Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises Tripadvisors website eventuelt ikke korrekt.Vi understøtter følgende browsere:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakt overnatningsstedet angående kapacitet.
Der er lignende hoteller med ledige værelser.
Se alle
Daniel P
Dianalund, Danmark

4 KÆMPE stjerner

Anmeldelse af Hotel Royal
4,0 ud af 5 boblerAnmeldt 22. nov. 2024
Det her hotel er helt sikkert et besøg værd.
Fantastisk atmosfære og værelserne ( vi prøvede to) var gode, rummelige og med god stil.
Modtagelsen var perfekt og servicen virkelig god.
Beliggenheden er super og ligger midt i Århus.
Morgenmads buffeten er en oplevelse selvom der var et par smuttere på vores to besøg men de blev rette til. Det eneste store minus ( det er en princip beslutning af hotellet) er at pandekager koster ekstra og en hel del ekstra. Med den standard man lægger for dagen burde pandekager indgå gratis i buffeten.
Alt i alt et FANTASTISK ophold og vi kommer helt sikkert igen.
Det absolut bedste var Marie i receptionen. Hun er intet mindre end en stjerne. Hendes smil og service kan redde en hel dag.
Et ekstra skulder klap skal dørmanden om dagen også have. Han er også super serviceminded og har en super vindende personlighed. sammen med Marie kan de to klare alle klager.
Der var også en ung pige med langt lyst hår den ene morgen til morgenmad der styrede den restaurant med hård hånd og med et ejerskan vi sjældent har set. Hun er også en stjerne.
Grunden til at der ikke, i denne omgang, kan blive til 5 stjerner er lidt for mange skønhedsfejl. Fejlene blev rettet med et kæmpe smil uden at man føler sig som en byrde, hvilket er fedt.
Det ændrer dog ikke på at de var der men det er 4 kæmpe stjerner og kunne man give halve stjerner ville de få 4,5 store stjerner.
Gratis pandekager til morgenmad, scrambled eggs uden løg og med krydderier og en rigtig dobbeltseng så er vi der.
Men en kæmpe anbefaling herfra hvis man er på udkig efter et godt 4 stjernet hotel i Århus. Det kan ikke gøres bedre.
Dato for ophold: november 2024
Værelsestip: Få et værelse hvor vinduet ikke er ud mod torvet selvom det er en fascinerende udsigt. Der er for...
Rejsetype: Rejste som par
5,0 ud af 5 boblerVærdi
5,0 ud af 5 boblerVærelser
5,0 ud af 5 boblerSted
5,0 ud af 5 boblerRenlighed
5,0 ud af 5 boblerService
3,0 ud af 5 boblerSøvnkvalitet
Problemer med denne anmeldelse?
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Reception Front desk, Guest Services / Front Office hos Hotel Royal, svarede på denne anmeldelse
Svarede 22. jan. 2025
Kære Daniel,

Tusind tak for din fantastiske anmeldelse og de flotte ord! Vi er utrolig glade for at høre, at du har haft et godt ophold hos os, og at både vores atmosfære, service og beliggenhed har levet op til dine forventninger.

Det betyder meget for os at høre, at du har følt dig godt taget imod af vores team – især Marie i receptionen, vores dørmand og vores dedikerede personale i restauranten. Vi vil sørge for at give dem den anerkendelse, de fortjener.

Vi sætter stor pris på din konstruktive feedback omkring morgenmadsbuffeten og tager det med i vores overvejelser for at forbedre oplevelsen yderligere. Vi forstår dine tanker omkring pandekagerne og scrambled eggs, og vi vil kigge på, hvordan vi kan optimere dette fremadrettet.

Vi håber at byde dig velkommen igen snart – og vi vil gøre vores bedste for at sikre, at dit næste ophold bliver endnu bedre.

