Google
Vatikanets nattur, Rom
59 anmeldelser
fra 3,59 $
Anmeldt d. 20. april 2016 fra mobile enheder

Stort, smukt - ja, imponerende!
Kom kl.08.45 og kunne stort set gå lige igennem sikkerhedskontrollen og videre ind på pladsen. Det er svært at forstå, at der findes bygningsværker/pladser som disse. Pladsen varmer fint op til det man oplever ved en tur i kuplen og efterfølgende i kirken. Kan klart anbefales. Vi købte ikke fast-track billetter, det var ikke nødvendigt. Men en audioguide eller en guide ville have været godt. Der er så meget historie overalt.

Dato for oplevelse: april 2016
Tak, ToplusTo
Anmeldt d. 1. april 2016 fra mobile enheder

Vi sluttede dagen med Peters pladsen, efter en tur på museet, det sixtinske og Peterskirken. Alt i alt var vi fyldt med alt det flotte og overdådige vi havde set.

Dato for oplevelse: april 2016
Tak, aklt
Anmeldt d. 25. marts 2016

Pladsen er storslående at se fra allén op til pladsen og med Peterskirken i baggrunden. Om aftnen er det muligt at komme ind på pladsen og se den oplyste kirke uden billet. Det meget smukt syn som man ikke bør gå glip af, hvis man er i Rom.
Ved Påsketid er pladsen dog fuld af stole til den forstående Påske gudstjeneste.

Dato for oplevelse: marts 2016
Tak, Krukkehaven
Anmeldt d. 17. maj 2015 fra mobile enheder

33 graders varme, pladsen foran Peters Kirken skuffer ikke. Tusinde mange mennesker, men det var næsten ikke til at mærke. En rigtig god oplevelse, at stå her i centrum af en af verdens største religioner. Et besøg værd.

Tak, tripnils
Anmeldt d. 3. april 2015 fra mobile enheder

Var der onsdag før påske 2015, og Paven holdt tale for en halvt fyldt plads. Den første 3 del var fyldt op med Pavens tilhængere som hujende og klappede. Resten af pladsen var med turister som nød de ca 19 grader og høj sol, liggende på pladsen. En dejlig dag med Paven, live. Pladsen i sig selv er bare stor og den bør nydes siddende og bare kigge.

Tak, roarkim