“Overraskende god oplevelse!”

Besættelsesmuseet
nr. 26 af 242 aktiviteter i Århus
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 30. april 2017

Vi havde ikke troet, at der var så meget at se her, og at det var så autentisk og virkelig gennemført. Alle breve, uniformer og våben gør et stort indtryk, især brevene.
Det giver et særligt indblik i hvordan tingene var, og egner sig til de fleste aldre, især med rundviser på.

1  Tak, Ptotti
Filtrér

Anmeldt 27. april 2017

Jeg var sammen med min dreng (18år) det var rigtig spændende at se noget lokalt fra 2. Verdenskrig. Personalet var yderst hjælpsom og gode til at fortælle om besættelsen. Det kan anbefales. En god måde at bruge et par timer på.

1  Tak, janf438
Anmeldt 20. april 2017

Mindre museum, der ligger meget centralt i Århus. Mange genstande fra besættelsestiden er udstillet. Museet er mest interessant for personer, der interesserer sig for forholdene under besættelsestiden, eller WW2, eller håndvåben fra denne tid. Især de originale fængselsceller, hvor gestapo havde indespærret tilfangetagne frihedskæmpere, gjorde et meget dybt indtryk.

1  Tak, Agner1942
Anmeldt 14. april 2017

Indrettet i Gestapos hovedkvarter og i de tidligere fængselsceller ses afskedsbreve fra Hvidstengruppens medlemmer. Der er vist rationeringsmærker, stor samling af håndvåben og udrustning, og fortalt om, hvordan det danske politi lidt for nidkært samarbejdede med tyskere om at plukke kommunister til tysk fangenskab.

Tak, Ole K
Anmeldt 28. marts 2017

Er du på besøg i Århus er det næsten et "must" at kikke ind til museet. Sug stemningen i fængselscellen til dig og går derfra med en klump i halsen.

1  Tak, Klaus S

Rejsende, der kiggede på Besættelsesmuseet, kiggede også på

Har du været i Besættelsesmuseet? Fortæl om dine oplevelser!