“Italiensk når det er bedst! ”
Anmeldelse af Antica Trattoria da Tito

Antica Trattoria da Tito
nr. 133 af 2.973 Restauranter i Firenze
Køkkener: Italiensk, Steakhouse
Velegnet til: Familier med børn, Store grupper, Romantisk, Særlige lejligheder, Forretningsmøder, Lokalt køkken
Spisemuligheder: Aftensmad, Frokost, Morgenmad, Efter lukketid, Levering, Reservationer
Kvarter: San Marco
Anmeldt for 2. april 2017 fra mobile enheder

Rustik enkel mad, gode råvarer og SMAGEN i top. Husets vin er lidt triviel, men stemningen kompenserer for det og for den trange plads. Anbefales varmt!

Tak, HelleNLund

Anmeldt for 9. oktober 2016

Hvis man bliver ved med at vende tilbage til det samme sted, må det absolut være godt.
Ud af syv aftener i Vico Equense spiste vi fire gange hos Titos og vi kunne have gjort det endnu flere gange, hvis det ikke var fordi vi skulle hjem til Danmark igen.
Kombinationen af en venlig og engageret betjening og fantastisk mad kunne få en til glemme anstrengelserne med at bestige Vesuv. Hvis muligt kommer vi egen hvis vi er i området.

Tak, leifras79
Anmeldt for 28. juli 2015 fra mobile enheder

Sjov og utraditionel betjening og stemning og underholdning i top.
De serverer ikke gennemstegt kød og capucchino.
Betaling foregår hos bossen ved udgangen ledsaget af en limonchello eller grappa
P.S. Maden var rigtig god og traditionel italiensk

Tak, Frank Faber H
Anmeldt for 14. august 2014

Vi fik ganske udmærket mad - skinke og melon, crostini med leverpate; risotto med asparges, pasta med vildsvine ragout.
Disse retter var veltilberedte, men ved flere af de øvrige borde fik man den lokale specialitet Bistecca Fiorentina - den serveres iht menukortet mv. KUN rare på stedet - men at dømme efter udseendet var den stegt lige fra medium til bleu ved de forskellige borde. Parret ved bordet ved siden af os havde stort besvær med at skære bøffen ud da den var meget rå.
Det var ikke noget kønt syn, de kasserede store dele da det var helt råt.
Hvis man kun vil lave bøffen rare - så må man da idet mindste have det på plads - så der ikke er variation fra bøf til bøf.
Skal man have Bistecca Fiorentina kan det ikke anbefales at prøve den her - det er et lotteri.

SERVICE: var på et niveau der ikke passer med prisen.
Bordet vippede, det dryppede fra Aircondition anlægget, den ene stol var en lav klapstol og tjenerne nåede at skubbe/sparke til min stol mindst 10 gange i løbet af måltidet - uden beklagelse eller lignende.
En lidt for afslappet holdning til service efter min smag

• Stemning
4  Tak, Jørgen Norre S
Anmeldt for 4. august 2014

Høj musik, håndskrevne hilsner på væggene og skødesløs servering - ja, det lyder måske så langt fra som en god restaurantoplevelse, men det er det helt bestemt. Rockmusik fra det seneste halve århundrede, rustik indretning med masser af spøjse ideer at få øje på og mere eller mindre skøre tjenere, der drøner rundt og laver nærværende sjov med gæsterne, skaber en ekstraordinær restaurantoplevelse som også de unge husker længe. Maden er klassisk italiensk, veltilberedt og rigelig - ikke mindst når det gælder en Steak Fiorentina, der kunne knække ikke bare en, men to 16-åriges appetit. En munter aften ude - husk at bestille bord!

• Stemning
1  Tak, Søren H

Rejsende, der kiggede på Antica Trattoria da Tito, kiggede også på

Firenze, Province of Florence

Har du været i Antica Trattoria da Tito? Fortæl om dine oplevelser!