“Dejlig aften på Mejlgade”
Anmeldelse af Madkonsulatet

nr. 60 af 635 Restauranter i Århus
Kvarter: Midtbyen
Kvarter: Midtbyen
Anmeldt 9. august 2021 fra mobile enheder

Super god mad til en god pris og oven i hatten dejlig nærværende betjening, hvor man følte sig taget godt i hånden. Smukke milde lokaler med en rolig behagelig stemning

Tak, Nathalie O

Anmeldt 9. august 2021 fra mobile enheder

Prisvenlig, enkel og lækker 3 retters menu i hjertet af Aarhus til 185 kr.
Personalet var venlig til at betjene og maden kom hurtigt.

Tak, Pioneer12607955252
Anmeldt 9. august 2021 fra mobile enheder

Hyggeligt fortovsrestaurant. Maden var dejlig smagfuld og prisen var fremragende. Tre retter for 135 kroner i midtbyen. Hyggelig service på sin egen måde. Super fint.

Tak, Jakob L
Anmeldt 7. august 2021

Vi var fire personer afsted, heriblandt to gravide kvinder, i juli måned 2021. Vi havde hørt godt om stedet, men intet andet kunne være sandt.

Vi fik først og fremmest anvist et bord udenfor, selvom der ikke var plads på fortorvet (som ligger midt på Mejlgade) med anvisningen om, at vi sagtens kunne komme ind, såfremt det begyndte at regne. Det var tydeligt, at de gerne ville have folk på fortorvet for at vise, at de har kunder. Dernæst sagde den første tjener, at vi lige skulle vente 5-10 min på betjening, da de "havde lidt travlt". Der sad dog ingen indenfor. Da de 10 minutter var gået, skulle vi vælge drikkevarer, hvor de gravide kun kunne vælge én sodavand, og vi som mænd fik tilbudet "øl", hvor de kun havde én størrelse og én slags. Ift. mad reklamerede de med nogle gode priser på tre retter til kun 130 kr. (?!), hvor det nok allerede her skulle vække ens mistanke. På deres Facebook-side var der en menu, hvor man kunne vælge mellem 2-4 retter i hvert segment, men de havde kun én af retterne i restauranten, da "de lige var begyndt på menuen". Da de begyndte at regne, fik vi anvist en plads indenfor som om, vi var til besvær.

Første ret var vitello tonnato, som bestod af ganske tørt kalvekød marineret ind i noget dåsetun af en art, som vi ikke kunne bestemme. En dårlig start. Næste ret var en kombination af confit de canard, coleslaw og gulerodsskriver med tomater på spyd (?!) sat ned i anden. Det var komplet rædselsfuldt og en ganske hån mod det franske køkken, for hvad laver coleslaw på den tallerken?! Det hele var toppet op med kartoffelbåde fra et discountsupermarked på frost. Vi kunne desuden se, at de næste gæster, der fik samme ret, pludselig fik en form for kalvefilet i stedet for confit de canard, da de hentede en masse frossent kød ude bagved. Sidst men ikke mindst var der desserten, som bestod af en "rabarbertrifli" bestående af en klat rabarber syltetøj toppet med to tredjedele dåseflødeskum. Det skal nævnes, at vi i det mindste ikke fik madforgiftning af måltidet, men man kunne da have haft frygten! Vi har desuden ikke billeder af maden, da den simpelthen ikke fortjente det.

Servicen var gennem hele måltidet ubehøvlet, hvor flere af gæsterne fik skældud for ingenting. Ejeren var dog til sidst ganske glad, da vi endte med at betale over MobilePay til et privat telefonnummer, da deres kortterminal "ikke virkede", selvom flere af gæsterne før os betalte gennem den uden problemer. Så ved vi da, at Skattevæsenet ikke ser de penge.

TLDR; Hold jer væk - horribel mad og service til en lidt for god pris, hvilket nok burde vække alles mistanke. Vi forstår ikke helt, hvor alle de gode anmeldelser kommer fra, for det var bestemt ikke vores oplevelse.

Dato for besøg: juli 2021
1  Tak, 553s_renk
Anmeldt 31. juli 2021

Jeg spurgte min mand om smertegrænsen, da vi travede ind fra Aarhus Ø for at finde en restaurant. "Jeg vil ikke på en Michelin", svarede han og vi gik søgende gennem Mejlgade. Den søde mand på billedet - én af 3 tjenere - lokkede os ind med det vilde tilbud: 3 retter for 100 kr. Forretten var frisk tun i salat. Jeg kan ikke li' tun, men denne kunne jeg li'. Jeg tror han sagde, at den var lynstegt. Salaten og tunen var stænket med en sesamolie, der fik det til at stige til højderne. Hovedretten var kalvegryde, der smagte godt. Kødet var vikingeagtigt - sikkert sådan man gjorde for 1000 år siden - ikke fabriksagtige ens stykker - det kan jeg li'. Desserten var blommer, der havde trukket i sukker og makroner med flødeskum. Jeg kan ikke li' flødeskum, men resten var mums. Stemningen på restauranten var dejlig. Vi kommer helt sikkert igen.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Greta Jo L

Rejsende, der kiggede på Madkonsulatet, kiggede også på

Har du været i Madkonsulatet? Fortæl om dine oplevelser!