“Fænomenal frokost”
Anmeldelse af Torvet

Torvet
Anmeldt 6. juli 2016 fra mobile enheder

Vi fik brunch, stjerneskud og tre stk. smørrebrød og alt var tip top i orden, lækker og indbydende. Absolut anbefalelsesværdig. Hyggelig indrettet og venlig og effektiv service med forholdsvis kort ventetid. Vi kommer helt sikkert igen.

Dato for besøg: juli 2016
1  Tak, taush2015

Anmeldt 26. juni 2016

det var længe siden vi har været i Svendborg, så denne gang ville vi spise på torvet
uden for, hvilket altid er dejligt når solen skinner ,vi valgte ting fra frokost kortet, men ventetiden var lidt for lang, og en lidt spøjs måde at servere smørrebrød på, et fladt bræt, som det næsten er umuligt at spise på uden der kommer ting ud på bordet.

Dato for besøg: juni 2016
Tak, danakolding
Anmeldt 8. maj 2016

Vi var på besøg og ville invitere en lokal forretningsforbindelse på frokost. Han foreslog Torvet, og vi gik ind, fandt et bord og bestilte "Dagens Tavleret": Hvide asparges med rejer. Udsigten til Torvet var fin. Inde i restauranten herskede der imidlertid en stemning af fodslæbende, håbløshed.En forvirret flok unge mennesker passerede rundt mellem hinanden i en tilsyneladende ukoordineret indsats, mens resterne af et tidligere hold gæsters måltid fik lov at stå og simre i solen.
Da der var gået en time, havde vi endnu ikke set skyggen af en frokost. Udsigten til Torvet var begyndt at blive lidt ensformig, og madresterne ved nabobordet havde påbegyndt en stille forrådnelsesproces. Vi spurgte, hvor maden mon blev af?
Åh, vi var vist blevet glemt i køkkenet. Vi fik et par danskvand og en øl på husets regning og blev lovet, at maden var undervejs.
Efter yderligere en halv time rykkede vi igen, og efter et kvarter kom maden så.
Den storslåede anretning bestod af tre kolde, flækkede, hvide asparges, hældt over med en gul (tydeligvis præfabrikeret) hollandaise og overstrøet med en barnehåndfuld rejer. Rejer fra spand. Rejerne var nemlig ikke dryppet ordentlig af, så man fik lidt af lagen i tilgift. Vi spurgte efter brød, og den unge tjener meddelte, at det ikke hørte til, men det måtte vi da godt få. Vi havde altså ventet 105 minutter på en servering, som kostede 110 kr. pr. person, og som smagsmæssigt ikke på nogen måde overgik en anretning fra delikatessen i Kvickly.
Ventetiden svarer måske nok til den, man kan opleve på en frokostrestaurant på Manhattan, men selv på en dårlig dag ville vi have fået bedre værdi for pengene dér.
Dyrt og dårligt!

Dato for besøg: maj 2016
2  Tak, Hundeven
Anmeldt 12. marts 2016 fra mobile enheder

Fra aften-kortet havde vi bestil stjerneskud og dagens suppe. Det var dog en kæmpe skuffelse at få serveret maden på Torvet. På det fine bræt lå et lille, tyndt stykke franskbrød som, som jeg husker det, nærmest kun var på størrelse med en iPhone. Derpå lå der en lille paneret fiskefilet og et lille stykke hvid fisk. That's it. Ingen rejer, ingen fiskeæg, ingen asparges. Intet. På siden blev serveret en skål med 100 ører-dressing. Om den var hjemmelavet skal jeg ikke kunne sige. Smagen og kvaliteten af fisken var sådan set fin men skuffelsen over størrelsen af min servering var altoverskyggende. Et stjerneskud er et overflødighedshorn af fisk og topping. Det er det, det kan. Ellers må I kalde det for en 'Lille fiskemad'.
Efter at have betalt 125 kr. for den nærmest usynlige mad (og knap 90 kr. for en appetizer-størrelse suppe til min medgæst) gik vi direkte på grillen på den anden side af torvet hvor der blev fortæret hotdogs!
Ikke anbefalelsesværdigt på trods af at betjeningen ellers var fin.

Dato for besøg: marts 2016
2  Tak, AneSofie_Cph
Anmeldt 28. februar 2016

Vi ventede over en time på en lille frokost ret

Betjeningen var venlig - ny kok under oplæring.

Da maden endelig kom manglede det bestik der passede.

Dato for besøg: februar 2016
Tak, susannel240

Rejsende, der kiggede på Torvet, kiggede også på

Svendborg, Fyn og Øer

Svendborg, Fyn og Øer

Har du været i Torvet? Fortæl om dine oplevelser!