“Det værste af det værste”
Anmeldelse af Restaurant Anker

Restaurant Anker
nr. 290 af 622 Restauranter i Århus
Beskrivelse: ANKE er en fransk inspireret restaurant, og vi ligger på træskibshavnen i Aarhus – lige der hvor fiskene er mest friske og udsigten allerbedst. Du kan besøge os, hvis du skal spise frokost, mødes til en hyggelig aften med vennerne eller hvis du vil holde bryllup, events eller fejre andre store øjeblikke. Vi serverer god fisk og en masse skaldyr, og dagens ret afhænger i høj grad af dagens fangst.
Anmeldt 7. juli 2020

Den værste restaurantoplevelse, jeg har oplevet i mange år. Urimeligt dårlig betjening, uopmærksom indtil det pinlige. Uendelige ventetider, tvivlsom mad. Eneste kompliment til kokken er, at han forstod at stege en foie gras. Tjenerne (eller hvad de nu var) totalt uvidende om alt, og begyndte at belære gæsterne om, at de havde uret, da de påpegede madens og betjeningens kvalitet. Kan slet, slet ikke anbefales. Et godt råd: hold jer væk.
Og nåja: Ingen håndsprit. Hverken på bordene eller på toiletterne.

1  Tak, tageclausen
Marianne-meresmag, Ejer hos Restaurant Anker, svarede på denne anmeldelseSvarede for 4 uger siden

Hej Tage

Jeg er rigtig ked af, at du har haft en dårlig oplevelse hos os. Jeg beklager, at vores tjener havde forstået det sådan, at I gerne ville vente med drikkevarerne til selskabet var samlet. Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, at du har oplevet det, som om at vi har prøvet at belære jer. Vores tjenere gør allesammen alt, hvad der står I deres magt for at vores gæster skal have en god oplevelse. Desværre havde vores tjener heller ikke den bedste oplevelse med jeres selskab, hvor der var en noget hård tone - det var derfor, at en ny tjener overtog jeres selskab. Hun var desværre af samme oplevelse.

Mvh. Restaurant Anker

Anmeldt 3. juli 2020

Jeg har altid glædet mig til at skulle tilbringe en sommeraften på Anker. Det gør jeg ikke længere efter debuten i går.

Jeg tog mine forældre med derned for at fejre min fødselsdag, og vi satte os ude i gårdhaven. Perfekt lokation og dejlig atmosfære.

Vi bestilte tre gange Dagens Menu á to retter + skalrejer til apetizer og drikkevarer. Der gik 15 minutter inden vi fik vores drikkevarer - lige rigeligt, men okay.

Efter 40 minutter fik vi serveret en skål med skalrejer og mayo on the side. Skalrejerne var delvist frosne endnu, men vi var stadig i godt humør, så bredte dem lidt ud på tallerken og lod dem ligge lidt - vi var stadig i nogenlunde humør på daværende tidspunk, selvom det havde været lækkert for den stigende sult med et stykke brød til eventuelt.

Efter 1 time og 40 minutter (!) havde vi endnu ikke fået forretten som var ceviche af torsk. Vi henvendte os til betjeningen og sagde, at vi gerne ville betale og forsøge at nå at finde et andet sted at spise, da vi ikke længere havde tålmodigheden med os, og mine forældre havde en times kørsel hjem igen. Tjeneren forsikrede os om, at der ville gå to minutter. Der gik yderligere fem minutter og jeg bad igen om regningen, men hun gik i køkkenet igen og kom nu endelig ud med vores forretter.

Vi smagte på cevichen og det viste sig, at den ikke havde mødt skyggen af citrusmarinering. Vi sad altså - efter næsten to timer - med tre gange rå torsk i munden. Det var desværre dråben og da klokken var 20.30 måtte vi kapitulere og bede om regningen.

Da vi første gang viste vores utilfredshed med servicen forsøgte den søde, forvirrede og pressede tjener at prakke os en kompensation på i form af ekstra drikkevarer eller lignende. Det takkede vi nej til, men sagde ja til en dessert (vi havde på fornemmelsen, at vi ikke ville nå så langt).

