Ved ankomst fik vi ikke noget information omkring den Forkælelsespakke, jeg havde bestilt til vores 10 års bryllupsdag, så vi blev nødt til selv at forklare receptionisten, hvad der var med i pakken, og så spørge ind til hvor og hvornår vi ex kunne få kaffe og kage ved ankomst, samt velkomstbobler. Det mente receptionisten nok burde stå klar på værelset - men det gjorde det ikke. Så måtte jeg gå ned til receptionen igen, og da blev jeg henvist til restauranten, som kunne forklare lidt mere om det.
Da vi endelig besluttede os for at få velkomstkage og kaffe, skulle vi vente 10 min. på en tjener, og da han endelig kom sagde han blot at "så skal vi også skynde os lidt, da man kun kan få kage indtil kl. 17". Vi forklarede at det havde vi ikke fået oplyst i receptionen, men om han vidste hvad det var for en slags kage, og til det svarede han "det ved jeg ikke, men det kan jeg lige undersøge". Herefter fik vi så endelig vores kaffe og kage.
Om aftenen skulle vi så have middag i hotellets restaurant. Da tjeneren kommer, får vi som det første at vide, at vi skal have en 2-retters menu, som en del af Forkælelsespakken. Men her bliver jeg i tvivl, da jeg mener det er en 3-retters, der er inkluderet. Jeg må igen undersøge sagen selv på min mobil, og det var en 3-retters menu, der var inkluderet - hvilket jeg så må oplyse til tjeneren. Det er ok med hende, så hun laver det om til en 3-retters - men det burde ikke være nødvendigt for gæsterne at skulle oplyse om dette.
Maden var ok, men middelmådig. Forretten bestod af 1-2 skiver gravad laks med rå blomkål til. Det kan godt være det er smag og behag, men rå og hårde blomkålsbuketter er altså ikke det nemmeste at skære over med kniv og gaffel, så der havner nemt et par stykker blomkål på dugen, hvis bestikket smutter. Jeg forstår ikke, at man ex ikke bare lige har blancheret blomkålen - det smager 10x bedre og er meget nemmere at spise. Men igen, smag og behag.
Til hotellet: Forbered jeres personale på de pakker, som I tilbyder, og hvad de indeholder. Oplevelsen er så meget bedre, hvis man bliver mødt af personale, som kan forklare alt det praktiske ved ankomst - så gæsten ikke bliver i tvivl, og selv skal undersøge det hele, og sendes fra den ene person til den anden for at få svar på simple ting.
Ex når man har købt en pakke som Forkælelsespakken, så har man en klar forventning om, at man bare koble af med sin partner, og at hotellets personale har styr på tingene, så man ikke selv skal undersøge ting, og spørge om det ene og det andet.