Så spændende og alsidigt..

To voksne med voksne børn.. vi var overraskede over hvor stort museet var, udbredt mellem mange... læs mere

Anmeldt d. 16. oktober 2020
Tinestasiak
Vig, Danmark
fra mobile enheder
Aktiv fornøjelse med god underholdning !

Vi var bedsteforældre, forældre og 3børn på besøg. Børnene i en alder på 7-6-3år. Vi kom i... læs mere

Anmeldt d. 15. oktober 2020
FruLidman
Grenaa, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 24. august 2020 fra mobile enheder

En søndag i stegende hede på Ærø inkluderede et besøg på museet. Set udefra virker det hurtigt overstået, men når man først kommer ind, er det overraskende stort. En del af det er meget teknisk og nok mest for folk med passion for søfart, mens andre dele giver et fint indblik i livet som sømand førhen. Der er noget for alle aldre og man kan nemt bruge et par timer.

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, KatjaKl
Anmeldt d. 2. august 2020

Et af de bedste museer, vi har besøgt i Danmark. Spændende, indrettet til både børn og voksne. En fantastisk samling af Ærøs historie og kulturbaggrund. Vær forberedt på, at du skal stå på “broen” af en kutter, mens skibet gynger.

Dato for oplevelse: september 2019
1  Tak, 18nysted20
Anmeldt d. 31. juli 2020 fra mobile enheder

Vi havde hørt om god om Søfartsmuseummet, og at der var en særudstilling, der lød spændende. Trods den positive tilgang, må vi indrømme, at det var en lidt trivielt gennemgang af diverse detaljeret malerier, flaskeskibe og historier om Ærøs anerkendte skibe. Fordi vi ikke havde mulighed for rundvisning - hvilket var vores egen skyld - fik vi ikke helt det optimale ud af det.
Særudstillingen var heller ikke noget at råbe hurra for.
Overordnet havde vi forventet lidt mere.

Tak, anonymoususer00
Anmeldt d. 31. juli 2020

Spændende og interaktiv museum med alt om Ærøs søfartshistorie og livet til søs. Jeg var især glad for samlingen af Carl Rasmussen malerier og særudstillingen om kabelforbindrlsen til Kina.

Tak, Pathfinder636673
Anmeldt d. 23. juli 2020 fra mobile enheder

Vi blev noget overraskede over dette sted. Børnene fik en søfartsbog med mange spændende opgaver. Det kan anbefales. I midten af museet er en rigtig god, og for museet aktuel, legeplads. Alle kunne bruge lang tid her. Damen i receptionen var ingen humørpille, men det var hurtig glemt som museet fik os tryllebundet.

4  Tak, KittyWest2000