Pena Nationalpaladset (Palacio Nacional da Pena)
Åben i dag: 10.00 - 18.00

Google
Sådan kan du opleve Pena Nationalpaladset (Palacio Nacional da Pena)
fra 17,22 $
fra 71,95 $
fra 80,34 $
fra 70,75 $
Anmeldt d. 29. februar 2016 fra mobile enheder

Det er en konkurrent til Ludvigs slotte i Bayern og en sjov oplevelse. Udsigten er flot. Man kan tage bus 434 derop, men det er også muligt at køre i bil med ganske mange parkeringspladser.

Dato for oplevelse: februar 2016
5  Tak, johnmD566AJ
Anmeldt d. 16. december 2015

I en overskuelig afstand fra Lissabon finder man denne perle, som bestemt er et besøg værd. Hver opmærksom på at terrænet er forholdsvis kuperet i området, så et par gode sko kan anbefales.

Dato for oplevelse: juli 2015
Tak, Dennis S
Anmeldt d. 10. december 2015 fra mobile enheder

Besøget i november på Pena Nationalmuseet var en helt igennem fantastisk oplevelse - museet i i en fremragende forfatning - nogle mener at det er restaureret " for meget " - jeg mener det er rigtigt flot - bedre at se det som det var i stedet for en ruin med beskrivelse.
Turen - som vi gjorde i lejet bil - er en udfordring da turen op til museet sker på store stigninger og smalle veje men da det er ensrettet kørsel giver det ingen problemer. Gå op fra billetkontoret i stedet for bussen medmindre man er gangbesværet.

Dato for oplevelse: november 2015
1  Tak, jorn2804
Anmeldt d. 2. november 2015 fra mobile enheder

Var der på en regnvejrsdag. Var kun inde på slottet der dog er vældigt imponerende trods man kun ser en brøkdel af det. Derfor kun 3 stjerner. Man kan dog snildt bruge en hel dag deroppe hvis vejret er godt.

Dato for oplevelse: november 2015
Tak, larsslagter
Anmeldt d. 15. september 2015

Nationalparken byder på omkring 7 slotte og borge så vidt jeg husker, hvor Pena og Den moriske borg formentlig er de mest besøgte. Pena var smuk og meget Disney-agtig og på den måde idyllisk. Det var dog lidt dyrt, og her er mange mennesker i højsæsonen og selvom det er smukt og spændende, så synes jeg desværre det var blevet for touristet - muligvis fordi vi besøgte det i højsæsonen. Desuden synes jeg det var sat en smule for meget i stand efter min mening.
Den moriske borg var til gengæld helt utrolig fantastisk! Man tror først man går ind og ser på et par ruiner, men resterne fra den gamle borg tryllebinder én - det er en rigtig klassisk borg og udsigten var utrolig. Vi var der en solskinsdag og kunne se helt ud til Portugals kyst, som ligger meget langt fra parken.
Vær opmærksom på at man skal gå langt op ad bakker for at nå seværdighederne, så lej evt en scooter eller bil - her er dog lidt trængt med parkering.
Både børn og voksne vil synes om seværdighederne.

Dato for oplevelse: august 2015
1  Tak, MarieFB93