“Autentisk og hjemmelavet”
Anmeldelse af Al Prato

Al Prato
Anmeldt 8. august 2018 fra mobile enheder

Dejligt sted med lækkert og frisklavet mad. God og ærlig betjening. Vi spiste her 2 gange på vores ferie, da vi var så positivt overrasket første gang. Priserne er meget rimelige.

Tak, Stefan A

Anmeldt 16. juli 2017 fra mobile enheder

Da vi ankom til restauranten fik vi lov at sidde og vente 15 minutter inden vi fik tilbudt menu-kort og ingen velkomst starter
Betjeningen var om ikke eksisterende så meget mangelfuld.
Den positive oplevelse var dog at maden var god.
Desserten kun gennemsnitlig.

Tak, Michael C
Anmeldt 10. maj 2017

Ved et tilfælde endte vi på Al Prato, hvor vi blev modtaget af et imødekommende og meget kompetent personale. De var meget informative og havde gode svar på spørgsmål omkring vin til maden.
Det altoverskyggende var maden. En menu bestående af grillet blæksprutte, risotto med kammuslinger og asparges, lammekoteletter og en dessert med hjemmelavet is og kogt pære. Retten med blæksprutte var blækspruttearme stegt på pande, hvilket fremhævede den delikate smag i kødet. Ikke noget grillsmag til at forstyrre den delikate smag - så den ret kan klart anbefales. Så kom der en risotto ind, der var cremet, fyldt med delikate smage og helt perfekt i konsistensen. Den bedste risotto jeg nogensinde har smagt. Den tredje ret var lammekoteletter. koteletterne var så møre, at de kunne skæres med en gaffel og velsmagen var endnu en gang fantastisk. Til sidst kom den kogte pære ind og den var så mør, at den kunne skæres med en ske.
For alle fire retter gælder det, at velsmagen, råvarerne og sammensætningen på tallerkenen var helt i top. Et italiensk måltid helt i top. Vi fik en rigtig god hvidvin til de to første retter og et rigtig godt glas rødvin (Valtellina Superiore) til lammet. Til desserten var der en lækker moscato - alle vinene hjalp den meget kompetente vintjener med at finde. Så hvis man er i Varenna og gerne vil have et udsøgt og fantastisk italiensk måltid - så er det Al Prato man skal besøge. husk at bestille bord i forvejen. Prismæssigt ligger restauranten i den dyre ende for Varenna, men kvaliteten afspejler sig i prisen. Bouno appatito!!

2  Tak, JesChristensen
Anmeldt 8. maj 2017

Vi spiste frokost på restauranten. Servicen var meget fin og maden faktisk endnu bedre :) Ingen forbehold - spis der!

Tak, John V
Anmeldt 2. august 2016 fra mobile enheder

Havde reserveret bord dagen i forvejen til middag, og blev mødt af venlige og imødekommende medarbejdere. Vi valgte grillet Scamorza med grillede grøntsager som antipasti, og dagens specialitet som hovedret (primi), Ravioli med fyld af aubergine og gratineret med Scamorza og smør samt et drys parmesan.
Begge dele var ekstremt veltilberedte og smagfulde. Ravioli'en var nok den bedste vi nogensinde har smagt.
Som dessert Panacotta med mint, shokolade og frugt.
Alt i alt en fantastisk oplevelse.
Moderat prisniveau.

Tak, Jørn E

Rejsende, der kiggede på Al Prato, kiggede også på

Har du været i Al Prato? Fortæl om dine oplevelser!