“Skal besøges ”

Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Ja
Anbefalet besøgsvarighed: Mere end 3 timer
Anmeldt 25. november 2016 fra mobile enheder

Hvis man er i Rom, skal det helt sikkert besøges. St. Peters kirken anbefales, og musset er også et besøg værd, hvis man kan lide kunst.

Tak, sarabisgaard

Anmeldt 26. oktober 2016

Der er ingen tvivl om, at Vatikanmuseerne og Det Sixtinske Kapel samt Peters Kirken er umådelig imponerende, MEN selvom man køber de dyre ture, hvor man kan springe visse køer over, ja så står man stadig i tætte, tætte køer, og det ødelægger altså noget af det. Jeg vil absolut foreslå, at man går turen gennem museerne selv og ikke på en gruppetur. Lej istedet en audio-guidet tur, og hav MASSER af tålmodighed og medbring vand.

Tak, Hen H
Anmeldt 22. oktober 2016

Vatikanet skal opleves. Vi besøgte Vatikanet på 4 dagen efter en tur i Peters Kirken gik turen til Vatikanet. Med alt det andet vi havde oplevet i løbet af de forrige dage orkede vi ikke en tour guide.

Alle prøver at sælge guidede ture som tager 2-3 timer.

Vi fandt ud af at via Turist billet kontorerne kunne købes en billet inkl. spring køen over. Det kan virkelig godt anbefales. Vi kunne gå forbi hele vejen op til indgangen vi gik udenom køen for både grupper og den almindelige kø.

Desværre er der rigtig mange når man først kommer ind.

Det tager utroligt langt tid at komme rundet og de mange grupper laver propper indenfor i de lange og snævre gange.

Det var en oplevelse, men da vi først havde besøgt det sixtinske kapel, så ville vi bare ud. Så havde vi fået nok og kunne ikke klare flere indtryk.

Nu har jeg været der og det var godt at opleve men har ikke behov for at tage turen en gang til.

Tak, Maria J
Anmeldt 15. oktober 2016

Vatikanet, et land i byen som alle der kommer til Rom burde besøge. Et lille samfund, med egen hær, som er meget påpasselig

Tak, janus4
Anmeldt 14. august 2016 fra mobile enheder

Vi bestilte en guidet tur på get your guide "vatikanmuseet,det sixtinske kapel og skt. Peters kirken", det var vi meget meget glade for! Det koster lidt ekstra men du får til gengæld rigtig meget for pengene. Du springer køen på mange mange timer over, du får en virkelig sød guide, og du får informationer som du ikke ville få ellers og som guiden selv siger, er der uendelig meget at se og de guidede ture viser dig det vigtigste. Værd opmærksom på at du får 15 min. pause, og køen til mad er umulig langsom, så vi nåede ikke tilbage til tiden og farede vild. Vi fandt heldigvis selv resten, men vi anbefaler helt klart at blive hos guiden!

Tak, Tine N

Rejsende, der kiggede på Vatican City, kiggede også på

Har du været i Vatican City? Fortæl om dine oplevelser!