“Højt noveau”
Anmeldelse af Ferdinand

Ferdinand
Reservér med
Ferdinand er ikke tilgængelig på det valgte tidspunkt. Vælg et andet tidspunkt, eller søg efter restauranter med kapacitet.
Det tidspunkt, som du har valgt, er allerede passeret.
nr. 29 af 627 Restauranter i Århus
Køkkener: Europæisk
Velegnet til: Forretningsmøder
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Frokost, Reservationer
Beskrivelse: Eksklusivt hotel med lounge bar og pris-vindende restaurant - i hjertet af Aarhus FERDINAND er et lille eksklusivt hotel med 8 lækre store suiter og 6 rummelige studio-lejligheder. Udover flotte værelser og en hyggelig atmosfære, finder du også en moderne lounge bar og en helt fantastisk restaurant - tidligere udnævnt til Danmarks bedste af sin slags. Vi ligger i hjertet af smilets by, lige ned til åen, som løber tværs igennem Aarhus centrum - tæt på alverdens kulturelle muligheder og det pulserende byliv.

Afslappet med høj klasse. Veltillavet innovativt
køkken og rimelig pris selv om bestilling via the fork ikke gav rabat

Dato for besøg: november 2018
Tak, T5212UPpeterw

Anmeldt 28. oktober 2018 fra mobile enheder

Meget højt service niveau, afslappet stemning, hyggelig atmosfære. Maden havde højt kvalitet både i smag og for øjnene. Kan varmt anbefale torsk og hummerbisque gode til at tilpasse vine. Den er et must, og ligger lige i centrum. Virkelig meget for pengene

Dato for besøg: oktober 2018
Tak, TorbenHald
Anmeldt 12. oktober 2018

Vi havde bestilt et GastroWeek tilbud og fik en oplevelse som vi næsten kun har oplevet på Frederikshøj kro tidligere. Vi blev mødt i døren og budt velkommen. Fik plads i sofaloungen med et glas italiens prosecco samt 3 lækre snacks. 3 vidt forskellige smagsnuancer og teksturer - lidt asiatisk inspirerede rejer, en italiensk inspireret parmaskine variant med aioli samt en spansk inspireret snack. Da vi havde nydt dette blev vi guidet over til vores bord, hvor vi hurtigt og kompetent fik både vand, brød samt super vejledning til vinmenuen - som vi straks stod på :-) Til forret fik vi rimmet multe med passionsfrugt, gulerod, syltede sennepskorn og mizuna - til hovedret en terrine på gris med æbler, knoldselleri, svampe kål og flæskesvær og til dessert pocheret pære,, karamelfromage, saltede valnødder, ingefær og citronguf. Vinene var JJ. Muller Riesling, Mosel, Dawson Creek, Chardonay, Californien, Henri Montagni. Alle retter blev præsenteret af kokkene som også tilbereder maden så du kan følge med. Tjenerne havde den professionelle stil hvor de både formår at være venlige, humoristiske, vidende og kompetente samt allestedsnærværende uden at man lægger mærke til det :-) Alt i alt en fantastisk aften, med utroligt lækre smagsnuancer og velkomponerede vine.
En stor tak til hele personalet - wow :-)

Dato for besøg: oktober 2018
Tak, Hartelius
Anmeldt 22. september 2018 fra mobile enheder

Vi havde købt et gourmet ophold på Ferdinand,
Inklusiv en 4 retters menu i restauranten.
Vi fik hummer bisque, torsk, vagtel og pære.
Maden var smuk, veltilberedt og ikke mindst smagfuld.
Tjeneren vidste meget om mad og vin, og var meget servicemindet. Vi fik en skøn aften

Dato for besøg: september 2018
Tak, AnnieCopenhagen
Anmeldt 12. august 2018

Bestilte lammenakke og forventede et braiseret, mørt stykke kød. Fik i stedet et lynstegt(?) eller i hvert fald meget let tilberedt stykke lammenakke, der som følge var sejt, totalt senet og hvor halvdelen bestod af fedt! Uspiseligt. Pyh det var ringe.

Dato for besøg: juli 2018
Tak, Aarhusianeren

Rejsende, der kiggede på Ferdinand, kiggede også på

Århus, Østjylland

Har du været i Ferdinand? Fortæl om dine oplevelser!