“Endelig. Langfredag lykkedes det at parkere ved dette museum.”
Anmeldelse af Besættelsesmuseet

Besættelsesmuseet
nr. 26 af 242 aktiviteter i Århus
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 14. april 2017

Indrettet i Gestapos hovedkvarter og i de tidligere fængselsceller ses afskedsbreve fra Hvidstengruppens medlemmer. Der er vist rationeringsmærker, stor samling af håndvåben og udrustning, og fortalt om, hvordan det danske politi lidt for nidkært samarbejdede med tyskere om at plukke kommunister til tysk fangenskab.

Tak, Ole K
Filtrér

Anmeldt 28. marts 2017

Er du på besøg i Århus er det næsten et "must" at kikke ind til museet. Sug stemningen i fængselscellen til dig og går derfra med en klump i halsen.

1  Tak, Klaus S
Anmeldt 3. marts 2017 fra mobile enheder

Spændende museum om tiden fra 1940-1945 i de samme lokaler, som var Gestapos hovedkvarter i Århus. Vi fik en inspirerende rundvisning af en af de passionerede frivillige, Poul på snart 90.
Alle bør besøge museet

2  Tak, Dorthevalsted
Anmeldt 14. februar 2017 fra mobile enheder

Et museum drevet af frivillige passionerede mennesker. Her beskrives krigsperioden 1940-1945 og modstandsbevægelsen, selvfølgelig mest i relation til Århus og omegn, men det bliver det ikke mindre interesant af

Tak, John K
Anmeldt 19. januar 2017

Vores besøg på besættelsesmuseet i Århus var utrolig spændende. Er du i Århus og Især hvis du har rødder i Østjylland, og Århus, byder museet på nogle spændende timer. Museet har mange effekter og levede helt op til vores forventninger, ja mere endda. Det er et af de, efterhånden mange, museer vi har besøgt, som jeg aldrig vil glemme.
Vi fik en guidet tur af en af de mange engagerede frivillige. Dette kan varmt anbefales, da de frivillige har en stor viden om emnet og også selv har oplevelser fra tiden omkring besættelsen. Museet ligger i Århus gamle politistation og nogle af de gamle celler er bevaret. Kvindemuseet ligger i samme bygning, som ligger lige ved byens store gamle domkirke.
Er du i Århus så gå ikke glip af dette museum.

Tak, Helle G

Rejsende, der kiggede på Besættelsesmuseet, kiggede også på

Har du været i Besættelsesmuseet? Fortæl om dine oplevelser!