“Masse af grønt - men savner at mærke veganismen i stedet ”
Anmeldelse af Café Kosmos

Café Kosmos
nr. 47 af 309 Restauranter i Odense
Anmeldt 22. september 2020 fra mobile enheder

Stedet virker hyggeligt og lidt retro-agtigt.

Maden okay, men ikke noget specielt efter min mening.
Flot anbragt og anrettet på tallerkenen men der manglede den her veganske ‘touch’.

Der mangler falafel og flere veganske ting på menuen...
synes at menuen KUNNE VÆRE LIDT MERE LANG end de meget skrumpet ideer, billigt gjort.

Rabarber saft og en kold øl smagte også helt fint.
Der mangler lidt at arbejde på endnu. Ellers helt fint og vil nok komme en dag igen hvis menuen bliver lidt mere spændende.

Dato for besøg: september 2020
1  Tak, hellokasia-45692

Anmeldt 6. juli 2020 fra mobile enheder

Hyggelig stemning med dejlig rent vegansk mad. Også godt til børn. Spiste der to gange på to dage på vores lille Odense visit. Skøn kage.

Tak, 628cecilies
Anmeldt 29. april 2020

Cafe Kosmos slår sig op på det alternative, bæredygtige lokale vegetarkøkken. Det lever man fuldt ud op til. Kosmos er spartansk indrettet, med upcycling møbler, halvvisne blomster i vaserne og kooperativt ledet. Vi var fire gæster i cafeen, der ikke helt var klar til at modtage gæster.

To af mine gæster, der tidligere havde gæstet cafeen, anbefalede Kosmos Burger med husets kartofler. Selv valgte jeg Dagens Tallerken, som dog ikke var færdigtilberedt, hvilket jeg valgte at vente på.
det var en bowl med tomat, matinerede urter og nødder.

Vi smagte en god burger, godt juicy og krydret, men som manglede salt. En kæmpe mundfuld. Hertil nogle timiankrydrede kartoffelskiver der var hårdt tilberedt i ovnen.

Vi smagte en bowl med god smag, med et ordentlig drøn krydderier. Hertil nogle tørre skiver kernebrød.

Det var et godt gennemsnitligt måltid, uden den umådelige store begejstring. Hyggelige omgivelser, helt i tråd med den mad der tilbydes.

Dato for besøg: maj 2019
Tak, Mielcke
Anmeldt 5. februar 2020

Det er virkelig lækkert vegansk mad og stemningen er virkelig hyggelig. - Kommer helt klart igen. - 3 mini burger med kartofler kan virkelig anbefales.

Dato for besøg: februar 2020
Tak, johnsungdaencker
Anmeldt 18. oktober 2019

Bestilte 3 Mini burgere ifølge deres menuplan (149 kr.), på bonen står der så istedet mikro burgere - man får stort set intet for sine penge. Jeg troede størrelsen var tilsvarende de små burgerboller, men det var tilsvarende små bitte børnefødseldagsboller, urealistisk dyrt & stort set ingen kalorier. Det er desværre første og sidste gang jeg køber derfra, restauranten burde angive mål på de diverse "burger"-boller, for på billederne ser de større ud. Samt, angive kcal indhold.
Allerede 2 timer efter jeg har spist 2 af burgerne, knurrer min mave, hvorfor jeg vil gætte på der er ca. 350-400 kcal ialt for 149 kr. - det er min mad til hele weekenden, da jeg havde forventet, at jeg kunne spise én burger per dag. Det er ærgerligt, at man ikke får noget for pengene, da veganere ellers kunne supplere med mad fra dette sted. Så dyr plejer vegansk mad ikke at være, havde jeg bestilt fra et andet sted, havde jeg haft mad til 3 dage for 109 kr.

Dato for besøg: oktober 2019
Tak, Najunamar
Mie R, Ejer hos Café Kosmos, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 19. oktober 2019

Hej!
Vi er kede af at du havde en dårlig oplevelse med mad fra vores cafe. Hvor har du set at mikro menuen hedder mini burgere? Bare så vi kan undgå fremtidig forvirring. Mikro menuen er ment som ét måltid, og folk bestiller ofte også kartofler med ved siden af, og er derfor ikke beregnet til flere dage. De tre mikroburgere er i sliders form og svarer til én almindelig burger i størrelsen. Vi laver alt maden fra bunden med lokale økologiske råvarer, derfor prisen.
- Mie/team Kosmos

Rejsende, der kiggede på Café Kosmos, kiggede også på

Odense, Fyn og Øer

Har du været i Café Kosmos? Fortæl om dine oplevelser!