“Frokost på Under Lindetræet”
Anmeldelse af Under Lindetræet

Under Lindetræet
nr. 17 af 310 Restauranter i Odense
Køkkener: Fransk, Moderne
Velegnet til: Romantisk
Spisemuligheder: Morgenmad, Reservationer
Beskrivelse: Restaurant Under Lindetræet er en af Danmarks ældste gourmetrestauranter. Huset, som restauranten ligger i, dateres tilbage helt til 1771, og der har været drevet restaurant i bygningen siden 1960. Maden laves fra de bedste, lokale råvarer, hovedsageligt fra Fyn, og vin- samt juice-menuer er sammensat af vores sommelier, så du får den bedst mulige oplevelse med mad og drikke. Vi ønsker at give dig en uforglemmelig oplevelse i vores unikke lokaler, med udsigt til H.C. Andersens hus. Vores signaturmenu, Eventyrmenuen, kommer i enten 4 eller 6 retter. I weekenden afholder vi vores utroligt populære og anmerlderroste brunch, som kommer i 4 serveringer. Har du særlige ønsker til din oplevelse hos os, bedes du kontakte os på forhånd. Vi imødekommer de fleste ønsker, såfremt vi er varskoet på forhånd.
Anmeldt 2. august 2020

Restaurant Under Lindetræet er som at træde ind i en tidslomme og har været en institution for frokost i Odense.

Desværre formår de nye ejere ikke at videreføre denne arv. Maden forsøges at fremstilles som gourmet - men bliver ikke leveret på det niveau, madvarerne er af dårlig kvalitet (eks. røget laks og tartar), retterne er ikke specielt smagfulde og tjeneren kunne end ikke skelne mellem de 2 slags sild eller fortælle hvilken vin man kunne få på glas. Som et minimum bør en restaurant kunne leverer rugbrød som er friskt fra bageren og ikke gammelt tørt rugbrød af ringe kvalitet (som kok burde dette være et hygiejnekriterie).

Pris og kvalitet hænger heller ikke sammen.

Alt i alt en skuffelse hvor velsmagende (og gerne simple) frokostretter med råvarer af god kvalitet var savnet.

Tak, Kristian I

Anmeldt 30. juli 2020 fra mobile enheder

Middag på dealbeviser, er absolut godkendt. Når begge drengene tømmer tallerkenerne for grøntsager så er det ikke på jysk "ikke så ringe"

Tak, Destination111475
Anmeldt 26. juli 2020

Brunch Under Lindetræet blev en oplevelse af forkælelse. Stemningen er varm og man føler sig meget velkommen. Sammen med de smukke omgivelser og tjenernes opmærksomhed føler man sig hurtigt hjemme .
Brunch kommer i 4 serveringer , det fungerer rigtig godt og man får al den tid man ønsker mellem retterne.
Kaffe og god friskpresset juice
Maden:
Fantastisk velsmagende og delikat anrettet. Tjenerne serverer og præsenterer retterne med sikker viden. Da en gæst har allergi overfor et krydderi i desserten, bliver denne straks erstattet af en anden. Der var næsten ikke plads til den sidste ret, men så lækker !
En oplevelse man bør unde sig selv. Godt gået !

Tak, lisbethp770
Anmeldt 25. juli 2020

Pris og kvalitet plejer at hænge sammen, men her får man en brunch, som desværre ikke lever op til prisen. Kaffen der blev serveret var kold, personalet er desværre heller ikke specielt behjælpelig.

Tak, benjaminlX4873WD
Anmeldt 24. juli 2020

Vi havde købt dealbeviser for at prøve Under Lindetræet, som har et solidt ry for at være en oplevelse ud over det sædvanlige. Det blev det også - dog på en meget uheldig måde.

1. Maden var gennemsnitlig og kedelig. Desuden var det urolig små, nærige portioner. Vi blev ikke mætte af snacks+hovedret+dessert og måtte videre ud i byen for at have en efterret, da vi gik derfra.

2. Betjeningen virkede ikke mere kompetente end ungarbejderne på byens caféer. De rodede rundt i vinmenuen, og der var generelt ikke styr på drikkevarerne, som kom som vinden blæste. Min kæreste drak postevand til hovedretten, fordi der manglede anden drikkelse, og ikke engang postevandet blev der fyldt op af. Vi følte os generelt "ude af øje, ude af sind". Desuden stank den ene tjener af røg - ikke lækkert generelt, men slet ikke, når man sidder og spiser!

3. Lokalerne er sindssygt hyggelige, men vi blev sat i den ene stue sammen med et andet større selskab, som var utrolig højtråbende. De var ikke dumme at høre på, og de skal også have lov at være der. Desværre kunne vi ved vores bord ikke føre en samtale, og tjenerne havde også problemer med at høre os pga. de andres larm. Man burde gøre noget mere for akustikken eller tænke over, hvor store selskaber man planter lige op og ned af mindre selskaber.

4. Alt i alt en dårlig oplevelse på alle parametre. Man burde kunne forvente mad af mere spændende karakter og mere struktureret betjening, drikkevare til tiden og til de rigtige retter af en restaurant af denne kaliber. Man kan måske tænke, at for en billig dealpris får man, hvad man betaler for, men det virkede nærmest som om de forsøgte at skræmme os væk i stedet for at lokke os tilbage en anden gang med den store pengepung. Ærgerligt!

Tak, MilleF20192

Rejsende, der kiggede på Under Lindetræet, kiggede også på

Odense, Fyn og Øer

Har du været i Under Lindetræet? Fortæl om dine oplevelser!