Vores besøg på Ilyssion Beach Resort har været under al kritik.
Vi mødes først af en receptionist der fortæller at vores værelse ikke er ledigt, hvorfor vi afventer en time, hvorefter vi bliver vist til at værelse der lægger langt under den hygiejniske standard der forventes af et hotel i denne prisklasse.
Der var et yderst beskidt køleskab inden i og uden på, store samlinger af støv, hår og andet møg under sengen, i badekarret var der sorte dyr og badeværelset var fyldt med pletter på gulvet. Alt tydede på, at der ikke var blevet gjort grundigt rent i lang tid. Desuden var lagnerne beskidte med sorte mærker, spejlene var i stykker og loftet på badeværelset var ved at falde ned, med små stykker liggende på badeværelsesgulvet.
I badet hang et gammelt fedtet badeforhæng. Det hører ingen steder hjemme på et hotel. Og fremgår slet ikke på nogen af de billeder man har set fra værelser.
Desuden var værelse nr1 på ingen måder tilsvarende de billeder af værelser der var fremlagt på deres hjemmeside. Det værelse var så klamt, grimt og ulækkert, at billederne fremstår yderst misvisende!
Vi går resolut op til receptionisten og forklarer, at værelset ikke er rengjort og at vi forventer at få et nyt, da værelset i bund og grund er i stykker. Hun afbryder os, i en meget fortørnet tone, og begynder at forklarer at det må være hende der har misforstået noget og beder...Vores besøg på Ilyssion Beach Resort har været under al kritik.
Vi mødes først af en receptionist der fortæller at vores værelse ikke er ledigt, hvorfor vi afventer en time, hvorefter vi bliver vist til at værelse der lægger langt under den hygiejniske standard der forventes af et hotel i denne prisklasse.
Der var et yderst beskidt køleskab inden i og uden på, store samlinger af støv, hår og andet møg under sengen, i badekarret var der sorte dyr og badeværelset var fyldt med pletter på gulvet. Alt tydede på, at der ikke var blevet gjort grundigt rent i lang tid. Desuden var lagnerne beskidte med sorte mærker, spejlene var i stykker og loftet på badeværelset var ved at falde ned, med små stykker liggende på badeværelsesgulvet.
I badet hang et gammelt fedtet badeforhæng. Det hører ingen steder hjemme på et hotel. Og fremgår slet ikke på nogen af de billeder man har set fra værelser.
Desuden var værelse nr1 på ingen måder tilsvarende de billeder af værelser der var fremlagt på deres hjemmeside. Det værelse var så klamt, grimt og ulækkert, at billederne fremstår yderst misvisende!
Vi går resolut op til receptionisten og forklarer, at værelset ikke er rengjort og at vi forventer at få et nyt, da værelset i bund og grund er i stykker. Hun afbryder os, i en meget fortørnet tone, og begynder at forklarer at det må være hende der har misforstået noget og beder os om at vente til kl 15, hvor værelset vil være rengjort. Vi spørger om vi ikke kan få et andet værelse, da problemet ikke kun er rengøringen, men at værelset ikke er til at leve i og ikke lever op til den standard vi har betalt for. Hun er ikke lydhør og sender os væk.
Det skal her nævnes at det var tydeligt hun brugte muligheden for at få os til at vente til kl15 som en metode til at "straffe" os. Hun skulle i stedet straks have tilset problemet.
Da vi ikke kunne kommunikere med receptionisten, vælger vi at kontakte vores rejseselskabs guide (Atlantis) igennem nummeret på vores billet.
Fra vi kontakter guiden Katie, er hun forstående, dog temmelig affejende og afslutter vores samtale inden vi har fortalt vores egentlige klage om hotellet og receptionistens håndtering af vores klager. Hun får det dog løst ved at vi får et andet værelse, men også her med en mangelfuld rengøring. Her kan nævnes at køleskabet også var beskidt med klæbrige pletter, snavs og hår. Der lå en vatpind i et af sengebordene. Der kunne samles bunker af lange sorte hår
Sidst men ikke mindst, var de håndklæder der lå på sengen våde!
Da vi ringer og klager anden gang, er hun kort for hovedet, men angiver at hun vil få problemet løst med rengøringen. Vi får udskiftet de våde håndklæder, men personalet havde ikke fået besked om at værelset også skulle rengøres. De fortæller dog at de vil komme igen om 20 minutter. Efter 40 minutter har vi ikke mere tålmodighed tilbage og kontakter endnu en gang Katie, vores eneste løsning fordi receptionisten ikke er lydhør. Katie høres ganske irriteret over at vi nu igen ringer - forståeligt nok, men den irritation skal ikke gå ud over os som kunder.
Vi tager derfor affære og får heldigvis fat i en medarbejder der inden for 5 minutter får sendt rengøringspersonale til vores værelse.
Rengøringen var mangelfuld, men det gør det tåleligt at leve i.
