Anmeldt d. 24. juni 2019

Jeg havde booket et værelse til én person fra den 15/6 til den 16/6 på Phoenix i Aalborg. Jeg vælger deres hotel, da det, udover at være centralt, også altid har stået for mig som et hotel i den bedre ende.
Jeg tjekkede ind på hotellet lørdag, og fik værelse 143.
Dette værelse minder mest af alt om et kosteskab, men da jeg havde travlt, gjorde jeg ikke mere ved det. Hvad jeg ikke opdagede var, at der uden for vinduet var et ventilationsanlæg (?). Dette anlæg havde jeg stor "glæde" af om natten.
Jeg betalte 674,10 kr for værelset, som umiddelbart på deres hjemmeside er mere end hvad man betaler for et dobbeltværelse!
Jeg var super skuffet, og følte mig behandlet som en andenrangsgæst, fordi jeg rejste alene. Dette var min første tur alene og uden børn i 10 år.

Ret skal være ret. Jeg kontaktede efterfølgende hotellet pr mail, og de tilbød mig en ny overnatning. Desværre bor jeg 6 timers kørsel fra Aalborg og kom kun til byen i forbindelse med et studenterjubilæum. Jeg synes derfor ikke, at det var et specielt godt tilbud.

Så øv med øv på! Sidste gang på det hotel, det er i hvert fald sikkert.

Værelsestip: Undgå som minimum værelse 143
Dato for ophold: juni 2019
  • Rejsetype: Rejste alene
Tak, dortew169
Helnan Phønix H... A, Night porter hos Phønix Hotel - Aalborg, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 24. juni 2019

Kære Dorte,

Mange tak for din anmeldelse af dit ophold hos Helnan Phønix Hotel. Vi sætter stor pris på ordene, da de er med til at forbedre vores værtskab.

Jeg er rigtigt ked af at høre, at din oplevelse denne gang ikke matchede din forventninger og tidligere tiders ophold. Jeg ved i sagens natur ikke, om du på noget tidspunkt tog kontakt til receptionen, men vi hjælper gerne med at finde en løsning, hvis vores gæster oplever problemer i forbindelse med ophold.

I forhold til kompensationen, så er der ingen udløbsdato på tilbuddet om en ny overnatning. Vi vil meget gerne vise, at din oplevelse denne gang ikke er repræsentativ for hotellet, så skulle du på noget tidspunkt komme til Aalborg igen, så er du mere end velkommen til at tage kontakt til os.

Helne

Anmeldt d. 4. juni 2019 fra mobile enheder

Hyggeligt og ældre hotel, med god placering i Aalborg by. Venligt og serviceminded personale. Lille seng på værelset, men samlet set ganske udemærket, og en god oplevelse. Morgenmaden var middel, og svarer glimrende til prisen.

Dato for ophold: juni 2019
Tak, metteolsen
Helnan Phønix H... A, Night porter hos Phønix Hotel - Aalborg, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 10. juni 2019

Kære Mette,

Mange tak for din anmeldelse af dit ophold hos Helnan Phønix Hotel. Vi sætter pris på ordene og tiden, og vi glæder os over, at du har haft en god oplevelse hos os.

Jeg kan se i din reservation, at du har fået et Queensize værelse, og her er sengene 140cm brede. Skulle vi få fornøjelsen af dit besøg en anden gang, så er du mere end velkommen til at henvende dig i receptionen, hvis der er noget ved dit ophold, der kan forbedres, såsom en større seng.

Vi håber at få mulighed for at byde dig velkommen tilbage til Phønix Hotel i fremtiden.

Anmeldt d. 4. juni 2019

Først hadede de lavet en fejl i vores bookning. Så vi ikke kunne få et værelse, fordi de var overbookede. Men efter meget snak frem og tilbage fik vi endelig et værelse. Kun 1250.- kr. er prisen, for et lille værelse, uden mulighed for at have vinduet åbent. Ingen ventilation, kun en dør ud til, som ikke hadede en "krog funktion". Gulvet knirkede meget og toilettet var løst.
Morgenmaden er fin, hvis man kan finde et bord, som ikke er optaget.

