“En oplevelse der ikke behøver gentagelse”
Anmeldelse af Det Glade Vanvid Aalborg

Det Glade Vanvid Aalborg
nr. 133 af 274 Restauranter i Aalborg
Anmeldt 9. august 2021

Vi besøgte restauranten d. 5. juni og var et selskab på 6 prs. Vi blev placeret klemt inde imellem 2 andre borde, så kun de to yderste var i stand til at komme til og fra bordet. Ubehageligt og også utrygt ift. covid-19 situationen. Dette påtalte vi overfor tjenerne, men de kunne ikke gøre meget ved det. Kan dog se at andre havde påtalt det tidligere, så bliver man jo enndu mere skuffet over at der ikke bliver ændret på det!
Maden har ikke noget ved gourmet at gøre i vores øjne, men der var da velsmag i nogle af retterne. Vi oplevede dog meget "blød" mad som havde alt for mange elementer. Råvarerne havde måske gjort sig bedre i en mere enkel komposition. Desserten med rababer og drømmekage var god, men appetizeren med røget makrel og rød karrypaste fandt vi decideret uappetitlig og vinene var ligegyldige. Vi kommer helt sikkert ikke igen.

Tak, Line O

Anmeldt 30. juli 2021 fra mobile enheder

Det var virkelig en nydelse og slet ikke hvad man havde forestillet sig. Der er kun en menu som du kan vælge, men det er virkelig lækkert. Serviceminded personale og hyggelige omgivelser.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Dionsolv
Anmeldt 27. juli 2021 fra mobile enheder

Vi besøgte restauranten i forbindelse med en polterabend, men var helt sikkert kommet forbi den nye dreng i Aalborg alligevel.

Vi starter med en lækker lille tomat suppe, meget velsmagende.
Derefter en lidt mærkelig sammensat ret af tun-steak samt rå skoleagurk. Det bliver aldrig er succes med en rå skoleagurk, hvis man vil noget med sin madlavning.
Herefter en velsmagende meget lille ret med gris.
Desserten er stor i forhold til den meget lille hovedret men er frisk sammensat dessert af 3 elementer.

Alt i alt et fint lille måltid, men det serveres over 3 timer, der mangler minimum 2 hele retter i den størrelse, for at mætte en normal spisende person. Der bliver til vores bord bestilt ekstra brød/smør 10 gange.

Vinen..! Hold da helt op noget skrammel. Så billig vil må man simpelhen ikke stille an med også selvom det er ad libitum. Prisleje 30-50kr.
3 slags rødvin, vælg nu nogle forskellige smags nuancer istedet for 3 total intet sigende.
Vin kan gøres så meget bedre selv i det vildt lave prisleje.

Lokalet.
Vi sad lige inden for døren til højre, store vinduer med fuld solindfald gjorde lokalet glohedt. Halvdelen af selskabet spiste med solbriller på i et mørkt lokale. Hyggen forsvandt da folk konstant måtte gå ud for at få luft.

Tak, LillC_13
Anmeldt 26. juli 2021

Der er ikke meget 'oplevelse' over konceptet, dog er priserne ikke til at tage fejl af. Specielt hvis du går efter en god starter på en aften i byen, hvor muligheden for at drikke dig godt og grundigt beruset, i nogenlunde kvalitets vin, og serveringer som de fleste autodidakt 'hjemmekokke' kunne have lavet med hånden på ryggen.
(Skoleagurken; 'grillet agurk i kimchimarinade med avokadopuré', er et håbløst påfund som de ville more sig over, men aldrig selv ville servere i eget hjem)

- Tjenerne var behagelige og opmærksomme.
- Vinen fin og rigeligt af det (ta' selv)
- Maden var uinteressant
- Prisen var nogenlunde afstemt

Vi har været på samme koncept (originale?) i Aarhus, og der var niveauet en del højere.

Tak for mad, men ellers tak.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, kimslothb
Anmeldt 3. juli 2021 fra mobile enheder

Maden kan der ikke sættes en finger på, lækker første ret i en blanding af minestronesuppe gazpacho og andet på toppen. Passende mængder i alle retter.

Både vin og øl var dejligt også alkoholfri øl som smagte dejligt. Buffet af drikke bliver kan ikke træt af

Det eneste jeg synes var et minus var at det var utrolig mørkt derinde og ulideligt varmt, sveden drev ned af ryggen og måtte ud og trække luft for at kunne være i det, luftfugtigheden var nok oppe over 90% derinde. Stolene var også meget hårde at sidde på desværre. Svært at tale sammen om bordet hvor vi var 8 pga larm.

Tak, Søren N

Rejsende, der kiggede på Det Glade Vanvid Aalborg, kiggede også på

Har du været i Det Glade Vanvid Aalborg? Fortæl om dine oplevelser!