De bedste hilsner,
Marie
Hotel Royal
Dette svar er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af en ledelsesrepræsentant og ikke holdningen hos Tripadvisor LLC.
Visningen af bookingtilbud for hver ejendom tager højde for den kompensation, som vi har modtaget fra vores partnere. De viste priser kan variere afhængigt af værelsestyper. De viste priser er de lavest tilgængelige, svarende til den billigste værelsestype, der er til rådighed, og som leveres fra vores partnere på tidspunktet for brugerens søgning.
Hoteller i nærheden
Courtyard
  • Hotels.com
  • Expedia.com
    1.406 kr.
  • Priceline
0.4 km fra Hotel Royal
Roomservice
Bar/lounge
  • Booking.com
  • StayForLong
    758 kr.
  • Hotels.com
1.1 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
Danhostel Aarhus City front
  • Booking.com
  • Expedia.com
    622 kr.
  • Priceline
0.2 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
  • Expedia.com
  • ZenHotels.com
    992 kr.
  • Hotels.com
0.8 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
Restaurant
  • Hotels.com
  • ZenHotels.com
    821 kr.
  • Priceline
0.5 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
Kæledyr tilladt
  • Hotels.com
  • Scandic Hotels
    1.171 kr.
  • Trip.com
0.5 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
Restaurant
Exterior
  • Hotels.com
  • StayForLong
    648 kr.
  • Algotels
0.2 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
  • Hotels.com
  • Expedia.com
    1.247 kr.
  • Priceline
0.3 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
Kæledyr tilladt
  • Hotels.com
  • Expedia.com
    1.105 kr.
  • Priceline
4.5 km fra Hotel Royal
Gratis wi-fi
Gratis parkering
Vis flere hoteller i Århus
Anmeldelser (465)
Filtrer anmeldelser
465 resultater
Medlemsvurdering
220
159
49
26
11
Type rejsende
Tidspunkt på året
SprogAlle sprog
Flere sprog
Medlemsvurdering
220
159
49
26
11
Se, hvad de rejsende siger:
Valgte filtre
Filtre
Opdaterer listen...
4-9 af 465 anmeldelser
Anmeldt d. 14. august 2024

Hotel Royal I Aarhus har fået et facelift - et af de gode!

Det gamle hæderkronede hotel, som de sidste mange år har levet en lidt hensunket tilværelse i skyggen af tidligere tiders påtaget storhed, blev i foråret 2023 købt af Bühlmann Gruppen, og det her gjort hotellet godt.

I stedet for at skulle leve op til Det Grand Hotel som bygningen og placeringen nok indbyder til, men som hotellet reelt aldrig har været, har Bühlmann valgt at gøre det til et Boutique Hotel, og det er godt set.

Nu har hotellet fået en nænsom og ikke ødelæggende renovering. Receptionen og lobbyen er blevet mere indbydende, værelserne er blevet malet, sengene skiftet ud, badeværelserne opgraderet, og der er lagt nye tæpper på overalt. Møblementet er udskiftet, og både de røgfarvede spejle, Buddhafigurerne, og det orange 80er look som prægede hotellet, er væk.

Samtidig er personalet blevet imødekommende og venlige, - og de kender tydeligvis til både god stil og godt værtskab.

Jeg boede på et såkaldt Princess Room - et af hotellets mindste, men absolut fin i størrelse til en person, med god seng, god belysning, og et badeværelse med varme i gulvet - der nok var lille, men absolut funktionel. Her var der fyldt med produkter fra Molton Brown, rigeligt med håndklæder - både store og små.

Jeg bookede via hotels.com til en pris på lige over 1000 kr. for en nat (uden morgenmad). Jeg følte det var en utrolig rimelig pris for både værelsesstandard, hotellet som helhed og ikke mindst den yderst venlige og imødekommende betjening jeg mødte både da jeg checkede ind og da jeg checkede ud.

Jeg vil anbefale at man beder om et værelse ud mod pladsen eller mod Store Torv, da værtshuset i hotellets kælder først lukke kl. 2.00 - og man kan risikere støj herfra hvis ens værelse vender ud mod gaden.

Et lille minus er mangel på P-plads. De få offentlige p-pladser der er ved hotellet er oftest besat, så er det p-huset i Salling eller på havnen der er nærmest, det kræver 5 minutters gang. Til gengæld bor man så lige midt i byen med udsigt til Aarhus Domkirke og Aarhus Teater - man kan ikke bo mere centralt.

Så jo, - kan varmt anbefale Hotel Royal, Aarhus´nye spot for det gode ophold.

Dato for ophold: august 2024
  • Rejsetype: Rejste i forbindelse med forretninger
    • Værdi
    • Sted
    • Søvnkvalitet
    • Værelser
    • Renlighed
    • Service
Tak, Jens Christian W
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Anmeldt d. 31. juli 2024 fra mobile enheder

Utrolig flot og smuk bygning i centrum af Århus. Beliggenheden kan ikke blive bedre. Ligger for enden af strøget ved domkirken, og lige ved Latinerkvarteret. Et af de fineste og smukkeste hoteller jeg har været på nogensinde. Dejligt stort værelse med en stor god seng, sofa, skrivebord, stort badeværelse med 2 håndvaske, lækker bruser, badekar, tv, minibar mm. Body wash, håndsæbe, shampoo, balsam, håndcreme, bodylotion.
Meget høflig og service minded personale alle steder, lige fra rengøring til morgenmaden. De havde så travlt under morgenmaden, at der blev glemt et par ting, men alligevel var de stadig meget venlige og høflige. Et stort plus for det. God og lækkert morgenmad. Meget rent alle steder.

Ingen mulighed for parkering hos dem. Det må gøres ude i byen.

