Meddelelse fra Tripadvisor:Midlertidigt lukket
Uffizi-galleriet (Galleria degli Uffizi)
Åben i dag: 08.15 - 18.30

Google
Sådan kan du opleve Uffizi-galleriet (Galleria degli Uffizi)
fra 23,74 $
fra 28,49 $
fra 58,17 $
fra 73,60 $
Anmeldt d. 19. november 2019

Det er absolut fantastisk men selvfølgelig alt for mange mennesker (turister) men en gang i livet er det værd at besøge...ville nok ikke komme igen, da det er svært at nyde de enestående kunstværker med så mange mennesker omkring. Selve bygningen/paladset er også enestående .

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, ingesusanne
Anmeldt d. 15. oktober 2019

... men der er så mange at det anbefales at lave en plan forinden. Vi gik lidt kold i de samme motiver og mistede lidt energien inden vi var halvvejs. Det kan også anbefales at købe "skip the line" billetter - så får du tildelt et tidspunkt hvor du kan være sikker på at komme ind, du skal blot være der ca 15 min forinden.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Dinoine
Anmeldt d. 14. september 2019

Virkelig en spændende rejse i renaissancens tidsalder og kunst. Men det kræver god tid, kan sagtens bruge 3-4 timer på det.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, 660janb
Anmeldt d. 2. august 2019 fra mobile enheder

Fantastisk beliggende bygning med udsigt til Arno og Ponte Vecchio fra sal med vinduspartier til 3 sider. Fra terrasse lige til Palazzio Vecchio og udsigt til Duomo kan man spise og drikke til høje priser, man kan også spare og sidde indenfor. Maden jævn kvalitet. De udstillede malerier og skulpturer havde derimod verdensklasse. Man bevæger sig fra start på 2. sal op igennem renæssancen fra udviklingen med udtryksløse Madonna og barnet billeder til meget følelsesladede billeder. Der var berømte “Venus fødsel” og “Forår” af Botticelli, samt da Vinci, Michellangelo og Carravaggi billeder. Meget betagende, men også krævende, da der er 1500 malerier. Udvælg de vigtigste. Gangene havde fantastisk malede lofter, portrætter og marmorskulpturer mange fra romersk tid.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Anne_Globetrotter
Anmeldt d. 20. juli 2019

Var her maj 2016. Ikke købt billet på forhånd.Der var lang kø,for folk med billet, og megalang kø for folk uden.Der stod man skulle forvente mindst 3 timer i kø uden billet,og kunne købe en extra reservation ,til den anden kø,lidt svært at forstå.Vi tog køen uden reservation,og det tog kun 1 time. Entre 12,5 eur pr person,kun kontant lige penge eller creditcard.Ubehøvlet personale.Man måtte ikke ha tasker,paraply,mad eller drikke med.Kamera ok,ikke blitz.Man måtte ikke ta elevator ,hvis man ikke var personale(gjorde det alligevel,da dårligt knæ).
Men der var jo alle de store malerier man forventer,dog lidt svært at se pga de enorme mængder mennesker.
Cafe på toppen, ingen pladser, dyr kaffe,men billigere hvis man ikke sidder ned.
Noget anstrengende oplevelse.

Dato for oplevelse: maj 2019