“Det var ikke bare lækkert.”
Anmeldelse af CANblau Tapas Restaurant

CANblau Tapas Restaurant
nr. 31 af 620 Restauranter i Århus
Køkkener: Spansk
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Levering, Reservationer
Kvarter: Midtbyen
Anmeldt 4. august 2020 fra mobile enheder

Det var ikke bare lækkert. Det var RIGTIG lækkert!!!!! Deres oksemørbrad og svampe/trøffel risotto er intet mindre end fantastisk!!

Tak, peterd475

Anmeldt 31. juli 2020 fra mobile enheder

Spiste på Tapas baren på 1.sal, hvor der kan vælges mellem retterne (modsat i stuen, hvor der er en fast menu).
Virkelige dejlige retter, og de har en passende størrelse til at 3-4 personer kam smage hver ret. Deres brød er fantastisk.
Vinene starter ved 400 kr - der kunne godt være et par vine til under 300 kr.
Tjeneren blev ved med at spørge om “Vi” var tilfredse - skal lære at sige: “Er I tilfredse” - ellers en rigtig god betjening, der var gode til at forklare om retter og vin.

1  Tak, TroelsPB
Anmeldt 26. juli 2020

Vi yndede at frekventere CANblau ofte under det gamle koncept og elskede det.. Vi bryder os ikke så meget om det nye gourmet koncept i stuen med enkelt kommende retter, da det jo er tapas vi kommer efter. Gourmet oplevelser med X antal retter med tilhørende vinmenu i linde strømme er der allerede rigeligt af i byen. Så vi prøvede TAPAS baren på 1ste istedet, for at se om der var noget af det gamle CANblau tilbage. Vores første indtryk da vi havde sat os var skuffelse over menukortet. Alt alt for smalt i forhold til det gamle. Generelt er går vi ind for smalle menukort, men for en tapas restaurant var det vor meget af "det gode". Savnede bl.a. en klassiker som Patatas Bravas, som enhver tapas restaurant bør have på menuen. Selve lokalet var meget lille og bordene stod meget tæt, hvilket vi heller ikke brød os om. De tapas vi bestilte var overordnet gode, specielt krabbesalaten, som var himmelsk. Risottoen med svampe var dog ikke lige i skabet, den var alt for vandet, næsten som en suppe. En anden skuffelse var at de varme tapas kom ind én ad gangen, hvilket ikke er en tapas oplevelse for os, hvor man sidder og "nipper" til flere forskellige ting på én gang. Det resulterede også i at der var periode hvor min kone sad og spiste alene og vice verse, når den ret vi havde udset os hver især kom på bordet. Den nye lokation er heller ikke god, der ligger et MEGET støjende værtshus lige på den anden side ad gaden med udendørs servering og amatøragtig livemusik. CANblau var nødt til at slukke for deres egen musik og lukke vinduerne (hvilket resulterede i hede), da det simpelthen var for meget med to gange musik (og generel råb og larm) oven i hinanden.
Vi havde på forhånd besluttet at tage en sludder med dem om at holde min kones opkommende runde fødselsdag på stedet, men vi ombestemte os efter en ret kikset oplevelse.
Det skal lige nævnes at betjeningen var sød og imødekommende, så der er der intet at komme efter.

Tak, Flenser66
Anmeldt 25. juli 2020 fra mobile enheder

I stuen fik vi en Fantastisk mad oplevelse. Uden tvivl et sted alle burde få lov at prøve. A hjertet tak!

Tak, kspzonen
Anmeldt 19. juli 2020

Setmenu med 8 eller 10 tapas, vi valgte det første og en tilhørende vinmenu. Meget lækre, små anretninger med afstemte smagsindtryk. Risottoen med fjervildt skuffede lidt.
Vine var god kvalitet og generøst skænket i glas.
Meget sød, vidende og opmærksom betjening.

1  Tak, cbjht

Rejsende, der kiggede på CANblau Tapas Restaurant, kiggede også på

Århus, Østjylland

Århus, Østjylland

Har du været i CANblau Tapas Restaurant? Fortæl om dine oplevelser!