Værelsestip: Ingen mulighed for parkering. Må gøres ude i byen
Dato for ophold: juli 2024
Rejsetype: Rejste med familie
Tak, Rejsendefraaarhus
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Anmeldt d. 31. juli 2024 fra mobile enheder

Bestilte en overnatning fra søndag-mandag for lige at prøve dette kendte hotel i Aarhus (tilbud 1200 for 2 personer inkl. velkomstdrink og morgemad). Var godt tilfreds med det hele, meget venligt personale i både reception og restaurant, lækker drink, flot værelse, lækker morgenmad med mange valgmuligheder. Flot udsmykket hotel med fokus på historien, med fin gammel elevator, men også med moderne indendørs gårdhave (restaurant). Havde ønsket at bo højt og med udsigt til domkirken, fik begge ønsker opfyldt. Har allerede bestemt at vi må besøge dette historiske sted igen 😊 Var bestemt pengene værd.

Værelsestip: Gør opmærksom på hvor du ønsker at bo, flot at kunne se kirken, til gengæld måske nok mere larm til denne side fredag-lørdag pga. natteliv
Dato for ophold: juli 2024
Rejsetype: Rejste som par
Tak, incognitor
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Anmeldt d. 19. oktober 2023

Dejligt hotel , sjovt indrettet , specielt den gamle elevator giver lidt charme . Vi var så heldige at få det største dobbeltværelse , hvilket gjorde opholdet meget mere bekvemt.
Morgen maden var god men ville ønske at gluten brødet havde været af en højere kvalitet eller i den mindeste varmet ( Det virker ikke som om dem der står for indkøb af glutenfrit brød selv havde smagt det) Personalet i recptionen var meget venlige og imødekommende / god service.

Dato for ophold: oktober 2023
Rejsetype: Rejste med venner
Tak, Dorthej
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Reception Front desk, Gæsteservice/reception hos Hotel Royal, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 22. oktober 2023

Kære Dorthej,
Tusind tak for din fantastiske feedback! Vi er begejstrede over at høre, at I har haft en fremragende oplevelse hos os, vi værdsætter dine rosende ord.
Vi tager din kommentar angående tilbuddet om glutenfri brød til efterretning.
Vi sætter stor pris på at du roser personalet, vi arbejder hårdt hver dag for at give jer den bedste oplevelse hos os på Royal.

Håber vi ses næste gang I besøger Aarhus! :D

Kærlig hilsen
Sofie
Hotel Royal

Indberet svar som upassende
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af en repræsentant for ledelsen og ikke af Tripadvisor LLC
Anmeldt d. 25. juni 2023

Hotellet er et ældre hotel men fremstår pænt.
Service var en mangelvare, der manglede lys i en lampe på toilettet lige der hvor man ordner sit ansigt og efter to gange med besked til receptionen skiftede vi selv rundt på lyskilder. Det skal bemærkes at vi boede i en suite, men stadig skuffet.
Morgenmad var det ringeste som vi nogensinde har prøvet. Vi spiste første morgen, tjekkede dag 2, hvorefter vi resten af dagene spiste ude i byen.

Vi kommer ikke tilbage efter denne oplevelse.

Dato for ophold: april 2023
  • Rejsetype: Rejste som par
    • Værdi
    • Sted
    • Service
Tak, Voyage815842
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af et Tripadvisor-medlem og ikke af Tripadvisor LLC. Vi udfører kontrol på anmeldelser.
Reception Front desk, Gæsteservice/reception hos Hotel Royal, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 24. juli 2023

Kære Voyage,

Mange tak for at I valgte Hotel Royal, og for at I tog jer tid til at anmelde os.

Vi sætter stor pris på både ris og ros, da det er med til at gøre os bedre.

Vi beklager meget at I ikke har været tilfredse med servicen og morgenmaden under jeres ophold hos os på Hotel Royal. Det er dybt beklageligt at vi ikke har reageret på jeres henvendelse i forhold til udskiftning af lyskilden på toilettet, vi vil internt tage hånd om denne proces, så det fremadrettet ikke vil gentage sig.
Vi sætter ligeledes stor pris på jeres tilbagemelding i forhold til morgenmadsbuffeten, og vi er meget interesseret i at modtage en uddybende tilbagemelding, hvor I kan kontakt mig direkte på; line@hotelroyal.dk

Vi håber at kunne byde jer velkommen igen, så vi får mulighed for at vise vores høje standard og værtsskab.

Endnu en gang tag for at I tog jer tid til at anmelde os, og vi ønsker jer en rigtig dejlig sommer.

Med venlig hilsen

Line Olesen, Hotelchef
Hotel Royal

Indberet svar som upassende
Denne anmeldelse er udtryk for en subjektiv holdning skrevet af en repræsentant for ledelsen og ikke af Tripadvisor LLC
Se flere anmeldelser