“Absolut en forøjelse”

Køkkener: Asiatisk
Spisemuligheder: Reservationer
Spisemuligheder: Reservationer
Anmeldt 21. oktober 2017

Har besøgt stedet sammen med en ven, og det har været en positiv oplevelse lige fra vi kom ind, til vi blev nødt til at forlade stedet for at give personalet en chance til at rydde op og holde fyraften. Pænt, sober, elegant, kun få pyntegenstande, en afslappet atmosfære og en yderst venlig, opmærksom uden at være anmassende og kompetent betjening. Jeg vælger en suppe med rejer og krabber, og min ledsager noget thai-ruller som forret, begge absolut fantastisk velsmagende og meget vel anrettet. Suppen har en kraftig smag, men perfekt balanceret mlm ingefær, koriander, chili, kefir og andre aromaer, og her er der ingen tvivl om, at kokken mestrer kunsten af at mixe krydderier uden at det bliver for meget af det ene eller det andet, men som støtter og fremhæver, i dette tilfælde, rejernes egen smag. Og krabben er en ferskvand en af slagsen, hvilket gør retten både æstetisk og smagsmæssigt en fornøjelse. Hovedretten skuffer mig ikke det mindste, tværtimod; en perfekt ovnstegt torskefilet, ledsaget af nudler og en skøn, sprød salat, med en dressing til nudlerne som igen giver støtte og fremhæver torskens karakter. Min ven har også valgt dagens fisk, dog i en anden udgave end min; totalt anderledes men ligeså fantastisk smag, og det bekræfter, at der findes en yderst dygtig chef i køkkenet. Vi valgte i øvrigt en hvid Rioja til retterne, glimrende vin med nok “krop” til at bære de krydrede retter. Til sidst finder vi ud af, at der ikke er mere plads i vores veltipassede maver, så går vi direkte til en whisky, en 15 år islay single malt... hvilken mærke får du lov til selv at finde ud ad når du besøger Sieu. ;-)

Tak, giannimel2017

Anmeldt 30. september 2017 fra mobile enheder

Superdejlig oplevelse. Perfekt og velsmagende mad, rar betjening, pæne omgivelser, og yderst rimelige priser.

Tak, munkhelle
Anmeldt 10. juni 2017

Fik kylling i rød karry. Autentisk og med passende chilistyrke og lækre grøntsager ... indretningen smuk, enkel og helt fri for Thai-kitsch ...

Tak, thadm
Anmeldt 19. marts 2017 fra mobile enheder

Vi fortrød bestemt ikke, at vi besøgte Sieu. Der var et passende udvalg af retter på menukortet. Anderetten vi begge to valgte smagte rigtig godt. Den var flot anrettet, vel tilberedt og mangostrimlerne komplementerede den stærke sauce rigtig fint. Desserterne var ikke mindre end fantastiske. Betjeningen og borddækning også rigtig fin. Næste gang vi besøger Odense, vil Sieu helt klart være med i planerne:-)

1  Tak, Bente S
Anmeldt 9. februar 2017

Har besøgt denne dejlig restaurant midt i Odense et par gange, lidt dyre end Odenses ander asiatisket spise steder men klart det beste med flere længder. Så kommer her helt sikkert igen.

Tak, Jesper R

Rejsende, der kiggede på Sieu, kiggede også på

Odense, Fyn og Øer

Har du været i Sieu? Fortæl om dine oplevelser!