Anmeldt d. 6. juni 2017

Hotel Ærø er placeret på havnen i Svendborg i et par charmerende gamle bygninger, som senere er blevet udvidet med en værelsesfløj med respekt for den gamle stil. Værelserne er rummelige, hyggelige og veludstyrede.
Vi var på et weekendophold med halvpension, og det var et godt valg! Morgenbuffeten var flot og veludstyret, og de to gange middagsmad var der bestemt heller ikke noget at udsætte på - maden var veltillavet og præsenterede sig godt. På et sådant weekendophold ligger menuen fast, men da man den ene aften havde valgt at servere lammekød, var der alligevel et alternativ parat til de gæster, som ikke spiser dette - stor ros for det!
Receptionen fungerer også som en bar, hvor det er hyggeligt at nyde en drink før eller efter maden.
Hotellet har et begrænset antal gratis gæsteparkeringspladser, men herudover er det muligt at finde betalingsparkering til en rimelig pris lige i nærheden.
Med en beliggenhed midt i Svendborg er hotel Ærø et godt udgangspunkt for udflugter i det sydfynske.
Hotel Ærø kan bestemt anbefales, og vi kommer gerne igen.

Tak, Jan B
Anmeldt d. 22. maj 2017

Hvis I vil sætte tænderne i dansk smørrebrød af virkelig høj klasse, kan min kone og jeg helt klart anbefale restauranten på Hotel Ærø. Vi har netop prøvet den udendørs del af restauranten, og det er helt sikkert, at her kommer vi igen. Den ligger lige ved færgelejerne og med en smuk maritim udsigt.
Min kone valgte et stykke med æg og rejer samt et stykke med gammel ost, mens jeg bestilte Ærøs skinkemad samt et stykke med roastbeef. Og sjælden har vi spist så vellavet smørrebrød. En sand kulinarisk fornøjelse og til rimelige priser.
Det er synd, at godt smørrebrød er gået lidt af mode - i forhold til de mange cafeer og deres brunch-tilbud - for det blev en frokost, vi vil huske. Og vel at mærke et frokoststed, vi vender tilbage til.

Tak, Erik F
Anmeldt d. 7. maj 2017 fra mobile enheder

Værelset var ganske fint, et familieværelse til 4 personer. Indtjekning ligeledes fin.
Morgenmadsbuffeten lukker kl.10 men da vi kom kl.9.30 så det ikke ud til at man ventede flere gæster, det så lidt træt ud... Det der skuffede mest var dog at da jeg spurgte en fra serveringspersonalet om hun ville klargøre et bord, spurgte hun om der da ikke var et der var klart. Jeg svarede nej. At der lå krummer på alle borde og at der stod brugte kopper. Hun gik modvilligt med og fandt nogle rene kopper frem. Jeg spurgte om vi kunne få en ny papirdug. Uden krummer og kafferinge mv. "Det gør vi ikke normalt" var svaret, men hun tog den dog af. Altså hvorfor dække op med papir hvis man ikke engang har tænkt sig at skifte den når den er beskidt. I det mindste kunne de da feje bordet af, så man ikke skulle sidde i andre folks krummer...
Et smil ville også gøre underværker;-)
Har ellers været glad for at bo på hotellet før men næste gang prøver vi noget andet.

Tak, familien55
Anmeldt d. 1. maj 2017

Lige præcis på havnen. Fantastisk flot gammel bygning. Særligt venlg og service-orienteret modtagelse. Ret flot morgenbuffet. enkelt værelse, god seng, dejlig stil. Jeg kunne blive ved. Hotel Ærø slog alle forventninger. Konklusion: Dejligt sted at overnatte

Dato for ophold: april 2017
  • Rejsetype: Rejste i forbindelse med forretninger
Tak, Anders R
Anmeldt d. 27. april 2017

En god oplevelse: Hotellet er hyggeligt, og værelset, som er lidt gammeldags møbleret, var pænt og rent med dejligt, renoveret badeværelse. Personalet er utroligt venligt og imødekommende, og maden i restauranten er veltillavet af gode råvarer. Man føler sig godt tilpas.

Dato for ophold: april 2017
Tak, Birgit P