Tak, 111jesperc

Kære Jesper,

Mange tak for din anmeldelse af jeres ophold hos Helnan Phønix Hotel. Vi sætter pris på dine ord, da de hjælper os med at forbedre vores værtskab.

Vi beklager, at I oplevede så meget bøvl med jeres reservation. Det er selvfølgelig langtfra optimalt og heldigvis ikke repræsentativt for hotellet. Fejl sker, men det gør det ikke mindre frustrerende for jer eller os.

Vi håber trods fejlen i forbindelse med jeres ophold, at vi fået fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage til hotellet i fremtiden og give jer en oplevelse, der matcher jeres forventninger og vores sædvanlige høje standard bedre.

Anmeldt d. 26. maj 2019 fra mobile enheder

Besøgte Hotel Phønix i forbindelse med et arrangement, vi fik serveret tapas som alle var lækre og friske.
Lokalerne var af ældre dato, men funktionelle og charmerende.
Så jeg har kun positivt at rapportere fra Phønix.

Tak, 664perh
Helnan Phønix H... A, Night porter hos Phønix Hotel - Aalborg, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 27. maj 2019

Hej,

Mange tak for din anmeldelse af din oplevelse hos os. Vi sætter pris på ordene, og det glæder os, at du havde en god oplevelse med lækre tapas.

Skulle du få lyst til og mulighed for at besøge os igen i fremtiden, så er du hjertelig velkommen!

Anmeldt d. 21. maj 2019

Vi tilbragte bededagsferien i Aalborg på et af byens mere ærværdige hoteller, Phønix. Det var på flere måder en positiv oplevelse. Dels var værelset (på 5. sal - elevatoren går til 4., så husk det, hvis der er problemer med bentøjet) ganske ok. Ikke luksus, men fin seng og ok badeværelse. Dels fik vi en glimrende 3-retters middag, som ikke på nogen måde var "deal"-præget. Rimelige vinpriser! Og dels var vi dejligt fri for de ekstragebyrer, som gør mange spot-deals alt for dyre. Selv parkering var inklusive i dealen. Og så var alle i øvrigt søde og service-mindede. Hvad trækker (lidt) ned? Det gør det lidt slidte udtryk og en morgenmadsbufé, som var lidt under middel - og med meget trængsel i restauranten. Totalt set, bestemt anbefalet!

Værelsestip: Hvis du kan klare trapper (een etage), så er 5. sal dejligt støjfri.
Tak, Jørgen Bo N
Helnan Phønix H... A, Night porter hos Phønix Hotel - Aalborg, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 24. maj 2019

Kære Jørgen,

Tusind tak for de fine ord om jeres ophold hos os. Vi sætter stor pris på ordene, og det glæder os, at vi har kunnet give jer en god oplevelse!

Du har selvfølgelig ret, når du siger, at elevatoren kun går til 4. sal, og det er vigtigt for os at sige, at man til enhver tid kan henvende sig i receptionen, hvis man af en eller anden grund ikke ønsker et værelse på 5. sal. Vi hjælper gerne med at finde et andet værelse, hvis det er muligt.

Vi er glade for, at restauranten var en glimrende oplevelse for jer, og det er da også et af de mange aspekter ved vores værtskab, vi er rigtigt stolte af. Vi mener selv, vi leverer en oplevelse udover det sædvanlige, og det er rart at blive bekræftet heri.

Du nævner det lidt slidte udtryk, og det er bestemt noget, vi er opmærksom på. Vi arbejder løbende på at forbedre hotellets fysiske rammer.

Vi ser frem til at byde jer velkommen tilbage til Phønix Hotel til endnu en dejlig oplevelse i hjertet af Aalborg.