Brandts - Museum for kunst og visuel kultur
Åben i dag: 10.00 - 17.00
Tre forskellige meget gode udstillinger

Anmeldt d. 20. juni 2019
Gunnar G
København, Danmark
Spændende science fiction udstilling

Mit teenage-barnebarn og jeg skulle i dag på Brandts for at se 'Into the unknown'-udstillingen på... læs mere

Anmeldt d. 12. februar 2019
Pia P
Odense, Danmark

Google
De mest populære ture og aktiviteter i og omkring Odense
fra 83,80 $
fra 676,86 $
Anmeldt d. 4. august 2019

den permanente udstilling var lukket, det gav dog ikke anledning til entrenedsættelse. udstillingerne, smag og behag, fotoudstilling ok for mig.
jeg fik et glas hvidvin i cafeen. 50- umiddelbart ok, til gengæld det mindste glas, jeg nogensinde har fået, højest 12 cl. måske endda kun 10.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, tyrolsgade
Anmeldt d. 20. juni 2019

Udstillingen "Kunstnerbrødre" om Ring og Brendekilde rummer både mange rigtig gode malerier og derudover var den øjenåbnende for de to kunstneres gensidige inspiration og forskelligheder, bl.a. at B var mest eftertragtet i sin samtid, mens R er blevet det. Den meget omfattende Corbijn-udstilling med fotografier af stort set alle den moderne musiks verdensnavne rummede også eksempler på hans videoer, pladeomslag og film. Øverst oppe var museets permanente samling udstillet i en forsøgsvis opstilling kronologisk.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, Gunnar G
Anmeldt d. 18. maj 2019

Jeg så 3 ting ved mit besøg:
God og bred udstilling med fotos og film af Anton Corbijn, som dækker de sidste ca. 30 år. Masser af "kendis" fotos og mange eksempler på hans grafiske arbejde med CD omslag m.v. - ret interessant - og så var der god musik, der fyldte etagen med tidsrelevant musik. Godt.

L:A: Ring og Brendekilde: god præsentation af slægtskab og forskellighed - god tekstindføring i de enkelte perioder af deres udvikling. 5-10 min. filmpræsentation var også glimrende. Fin og systematisk ophængning.

Der var også en række kortfilm fra Odense kortflmfestival - ret sjovt at se.

Dato for oplevelse: maj 2019
Tak, olh729
Anmeldt d. 16. april 2019 fra mobile enheder

Vi så udstillingen med fotos af Anton Corbijn og den var fin, men resten af museet var hurtigt ses og mindreinterassant.

Dato for oplevelse: april 2019
Tak, JennyRee
Anmeldt d. 12. februar 2019

Mit teenage-barnebarn og jeg skulle i dag på Brandts for at se 'Into the unknown'-udstillingen på Brandts.
Udstillingen rummer ting fra Star Wars, Alien og mange andre science fiction film.
Ligeså rigtigt mange bøger, tegninger, filmklip, kostumer etc - noget for enhver smag og for folk med store og små filminteresser.
Som barnebarnet udtrykte det: 'En ordentlig syg udstilling' (betyder: fed udstilling).
Gratis adgang for unge under 17, med mindre man også ville besøge sanseudstillingen.
Også adgang for kørestole.

Dato for oplevelse: februar 2019
Tak, Pia P