Stor oplevelse.

Anmeldt d. 19. maj 2021
748Rita
Århus, Danmark
fra mobile enheder
Så spændende og alsidigt..

Anmeldt d. 16. oktober 2020
Tinestasiak
Vig, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 19. maj 2021 fra mobile enheder

Her gik vi længe og så skibe, skibe, skibe og gamle historier om stærkesømænd og deres historie. Det er en kæmpe oplevelse, og det tager tid at nå det hele.
Det er så nemt at finde rundt fra rum til rum og fra den ene bygning til den anden, for man husker bare, hvad billetdamen sagde:
I følger de røde pile hele vejen.
Det gjorde vi, og det virkede.
75 kr pr. person. Vi købte også skibsbilleder i kiosken til små penge.

Dato for oplevelse: maj 2021
Tak, 748Rita
Anmeldt d. 16. oktober 2020 fra mobile enheder

To voksne med voksne børn.. vi var overraskede over hvor stort museet var, udbredt mellem mange bygninger og etager. Meget afvekslende og bestemt også for børn.. Mange gode historier delt op i temaer i de forskellige rum.
Personalet var virkelig hjælpsomme..
Det eneste det var lidt surt, er at der er en del trapper.. der VAR elevator enkelte steder, men stadig ret mange stejle og lodrette trapper..

Dato for oplevelse: oktober 2020
Tak, Tinestasiak
Anmeldt d. 15. oktober 2020 fra mobile enheder

Vi var bedsteforældre, forældre og 3børn på besøg. Børnene i en alder på 7-6-3år. Vi kom i efterårsferien. (Det virkede ikke til at Ærø havde regnet med noget besøg i efterårsferien for alle var vidst lidt på halvt blus) indgangen var forholdsvis lille og der var ret mange mennesker da vi stod i kø. Damen i kassen var (som tidligere anmeldelse) ikke en humørpille. Vi har ikke været der før og ville gerne have været opfordret til at købe en søfartsbog (aktivitetsbog) til børnene og en træbåd som børnene selv kunne bygge videre på. Men vi måtte gætte os lidt til det.
Selve udstillingen havde mange formater og dybder. Der var åbenbart nogle gratis guidede ture rundt - som vi heller ikke blev informeret om. Så vi vadede lige ind i en kæmpe flok og var lidt i vejen med vores små børn. Der var mange mennesker i de små rum i starten af udstillingen og gjorde det svært for os at gennemgå spørgsmålene og al den gode tekst med børnene. Fantastiske billeder og samlinger! Wauw. Skøn underholdning for børnene at bygge deres egne både. Vi brugte over en time på at bygge og lege. Imens gik bedsteforældrene rundt og fordybede sig i udstillingerne. Legepladsen var et hit. Jeg ved ikke om det er anderledes i højsæson men vi savnede at kunne købe kaffe, juice måske en kage som kunne nydes i gården. I kælderens krea-værksted var der også et læsehjørne hvor man kunne sætte sig og slappe af.

Dato for oplevelse: oktober 2020
Tak, FruLidman
Anmeldt d. 19. september 2020 fra mobile enheder

Et spændende museum med flaskeskibe, søfartshistorie og livet på søen. Mange spændende ahha historier om Marstal og Ærøs bidrag til dansk styrke i det blå Ocean. Mangler lidt mere liv for at det kommer helt op på den høje klinge.

Dato for oplevelse: september 2020
2  Tak, Tanderups
Anmeldt d. 11. september 2020

Når man ser det udefra, ser det ikke ud af noget, men når man er kommet ind, kan man sagtens bruge 1 1/2 - 2 timer.
Det er stort og virkelig interessant

Dato for oplevelse: september 2020
1  Tak, Vivi H