Anmeldt d. 3. september 2021

Ærligt ved ikke om der findes andre vandrehjem i Svendborg..
Men et hotel som reklamerer med restaurant med panorama udsigt, som ikke tager mod spisende gæster, som vel og mærke har betalt 4700 for 3 overnatninger, her kan man så ikke forudsige at disse gæster har tænkt sig at spise på hotellet,

Fik en lang forklaring om at de havde personalemangel hvorfor alt var booket for aftenenen.

Ok, kl var 13:30, så vi forespurgte om vi SÅ kunne købe en let frokost idet vi så vidste Vi var pålagt at spise aftensmad inde i Svendborg, men igen desværre det have de ikke bemanding til uagtet at der alle steder står at køkkenet har åbent til 14:30 al’carte.

Lettere rystet tænkte vi, godt så al spisning Idag skal så ske i selve Svendborg, men så ville vi så bestille bord til de efterfølgende dage, men det var slet ikke muligt for alt var optaget, igen grundet de manglende personalemæssige ressourcer.

Opholdet er bestilt for længe siden, men ret skal være ret vi fik en ny besked fra hotellet, 27/6, og nedenstående skal man læse som, du SKAL bestille bord i forvejen inden dit ophold.

Vi læser den som en vanlig tekst, så hotellet måske kan forudsige mersalg ud over det allerede betalte ophold

4700 for et værelse i 3 dage med morgenmad er en fuldkommen ublu pris og slet ikke årsagen til man tager på et hotel med en restaurant med panoramaudsigt.

Vi valgte at fraflytte omgående og tage hjem igen, spændende om vi får 4700 tilbage eller de vil fastholde at det gebyr som hotellet afregner til booking.com det kommer vi selv til at “æde” ud en spildt feriedag, samt 2 x bro Sjælland/Fyn + 350 km i bil.

Den opfølgende Mail vi fik fra hotellet 27/6
“ Mange tak for din reservation til fredag d. 3. september 2021.

Check-in er muligt fra kl. 15.00 og ud-check er senest kl. 10.00.
I er velkommen til at spørger i receptionen om værelset er klar lidt før kl. 15.00.

Receptionen er åben fra kl. 07.00-22.00 - forventer du/I at ankomme efter kl. 22.30, bedes du kontakte receptionen på tlf.nr. +45 6221 9000.

Ønsker du at reservere bord i restauranten?
Vi anbefaler at reservere inden ankomst, for at garantere et ledigt bord.
Vi tager forbehold for eventuelle restriktioner og krav fra myndighederne, i hen. til restaurantbesøg.

Vi glæder os til at byde velkommen på Hotel Christiansminde.”

Dato for ophold: september 2021
2  Tak, Lennarthagstroem
Anmeldt d. 12. august 2021 fra mobile enheder

Havde besøg fra USA og var taget på Hotel Christiansminde 27-07-21 for, at få god mad (plejer det at være) men vi blev godt skuffet. De kørte med menuer og vi valgte en to retters. Hovedretten var oksefilet, sommergrønt, danske ærter & sauce blanquette. Kødet var ganske enkelt så rødt og sej, at det ikke var værd at spise. Vores amerikanske veninde spise en Skive kød og lod resten af sin tallerken stå. Da vi skulle betale og vi nævnte det, fik vi beskeden, at det skulle vi have nævnt noget før, men på intet tidspunkt spurgte de ind til maden hvordan den smagte os ‍♀️‍♀️ Som tjener må man da undre sig, når man fjerner en fyldt tallerken. De kunne da have givet et afslag eller tilbudt hende dessert i stedet, i stedet fik vi bare kommentaren “det kan jeg ikke gøre noget ved nu” og så kom regningen!
Der var mange fluer i vinduerne i restauranten, hvilke ikke var særlig lækkert. Der var også et ikea skab til ubrugte glas. Det var så beskidt, at man næsten ikke kunne se igennem glasset, når lågen blev åben. Det er tydeligt at se, at der skal spares p.g.a Corona. Mængden af mad var også minimalt. Her et billede af vores forret, carpaccio af oksefilet.

Dato for ophold: juli 2021
Tak, ssj1964
Anmeldt d. 3. august 2021

Efter at have besøgt HC sidste år, under corona, var vi vældig begejstrede for vores ophold og bookede igen i år, en enkelt overnatning ifbm. Med lidt kør-selv-ferie i Danmark.

Som børnefamilie, er der ting der skal fungere på et “4 stjernet” hotel.
*der skal være ro på værelset, det skete ikke grundet køleskabet fra midten af 00’erne som trænger til en udskiftning - eller måske en rens af køleren til kompressoreren. Vi har forsøgt st sove til samme støjniveau som en vaskemaskine kører med.

*der skal være en morgenmadsbuffet som rammer målgruppen - sælger man et “familie”-produkt skal dette kunne mærkes, morgenmaden var i særdeleshed elendig - i 2020, var udvalget væsentlige bredere på alene brøddelen (omend bakeoff, som man kan forvente).

I år var dette tydeligt reduceret for, at maksimere dækningsbidraget, således var pandekager, nutella, milde oste, smøreoste, kolde pålæg, friske frugter ikke at finde mere… dog var prisen hævet med 35%…

Heldigvis var pulverægget lunt og de blødkogte æg - hårde… imponerende.

Kære HC,
Hvis i forsøger at overleve alene på jeres udsigt så luk med det samme og lad nogen med ønske og sans for kvalitet overtage jeres gesheft, Svendborg fortjener et bedre produkt i sin helhed.

Og så invester i en ordentlig filterkaffe, DSB færgekaffe burde være fortid…

Vi kommer ikke igen.

Dato for ophold: august 2021
1  Tak, 519kristofferh
Anmeldt d. 2. august 2021 fra mobile enheder

Fantastisk udsigt og rigtig god betjening. Blev flyttet udefra til inde da det blæste for meget syntes vi. Ærgerligt, for de har jordens bedste udsigt over Svendborgsund
Er kommet i Svendborg de sidste 20 pr og en kæmpe fejl vi ikke har spist der før. Jeg fik helt lyst til at holde fest det
Kan varmt anbefales

Dato for ophold: august 2021
Tak, B1469CFchristianh
Anmeldt d. 20. juli 2021 fra mobile enheder

Det er altid dejligt at besøge Christiansminde Hotel, lækkert stort og rummeligt værelse med altan. Morgenmaden er lækker og har alt hvad man kunne tænke sig, middagen og vinene superb, samt et sødt og venligt personale- vi kommer gerne igen.

Værelsestip: Er man dårlig gående så bed om et værelse nede da det er nogle trapper man skal op og ned af. Ingen elevatorer.
Dato for ophold: juni 2021
1  Tak, Helle E