Da vi havde udtrykt vores utilfredshed med cevichen fik vi en regning på 375 kroner - for skalrejer og drikkevarer. Min far betalte og vi forlod stedet lettere grinende, meget sultne og lidt chokerede over den manglende service og kvalitet. Jeg var ydermere chokeret over, at vi skulle betale fuld pris af regningen.

Det er sandsynligvis gået helt galt ude i køkkenet, og alle kan have en dårlig dag, men når en restaurant, der bryster sig af kvalitet som Anker gør, ikke kender de helt basale guidelines for god etikette, NÅR tingene sejler, så kan de ikke få mere end en stjerne.

1) Vi blev ikke informeret om ekstra ventetid
2) Vi ventede i næsten to timer sammenlagt
3) Vi fik serveret frosne skalrejer
4) Vi fik serveret rå torsk
5) Vi skulle betale fuld pris for "oplevelsen"

Jeg vil virkelig råde ejeren, køkkenpersonalet og tjenerholdet til at tage en snak om, hvordan man håndterer sådan en uheldig aften bedst muligt - med ærlighed og god service i bagtankerne.

3  Tak, Sidselmedd

Hej Sidsel

Åh hvor er jeg ked af at læse din anmeldelse. Det lyder da som en helt igennem træls oplevelse. Jeg håber, du vil kontakte mig direkte, så vi kan få en snak om jeres oplevelse, som jeg er fuldstændig enig i er under al kritik!
Du kan fange mig på: 20851080
mvh. Anja

Anmeldt 23. juni 2020

Hovedret: smagsløs fisk, udkogte kartofler og bernaise sær konsistens. Dessert: umuligt at skære en bid af tærten, stenhård dej.

1  Tak, Paradise259914
Anmeldt 19. juni 2020

Vi skulle fejre, at min datter havde afsluttet sin uddannelse. Vi var glade, solen skinnede,og vi fik et bord med udsigt til den gamle lystbådehavn. Alt var godt indtil da. Derefter gik det helt galt.
Måske vi allerede skulle være gået, da den søde herre, der overlod os sit bord, havde svært ved at fange tjeneren for at få lov til at betale!
Vi skulle også fange tjeneren for at få lov til at bestille! 2 fiskeretter og et glas hvidvin til hver.
Efter 45 min kom den første ret og efter 2 timer havde vi endnu ikke fået hovedretten. Jeg bad om at betale. Fik undskyldning og forretten gratis.
Næste dag opdagede jeg, at vi havde betalt for en dyrere vin end modtaget.
Kommer aldrig igen, øv æv æv
Godt at min datter bestod

4  Tak, AnetteKoopsA
Anmeldt 6. juni 2020 fra mobile enheder

Desværre en på alle måder skuffende oplevelse af både kvalitet og betjening på Restaurant Anker! Vi var et selskab på 6 personer. Der var først og fremmest ingen tallerken til det skaldyrsfad, der blev bestilt (til 1.000 kr.) - det måtte vi bede om to gange, og efterfølgende selv hente, for at selskabet kunne gå i gang med at spise samtidigt. Jeg bestilte et glas vin som aldrig blev serveret. Da retterne blev serveret kom først tataren med pomfritter (hovedretten) og efterfølgende en mindre forret bestående af blinis med stenbiderrogn. I min optik serverer man først fisken og dernæst tataren. Nogle i selskabet fik dog stenbiderrogn først og efterfølgende “hovedretten”. Vi fik altså serveret retterne i forskellig rækkefølge og med stort mellemrum. Tataren var grovhakket og var lavet i en nogle store klumper af kød. Det var på ingen måde delikat, eller noget jeg i øvrigt forbinder med tatar. Tjenerne virkede irritable flere gange under betjeningen. Der er heldigvis mange andre gode restaurationer i Aarhus, og derfor bliver dette både første og sidste gang på restaurant Anker!

3  Tak, 438camillak

Rejsende, der kiggede på Restaurant Anker, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Restaurant Anker? Fortæl om dine oplevelser!