“Unik oplevelse”

Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Ja
Anbefalet besøgsvarighed: Mere end 3 timer
Anmeldt 9. maj 2017

Vatikatet er en unik og storslået oplevelse. Hvis man gerne vil ind og se museet og kirken, anbefaler jeg virkelig at man hjemmefra har booket billetter, jeg har aldrig set så meget kø i hele mit liv.

Tak, Camila N

Anmeldt 4. marts 2017 fra mobile enheder

Fantastisk arkitektur og historie
Man bør tage turen guidet da det er svært at forstå det hele når man bare går rundt for sig selv
Thomas

Tak, henriksen2
Anmeldt 25. november 2016 fra mobile enheder

Hvis man er i Rom, skal det helt sikkert besøges. St. Peters kirken anbefales, og musset er også et besøg værd, hvis man kan lide kunst.

Tak, sarabisgaard
Anmeldt 26. oktober 2016

Der er ingen tvivl om, at Vatikanmuseerne og Det Sixtinske Kapel samt Peters Kirken er umådelig imponerende, MEN selvom man køber de dyre ture, hvor man kan springe visse køer over, ja så står man stadig i tætte, tætte køer, og det ødelægger altså noget af det. Jeg vil absolut foreslå, at man går turen gennem museerne selv og ikke på en gruppetur. Lej istedet en audio-guidet tur, og hav MASSER af tålmodighed og medbring vand.

Tak, Hen H
Anmeldt 22. oktober 2016

Vatikanet skal opleves. Vi besøgte Vatikanet på 4 dagen efter en tur i Peters Kirken gik turen til Vatikanet. Med alt det andet vi havde oplevet i løbet af de forrige dage orkede vi ikke en tour guide.

Alle prøver at sælge guidede ture som tager 2-3 timer.

Vi fandt ud af at via Turist billet kontorerne kunne købes en billet inkl. spring køen over. Det kan virkelig godt anbefales. Vi kunne gå forbi hele vejen op til indgangen vi gik udenom køen for både grupper og den almindelige kø.

Desværre er der rigtig mange når man først kommer ind.

Det tager utroligt langt tid at komme rundet og de mange grupper laver propper indenfor i de lange og snævre gange.

Det var en oplevelse, men da vi først havde besøgt det sixtinske kapel, så ville vi bare ud. Så havde vi fået nok og kunne ikke klare flere indtryk.

Nu har jeg været der og det var godt at opleve men har ikke behov for at tage turen en gang til.

Tak, Maria J

Rejsende, der kiggede på Vatican City, kiggede også på

Har du været i Vatican City? Fortæl om dine oplevelser!