Chokerende godt!

Nærmest chokerende godt museum. I billetsalget bliver man mødt af venlige mænd i deres bedste... læs mere

Anmeldt for 6 dage siden
Martin K
Slangerup, Danmark
Spændende for både børn og voksne

Kan anbefales for både voksne og børn. Mange spændende bunker, kanon anlæg, flyveere, ubåd og skib... læs mere

Anmeldt for 1 uge siden
T5227DXdavidn
fra mobile enheder

Virkelig spændende og realistisk tidsbillede, på Danmarks udsatte placering under den kolde krig som heldigvis aldrig blev varm
Dog var der lange køer på grund af Corona restriktioner...

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, grangaard

Flot museum med smart corona-løsning, der sikrer at der ikke kommer for mange ind i udstillingens forskellige rum. Fik genopfrisket nogle af de tidligere spionaffærer.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, skipperdk2015
Anmeldt d. 27. juni 2020

Fortet giver en god og overskuelig fortælling om tiden under den kolde krig. Der er mange godt bevarede installationer og museet ligger i et naturskønt landskab. Der er endvidere indrettet hvilesteder med borde og bænke, hvor den medbragte mad kan indtages.

Beregn min. to timer til besøget.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, Rejserik
Anmeldt d. 23. juni 2020

Sikke en oplevelse, hvor man virkelig får en masse militær-, lands- og verdenshistorie. Fik udleveret et kort med rute på området, så vi fulgte den. Der var kun et enkelt sted der var lukket pt. på grund af vandskade.
Derudover var der indført grundet pandemien med Corona yderligere regler. Man fik udleveret en klemme og når man så gik ind et sted skulle man sætte den en tavle med numre og selvfølgelig tage den når man gik igen. Smart system, da der var forskel fra sted til sted, hvor mange besøgene man måtte, også måtte man blot vente på der kom ind ud.

Dato for oplevelse: juni 2020
Tak, Tyren1975
Anmeldt d. 12. februar 2020

Vi var 4 60+ ere som besluttede at besøge Langelandsfortet, den ene var min svigermor på 87, og i kørestol (det kunne sagtens lade sig gøre). Vi fik alle en oplevelse ud af det, og et godt indblik i hverdagen for de mennesker der havde Langlandsfortet som daglig arbejdsplads, og der var gjort meget ud af at få tingene til at tale deres eget sprog, og få de besøgende givet en oplevelse af funktionen og alvoren bag dette fæstningsværk. skulle man komme med et råd, så kunne oplevelsen for børn, være større hvis der var mere lyd, og knap så meget der skulle læses. Men er man lidt interesseret i det danske forsvar, så er her en stot oplevelse der kan være lærerig for hele familien.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, ilsh731