H.C. Andersens Barndomshjem

Anmeldt d. 16. august 2019
Lars M
Risskov, Danmark

Google
Anbefalede oplevelser i og omkring Odense
fra 48,13 $
Anmeldt d. 21. februar 2020

H.C. Andersens barndomshjem var ikke stort, og det fornnemer man klart her. Haven er noget større end Andersen oplevede den, men det er godt, når der er mange turister om sommeren. Ekstra fint sted nu da det gamle museum næsten er revenet ned og et nyt på vej. Her kiosk med udmærkede HCA-ting at købe.

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, NielsJLangkilde
Anmeldt d. 20. august 2019

Barndomshjemmet og dets have var et af højdepunkterne på vores tur. Underligt at døren var lukket i åbningstiden. Vi så folk gå, fordi de troede der var lukket. Pludselig hørte vi de 2 ansatte skælde ud, jeg var noget forbavset over deres tone, og tænkte hvad har den familie dog gjort? De havde taget et billede og det må man ikke, hvilket en dame blev ved og ved med at gentage, og at de skulle slette omgående!! og de rørte ved noget. Dét må man ikke der. Det fandt vi også ud af, da vi afsluttede besøget med at se, hvad de solgte. Min 13 årig datter ville købe en hund og tog den op, hvilket resulterede i en lyd som á á á á efterfulgt af, at her rører vi ikke ved tingene, dem sælger vi, og så er det ulækkert for andre at købe dem. Wow sagde hun lige, at vi var ulækre? Vi opgave at købe noget og gik. Vores souvenir købte vi i en skøn butik HCA Souvenirs i Bangs Boder 28. En fantastisk sød mand betjente os, og vi måtte røre ved varerne. Så han fik en handel på 552 kr. En handel der gik fra Barndomshjemmets butik. Jeg har aldrig oplevet en butik, hvor man ikke må røre ved varerne. De to damer burde prøve at arb. i en af de andre H.C. Andersen museum, hvor de ansatte har et helt andet syn på de besøgende. Vi fik følelsen af, at vi var kommet uanmeldt til deres eget hjem, og egentlig bare var i vejen. Også lidt underligt at den ene dame sad ude i gårdhaven og spiste, men det var måske for at tjekke at man ikke pillede ved noget? En virkelig ubehagelig oplevelse at besøge dét museum.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, ninahansen2019
OdenseBysMuseer, Gæsteansvarlig hos H.C. Andersens Barndomshjem, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 16. september 2019

Tak for din anmeldelse. Jeg beklager at din oplevelse ikke har været optimal, og at du desværre har fanget os på en dårlig dag. Det kan vi helt klart gøre bedre.
Vi har hvert år langt over 100.000 gæster, der kommer til byen for at besøge H.C. Andersens Odense og langt størsteparten at vores gæster får en god oplevelse hér. Vi lægger et stort arbejde i at modtage vores gæster på professionel vis og sikre at alle får en fin oplevelse og en fin service. Jeg håber, at du en anden gang får lyst til at besøge os, og vi vil gøres vores allerbedste for at oplevelsen bliver bedre næste gang.

Med venlig hilsen

Merete Schultz
Publikumschef

Anmeldt d. 16. august 2019

Odenses største varemærke er H.C. Andersen. Turister fra hele verden skal se hans fødehjem, hans barndomshjem og andre H.C. Andersen relaterede steder. Ret beset er der ikke så meget at se. Inventarer alle steder er ikke det originale og et besøg i både hans fødehjem og hans barndomshjem er hurtigt overstået, selv om det myldrer med folk. Mest interessant er museet, som opbevarer en del af H.C.Andersens ejendele og udgivelser. Man kan ikke købe billet til et enkelt eller et par af stederne, men skal købe en kombineret billet til fem steder, som man ikke kan overkomme alt sammen. Det virker noget ufleksibelt. Man må sige, at Odense har forstået at markedsføre og at tjene godt på Danmarks verdensberømte digter.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Lars M
Anmeldt d. 31. juli 2019 fra mobile enheder

Pas på ikke at forveksle numrene i den brochure man får med billetten til de 5 HCA museer. Dette hus er HAT nr 3 og ikke blå nr 3 - faktisk er det nr 8 - og lidt langt at gå tilbage efter når man er gået forkert. Men fint lille museum - og knap så mange gæster som fødehjemmet. Fin have bag huset, hvor man kan slå sig ned og hvile de trætte ben efter den lange omvej.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, BenteN7
Anmeldt d. 22. juli 2019 fra mobile enheder

Oplev forfatterens barndomshjem.
De små huse, hvor H. C Andersen har trådt sine spor er hurtigt set.
Kan du godt lide at gå, skal man købe adgang til de 5 seværdigheder.
Går man rundt i Odense vil man faktisk opdage rigtig mange element er der er omkring forfatteren.
Tag dig god tid og nogle timer vil hurtigt gå. På bygninger, kloak dæksler, skulpturer m.m. Se det som en helhed!
God fornøjelse i det smukke Odense.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, Nykvist-Simonsen