været i Besættelsesmuseet? Fortæl om dine oplevelser!