Google
fra 22,27 $
fra 54,18 $
fra 84,27 $
Anmeldt d. 18. juli 2020 fra mobile enheder

Flot udsigt over byen og et oplagt Vistapoint. Gå op via Porto SAN Niccoló.
Solnedgangen er flot herfra.

Dato for oplevelse: juli 2020
1  Tak, Per H
Anmeldt d. 11. februar 2020 fra mobile enheder

Figuren David, står oppe på en bakketop, lidt uden for byen, den skulle have stået på katedralen, men der er to forklaringer på det. Den ene var at figuren var for tung, til at stå på toppen af katedralen. Den anden, at han er nøgen...
Men det er en god vandre tur fra byens midte, over floden og op til statuen. Det er ikke en dårlig aktivitet. Og så er der fantastisk udsigt ud over byen.

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, gregorbernhard
Anmeldt d. 27. september 2019 fra mobile enheder

Udsigten ind over byen og bjergene er fantastisk, og det er gratis.
Selve pladsen er kedelig, og fyldt med turistbusser og turistboder.
Hvis muligt vil jeg anbefale at komme ved solopgang eller solnedgang.
De to grønne områder der ligger tæt ved, er et par kedelige haver, hvor du ikke kan sidde eller ligge på græsset.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, ClaesJ82
Anmeldt d. 28. januar 2019

Skal ses, et must når man nu er ankommet til Firenze. Et typisk turiststed, med boder og masser af mennesker.

Dato for oplevelse: januar 2019
Tak, 68anettel
Anmeldt d. 12. januar 2019

Eftersom jeg befandt mig i Piazza Cesare Beccaria kvarteret gik jeg over broen San Niccolo, hvor der er et moderne kunstværk på den anden side af Arno floden, og da der var et et par kinesiske turister her af samme grund, så slog vi følgeskab i retningen af Vecchia broen, da Piazzale Michelangelo ligger ca. midtvejs mellem de to broer. Der er såmænd ikke meget at tage fejl af op til Piazzale, eftersom der er en lind strøm af turister, og så er det ellers opad og opad ad utallige trapper.
Turen belønnes med to ting: Dels et meget storslået syn udover Firenze og bjergene i baggrunden og dels byens tredie David af Michelangelo på pladsen. Denne David er jeg ikke så begejstret for, da den er udført i bronze og af uransagelige grunde er kønnet tildækket med et blad. I de højere luftlag skal man åbenbart være kysk. (Originalen er på l´Accademia og en fin kopi lige foran Vecchia-paladset).
Derudover er der ikke andet end sælgere og nogle boder på pladsen.
Men synet udover byen skal man ikke snyde sig selv for, og vi tilbragte derfor ganske lang tid heroppe.
Og til de nysgerrige: Vi gik på en lille men glimrende café nede i byen og snakkede om alt muligt og skiltes så der.

Dato for oplevelse: december 2018
1  Tak, Henrik H