Det har altså i alt taget os over 4 timer før vi kunne pakke ud og være på ferie.
Af personalet kan vi fremhæve én tjener, der faktisk var serviceminded. Resten gik som hovedløse høns, og endda i flere tilfælde bad os om at gøre deres arbejde for dem. Fx at lægge service på plads, da der ikke var fyldt op i beholderne.
Vi må igen fremhæve receptionistens manglende engelske kundskaber og den særdeles næsvise måde at håndtere klager på. Dette gør sig også gældende overfor servitricer i restauranten, der ikke blot manglede at tale et basalt engelsk, men oven i købet tog det meget personligt og fornærmet op, når man pointerede, at der fx ikke var mere mælk eller æg. Man blev mødt af sure miner, hvilket vi kunne høre andre gæster også bed mærke i.
Vi så hvordan rengøringspersonalet gjorde rent på vores sidste værelse og med de remedier forstår man godt at værelserne har den tilstand de har. De benytter ikke støvsugere og fejer bare møg fra den eneste side af rummet til den næste.
Vi har forlagt kritikken til personalet på Ilyssion, men rengøringen lever tilsyneladende op til græske standarder. Men da det er et hotel, hvor større rejsebureauer samarbejder med, vil vi anbefale at der enten gøres opmærksom på kvaliteten af rengøringen ved beskrivelsen af hotellet, eller man som rejsebureau tager en dialog om hvad man som dansk kunde forventer af et hotel med det antal stjerner.
Vi oplevede ikke at pris, hotel beskrivelse og anmeldelser passer overens med hvad vi oplevede på Ilyssion beach resort. Vi vil ikke anbefale det til andre.
Saltvandspoolen som både Atlantis rejser og Ilyssion selv reklamerer for er tom for vand og derfor ikke tilgængelig.
Der var hverken hårtørrer eller elkedel på værelserne som ellers beskrevet på Atlantis rejser og på Ilyssion egen hjemmeside.
Desuden blev vores andet værelse en nedgradering i forhold til hvad vi har bestilt; et værelse med havudsigt.
Værelse nr 2 er værelse med delvis havudsigt.
Reklame billeder skal selvfølgelig altid tages med et gran salt - men! Billederne af restauranten er slet ikke tilsvarende virkeligheden.
Rengøring på hele hotellet er ligeledes under al kritik. Vi oplevede på første dagen af vores ophold, at der blev spildt vandmelon ude foran et værelse ved restauranten. Først på 6. Dagen var det blevet "rengjort". Resten af gangen var forsat fyldt med gamle pletter, støv og møg.
I receptionen reklamerer de med, at der vil blive gjort rent 6 gange om ugen. Vi ved ikke hvor den rengøring foregik, men det har i hvert fald ikke været på vores værelse i løbet af den uges ophold, eller de øvrige lokaliteter på hotellet.
Sagt mildt, der var simpelthen møg beskidt.
Der til bør det pointeres, at der var så meget på hotellet, særligt restauranten, der var falde færdigt, i stykker eller med så megen slitage, at man ikke kan være bekendt at præsentere det for betalende gæster.
Ganske enkelt, vi har på absolut ingen måde fået det vi har betalt for.
Ting der var i stykker, ikke levede op til det produkt/ydelse vi har betalt for. Eller skulle have været formidlet inden køb:
- Brusehovedet var i stykker, så der stod vand ud af siden på den. Hvilket gjorde det meget svært at skylle sig ordentligt. (Se vedhæftede billeder).
- Aircondition der kun virker ved at der sættes noget i mellem til at holde spjældene åbne.
- Ligeledes burde der, for Atlantis side have været gjort opmærksom på, at indtjekning først er kl15. Og ikke ved ankomst til hotellet.
- Flere gange ved buffeten oplevede vi der simpelthen ikke var mad nok. At 30min før den skulle lukke, havde de "udsolgt" af ret essentiel mad for man kan kalde det en buffet. Det var eks. æg og mælk om morgenen, kød om aften, ofte frugten kunne man ikke få noget af, medmindre man var der de første 45min. Om eftermiddagen manglede der generelt bare mad.
Til det skal det også nævnes, det var en meget lille buffet i forhold til antal mennesker, og man stod virkelig meget i kø. Helt uhensigtsmæssigt meget, især når man tænker man er på ferie.
Og det var gældende alle steder om det var til buffeten, kaffemaskinen, juice og diverse barer.
Der manglede dresscode i restauranten. Overvægtige mænd, med badebukser der ikke dækkede deres bagdel og behårede bryst der nærmest dryssede ned i maden ved buffeten, kvinder i bikini og halvnøgne børn. Nuvel, det var et afslappet familie hotel, men selv her burde personale bede gæster om i det mindste at bære andet en badetøj hvor der håndteres mad.
Der manglede rigtig ofte også service. Så igen kunne man få lov til bare at vente.Mere
Vis færre