“Dejlig alternativ restaurant”
Anmeldelse af Den Rustikke

Den Rustikke
Reservér med
Den Rustikke er ikke tilgængelig på det valgte tidspunkt. Vælg et andet tidspunkt, eller søg efter restauranter med kapacitet.
Det tidspunkt, som du har valgt, er allerede passeret.
nr. 27 af 622 Restauranter i Århus
Køkkener: Fransk, Italiensk
Velegnet til: Barhygge
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Midtbyen
Anmeldt 6. august 2018 fra mobile enheder

En god madoplevelse i en dejlig restaurant
Vi, 2 seniorer, havde besluttet at teste denne restaurant og blev bestemt ikke skuffede.
Menuen er meget simpel; forret x 2, hovedret x2, og dessert x 2! Så der er ikke så meget at vælge imellem.
Forretten var enten suppe eller lynstegt tun, hovedret torsk eller stegt spoleben og desserten italiensk”tiramisu agtig” eller rødgrød!
Betjeningen personlig, professionel og meget behagelig, alle dygtige unge mennesker!
Vi valgte begge den lynstegte tun der var utrolig lækker! Serveret i en god dressing og med delikat tang.
Derefter spoleben - også en behagelig positiv overraskelse.
Desserten rødgrød var også en behalig overraskelse! Bestod mest Af friske hele frugter med flødetopping - dødlækkert!
Grunden til “kun” 4 stjerner er den tilvalgte vinmenu: et lille glas hvidvin, god kvalitet men lidt for sød til tun. Italiens rødvin af jævn kvalitet til hovedretten og tilsodet et lille glad, alt for sødt, dessertvin.
Der burde være mere kvantitet og kvalitet for pengene!
Vi vil gerne komme igen - men næste gang tager vi en helflaske vin!

Tak, LasseSpanien

Anmeldt 5. august 2018 fra mobile enheder

Det er da utroligt, at man kan få serveret tre så fine retter for bare 195 kr, inkl vand. Jeg forstår faktisk ikke at det kan lade sig gøre. Især vil jeg fremhæve den kolde ærtesuppe til forret og den såkaldte rødgrød til dessert, der bl.a. bestod af de bedste friske hindbær jeg har smagt meget længe. Det hele var veltilberedt og meget velsmagende. Eneste negative, var at lydniveauet i løbet af aftenen nåde højder, så man ikke kunne samtale med andre end lige overfor én. Personalet var meget søde men havde tydeligt ekstremt travlt, hvilket fremkaldte en lidt forceret stemning - og det var lidt synd. Det er den eneste grund til at jeg ikke giver 5 stjerner. Jeg kan godt lide det princip, at man går op til kassen og betaler (uden drikkepenge) når man er klar til det.

Tak, Hjallese
Anmeldt 2. august 2018 fra mobile enheder

På anbefaling spiste vi på Den Rustikke. Menuen er lige så genial som den er enkel. Skønt med et sted hvor menukortet ikke er en roman. Godt tænkt. Maden var helt fin - med en menu hvor der er 3 retter, 3 slags vin, der er individuelt tilpasset retterne, og sidst men ikke mindst et glas bobler - 2 personer for 700 dkk. Det er et specialtilbud som du ikke får altid. Maden var god, velsmagende og tilpasse portioner. Skal der kritiseres lidt må det være sorbeten på havtorn sammen med den belgiske vaffel. Den var efter begges mening alt for syrlig. Sød; rar og vidende tjenere gør det til et gensyn inden længe.

Tak, markbM5968IA
Anmeldt 1. august 2018 fra mobile enheder

Svigermor holdte 75 års fødselsdag på “Den Rustikke”. Vi var 8 personer i selskabet.
Vi havde bestilt 3 retters menu inden ankomst.
Forretten smagte dejligt. Dejlig frisk og med gode råvarer.
Hovedretten levede ikke op til forretten.
Tør og uinspirerende.
Desserten bestod af belgisk vaffel med jordbær og is. Umiddelbart lød det fristende. Desværre ikke. Vaflen var tør/ikke bagt færdig. Isen lignede farvet vand efter 1 min.
Jordbærrene var friske, og smagte lækkert.

Tjenerne prøvede at yde en vis form for service. Desværre var den for sporadisk.

Alt i alt en oplevelse på det jævne.

Men svigermor var glad.

Tak, henrikh2017
Anmeldt 19. juli 2018

Her er vi i det historiske centrum i Aarhus. Ældste kirke og ældste bygning som nabo og placeret i lokalerne fra det legendariske forlystelsessted Ambassadør. Mejlgade er i dag kendt for sit hippe og urbane miljø, hvor caféer, barer og spisesteder ligger side om side og skaber et levende miljø. Derudover er Mejlgade en cykelgade. Det oplevede vi en varm sommeraften, hvor vi nød det hele, samt husets kvikke servering og gode mad. Vi fik stedets tilbud: Tre retter med vin. Fornuftig menu og velvalgt vin. Dejlig aften. Sid udenfor, hvis du kan få plads. Det er en oplevelse.

Tak, Flemming Holst P

Rejsende, der kiggede på Den Rustikke, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Den Rustikke? Fortæl om dine oplevelser!